Kristina keluar dari bilik doktor dengan raut wajah mendung. Habibah, Balqis dan Humaira pantas menarik Kristina duduk.
"So, how?"tanya Balqis.
"Doktor cakap... result aku..."Kristina menjedakan pertuturannya.
"Cakap apa? Ish kau ni.. jangan buat suspen sinetron boleh tak"kata Habibah.
"Aku pregnent. 3 weeks"ujar Kristina tersenyum gembira.
"Wah!! Alhamdulillah...Ira tumpang happy untuk Tina"kata Humaira memeluk Kristina.
"Me too"Ujar Balqis memeluk Kristina.
"Me too"Habibah turut sama memeluk Kristina.
"So, when you gonna tell Hayiz about this?"soal Balqis.
"Erm.. not yet. Aku nak bagi dia suprise"tutur Kristina.
"Sekarang tinggal Ira seorang lagilah yang belum ya"usik Habibah.
"Ish! Malulah. Dah jom lah kita balik"ajak Humaira.
"Eh! Kejap. Aku nak beli sikit lagi ni barang baby"kata Balqis memberi isyarat kepada Humaira dalam diam. Humaira mengangguk faham.
"Okay.. jomlah"ajak Kristina. Mereka mengatur langkah keluar dari klinik.
'Banyak betul perempuan ni nak beli barang baby. Ada benda yang tak kena ni'desis hati Kristina.
🌹🌹🌹
Hari sudah lewat petang. Kristina sedikit pelik dengan kawan-kawannya yang mengajak dia ke salah satu bangunan yang dia tidak pernah pergi sebelum ni.
"Weh! Kita buat apa datang sini?"soal Kristina.
"Aku nak jumpa kawan aku kejap"balas Habibah.
"Jumpa kawan kau tapi kenapa turun semua?"soal Kristina lagi.
"Eish! Kau ni banyak tanyalah. Ikut jelah"habibah menarik tangan Kristina mengikutinya. Humaira dan Blaqis turut mengikuti dari belakang.
Masuk je dalam lif, habibah menutup mata Kristina dengan sehelai kain.
"Weh! Weh! Kenapa tutup mata aku ni? Kau nak jual aku ke?"soal Kristina cuak.
"Kau ni bengong ke apa? Tak ada masa lah aku nak jual kau. Tak pasal-pasal nanti Hayiz kejar aku dengan parang"jawab Habibah.
"Dah tu kenapa kau tutup mata aku ni?".
"Kau ikut je lah".
Sepanjang lif bergerak naik, Kristina tidak henti membebel. Semua yang dibebelnya tidak masuk akal. Humaira dan Balqis hanya mampu menahan tawa. Bunyi lif menandakan mereka sudah sampai di tingkat yang dituju.
"Eh! Bunyi apa tu?"kata Kristina cuak.
"Bunyi lif lah.. kau ni..."Habibah menarik Kristina keluar dari lif.
"Aku bukan apa.. aku takut tau. Aku dah lah baru kahwin. Anak pun tak ada lagi. Lepas tu-"
"Kau diam boleh tak. Membebel je dari tadi. Tak kering ke air liur kau tu?"Habibah merengus geram. Drastik Kristina diam membisu.
"Okay. Dah sampai"ujar Humaira. Kain yang menutupi mata Kristina di buka.
Kristina membuka kelopak matanya perlahan-lahan terus dia terkesima melihat semua orang ada dekat situ.
"Suprise!!"jerit semua orang yang ada disitu.
Kristina menutup mulutnya terharu. Di sebabkan kesibukkan kerja, dia lupa yang hari ini merupakan hari ulang tahunnya yang ke 27 tahun.
YOU ARE READING
GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]
RomanceAku, adalah aku. Aku tidak sama dengan dia. Sifat, perangai, kelakuan dan perwatakan aku dan dia pun berbeza. Tapi, kami mempunyai satu hati yang sama. Akulah si pengganti cinta. Start: 4/3/2021 End: 27/8/2021