Ep 11

1K 106 6
                                    

Haira menjeling ke arah pejabat Mustafar. Sesekali dia membelek failnya. Mel yang duduk di hadapan Haira perasan akan tingkah Haira.

"Ui! Dah kenapa terintai-intai macam kura-kura ni?"tanya Mel.

"Eh! Tak adalah. Erm.. Mel. Encik Mustafar tu handsome kan?"soal Haira.

"Memang dia handsome tapi tak boleh lawanlah boss besar kita. Handsome gila.. hot pula tu. Boss besar kita tu...duda tau. Duda terhangat dipasaran gitew"kata Mel penuh semangat.

"Serious? Kenapa I tak nampak pun?".

"Boss outstation. Esok baru dia balik. Tapi, sehandsome boss kita tu.. dia garang tau. Muka dingin je. Macam baru keluar dari freezer".

"Dah mula dah dia punya membawang"sampuk Raiz.

"Diam ar"jeling Mel.

Haira hanya tersenyum mendengar Raiz dan Mel bergaduh mulut. Macam ayam dengan itik.

'Kalaulah aku dapat tackle boss handsome tu. Mesti aku akan hidup senang'desis hati Haira. Senyum sinis terbit di bibir merahnya.

🌹🌹🌹

Hari minggu, Racer bercadang untuk berkelah di taman. Tidak pernah seumur hidup mereka lepak dengan berkelah. Ini semua adalah dari buah fikiran Habibah dan Balqis. Kalau tak di turut memang nasiblah Iskandar dan Imran menghadap rajuk mereka.

Habibah dan Iskandar yang tiba terlebih dahulu menghamparkan kain sebagai alas tempat duduk. Mereka mencari tempat yang sedikit redup di bawah tesuhan pokok. Kelihatan taman itu ramai juga yang turut berkelah meluangkan masa bersama keluarga.

 Kelihatan taman itu ramai juga yang turut berkelah meluangkan masa bersama keluarga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sedang mereka menyusun makanan, satu motor berkuasa tinggi tiba di situ. Enjin motor di matikan dan helmet di buka. Terserlahlah wajah cantik milik Kristina.

"Sorry aku lambat sikit"tutur Kristina.

"Tak lambat pun Kris. Ni para-para jebon ni tak datang lagi"kata Iskandar mengeluarkan pinggan.

Kristina menanggalkan jaket kulitnya lalu di letakkan di atas motor. Dia menghampiri Habibah dan Iskandar. Beg galasnya di tanggalkan lalu di celup tangannya ke dalam beg mencari sesuatu.

"Nah!"Kristina menghulurkan sekeping bar coklat dari New York.

"Wah!! Mana kau tahu aku tengah mengidam coklat ni!! Thank you babe.. kaulah kawan aku yang paling baik"Habibah memeluk Kristina gembira.

"Sempat pulak kau beli?"soal Iskandar.

"Sempat apa? Coklat tu aku bawa balik dari New York hari tu. Aku tak makan. Dari membazir buang, baik aku bagi dekat perempuan tu". Kristina melabuhkan duduknya. Habibah tersengeh-sengeh merenung coklat di tangannya.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now