Ep 6

1.3K 138 19
                                    

Habibah dan Iskandar tiba di tempat yang dijanjikan. Mereka beriringan menghampiri meja yang menempatkan Hayiz, Safwan, Imran dan Balqis. Iskandar berjabat tangan dengan Racer ala-ala bro style.

"Kau datang naik kereta ke Is?"tanya Hayiz.

"Yelah.. bini aku mengandung kut. Takkan nak bonceng naik motor"jawab Iskandar melabuhkan duduknya begitu juga dengan Habibah.

"Oo.."sahut yang lain.

"Nih! Bib, mana kawan kau yang kau kata nak kenalkan dekat kitorang tu?"tanya Safwan.

"Cantik tak?"soal Imran. Laju saja tangan Balqis mencubit perut Imran.

"Dia ni kan... jangan nak gatal sangat boleh tak!..."kata Balqis dalam nada geram mengetap gigi.

"Aduh!! Duh duh! Sorry, Sorry."Imran mengaduh. Tempat yang menjadi sasaran cubitan Balqis di gosoknya.

Yang lain hanya ketawa. Sedang seronok mereka bergelak tawa, bunyi deruan enjin motor berderu menarik perhatian mereka. Tidak jauh dari mereka kelihatan sebuah motosikal berkuasa tinggi berhenti. Racer yang melihat membulat mata.

"Eh! Tu bukan ke mamat poyo hari tu"kata Iskandar.

"Ha'a apasal dia lepak sini?"tambah Imran.

Balqis dan Habibah yang turut meihat mengangkat punggungnya menghampiri penunggang motor itu.

"Eh! Nak pergi mana ni?"tanya Imran kepada Balqis.

"Nak pergi jumpa mamat handsome"jawab Balqis tersenyum mengejek dan berlalu mengikuti Habibah.

"Hoi!"sahut Imran geram.

"Kau tengok? Bini aku pun dia nak ambil. Ni buat aku panas ni.."adu Imran menghentak kaki.

"Bini aku pun terikut sama. Aku panas.. aku panas"Iskandar mengibas bajunya seperti tengah kepanasan.

"Sabar. Tu diorang datang"kata Hayiz.

"Erk! Dia boleh main peluk tangan dowh"kata Imran monyok.

Habibah dan Balqis kembali ke meja sambil memeluk lengan penunggang yang masih berhelmet itu. Sampai je mereka di meja, terus Imran dan Iskandar serentak bangun dan menarik isteri mereka menjauhi. Masing-masing sudah mengepal tangan untuk melepaskan tumbukan.

"Kau pahal?!"amuk Iskandar menolak baju penunggang itu.

"Abang, sabarlah"kata Habibah memeluk lengan Iskandar bagi menahan dari menumbuk penunggang itu.

Penunggang itu mengangkat kedua tangan ke udara. Dia membuka tali helmetnya lalu menanggalkan helmet di kepalanya. Membutang mata Racer melihat penunggang itu. Iskandar terduduk melihatnya. Matanya di tenyeh berkali-kali.

"Qaisara?"sepatah kata yang keluar dari mulut Hayiz. Serentak Safwan dan Iskandar memandang Hayiz. Mereka berdua mendekati Hayiz.

"Han.. Han.. Hantu!!!"teriak Safwan dan Iskandar memeluk Hayiz.

"Kris? Kau bawak motor besar? Bapak gempak"kata Imran menepuk bahu Kristina. Ya, penunggang itu ialah Kristina Airin.

Habibah menepuk Iskandar yang masih lagi takut memeluk Hayiz. Hayiz tidak berkelip memandang Kristina. Wajah Kristina sebijik macam Kaisara tiada sedikit pun yang berbeza. Cuma Kristina tidak bertudung manakala Kaisara pula bertudung.

"Aku dah lama lah bawa motor ni. Kau je yang tak tahu"balas Kristina membuka zip jaketnya. Dia melabuhkan duduk di sebelah Imran sambil tangan menyelak rambut yang jatuh ke hadapan.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now