Ep 56

952 96 17
                                    

Kebingitan penggera mengganggu tidur Kristina. Tangannya dipanjangkan mencapai jam loceng yang terletak di atas meja sisi. Penggera dimatikan. Dia bangun dari pembaringan menggosok matanya yang masih tertutup.

Kristina menoleh ke sebelah. Hayiz masih lagi lena tertiarap. Telefon di atas meja sisi dicapainya. Dia berusaha membuka matanya melihat jam pada skrin telefon.

"Abang, bangun. Sahur."kejut Kristina menggoncangkan tubuh Hayiz.

"Emm.."itu saja yang direspond oleh Hayiz.

Kristina menyelak selimut. Kakinya diturunkan dari katil dan menapak ke bilik mandi untuk mencuci muka dan memberus gigi.

Usai itu, dia turun ke dapur bagi membantu Mummy Maria menyediakan sahur. Langkahnya longlai menuruni anak tangga sambil mengikat rambut.

"Mummy, nak masak apa?"tanya Kristina kepada Mummy Maria yang sudah awal lagi masuk ke dapur.

"Masak simple je. Asal boleh isi perut. Ni, Kris tolong keluarkan susu dan kurma dari peti sejuk tu"tutur Mummy Maria.

"Hohhh..! Okay"jawab Kristina sambil menguap.

Kristina mengeluarkan sekotak susu dan kurma yang sudah di simpan didalam bekas kedap udara lalu di letakkan di atas meja makan. Kristina melabuhkan duduknya di atas kerusi menungkat dagu. Matanya pejam celik menahan ngantuk.

"Kris! Ya Allah.. pergi ceduk nasi tu! Boleh dia termenung dekat situ"omel Mummy Maria.

Kristina tersentak terus segar matanya. Dia memasuki dapur dan menceduk nasi lalu diletakkan ke dalam bekas. Selesai itu dia meletakkan bekas nasi di atas meja makan. Kristina melihat atoknya berjalan turun dari tangga menghampiri meja makan.

"Kris, laki kamu mana?"tanya Dato'Sri Nizam.

"Tak bangun lagi agaknya. Atok duduk dululah. Kris pergi kejut Hayiz sekejap".

Kristina menapak menaiki tangga menuju ke bilik. Badan dibolos masuk dan terlihat Hayiz masih terbungkam tidur. Kristina menghampiri mengcekik pinggang.

"Abang! Bangunlah!! Nanti tak sempat sahur!!"kejut Kristina memukul punggung Hayiz yang berbalut selimut.

"Ye.. kejap lima minit"ujar Hayiz mengangkat lima jarinya ke udara.

"Lima minit apanya hey!"marah Kristina. Hayiz kembali lena.

"Eh! Bangunnnnn!!"Kristina mencubit punggung Hayiz kuat.

"Argh!! Sakit, sakit"jerit Hayiz. Terus dia terbangun dari tidur. Dia merenung Kristina tajam sambil tangan menggosok punggungnya. Kristina membalas renungan tajam dengan berpeluk tubuh.

"Pergi basuh muka!"kata Kristina tegas.

"Ye! Sakit tahu tak!"Hayiz melangkah turun dengan wajah masam mencuka. Kaki di atur ke bilik mandi untuk mencuci muka.

🌹🌹🌹

Usai bersahur, Kristina dan Hayiz kembali ke bilik. Hayiz menghempas badannya di atas katil. Bantal peluk di capainya lalu dipeluk erat. Kristina sekadar menggeleng melihat kelakuan suaminya itu.

Kristina melabuhkan duduknya di meja belajar. Laci dibuka lalu dia mencapai sebuah buku diari. Buku itu di buka dan helaian pertama di baca.

𝖣𝗂𝖺𝗋𝗂 𝗄𝖺𝗂𝗌𝖺𝗋𝖺,

𝖧𝖺𝗋𝗂 𝗂𝗇𝗂 𝖺𝗄𝗎 𝗍𝖾𝗋𝗌𝖾𝗋𝖾𝗆𝗉𝖺𝗄 𝖽𝖾𝗇𝗀𝖺𝗇 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗅𝖾𝗅𝖺𝗄𝗂 𝗒𝖺𝗇𝗀 𝗁𝖺𝗇𝖽𝗌𝗈𝗆𝖾 𝗀𝗂𝗅𝖺. 𝖺𝗄𝗎 𝗍𝖺𝗄 𝗍𝖺𝗁𝗎 𝗇𝖺𝗄 𝖽𝖾𝗌𝖼𝗋𝗂𝖻𝖾 𝖽𝗂𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗆𝖺𝖼𝖺𝗆 𝗆𝖺𝗇𝖺. 𝖨 𝗃𝗎𝗌𝗍 𝖼𝖺𝗇 𝗍𝖾𝗅𝗅 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗍𝗁𝖾𝗒 𝗅𝗈𝗈𝗄 𝗅𝗂𝗄𝖾 𝗏𝖺𝗆𝗉𝗂𝗋𝖾.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now