Ep 33

837 87 18
                                    

Hari yang berbahagia buat Safwan dan Humaira sudah tiba. Humaira duduk di birai katil siap mengenakan baju pengantin bernoda putih. Dia menunduk memandang inai dijarinya. Fikirannya bercampur aduk memikirkan Kristina.

"Ira!! Cantiknya!!"sapa Kristina teruja. Kristina melabuhkan duduknya di samping Humaira di atas katil.

"Eh! Tina. Ira ingat Tina tak datang tadi".

"Of courselah Tina datang. You are my bestfriend"Kristina mengukir senyum.

Tangan Humaira yang merah di hiasi inai diraih. Wajah di tundukkan memandang tangan Humaira.

"Ira, Ira jaga lah Safwan baik-baik ya. Dan Tina harap sangat Safwan tak akan sakitkan Ira macam dia sakitkan Tina. Ya"Kristina mengangkat wajahnya memandang Humaira. Matanya sudah berkaca.

"Tina, Tina dah ingat?"Humaira terkesima. Kristina mengangguk laju. Lantas Humaira memeluk Kristina erat. Air jernih sudah bertakung di tubir mata.

"Tina, Ira minta maaf dengan Tina. Ira tahu Ira salah.. maafkan Ira"tutur Humaira dalam tangis.

Pelukan di leraikan. Kristina menghapus air mata Humaira yang sudah membasahi purdahnya.

"Tina dah lama maafkan. Dah, tak nak nangis okay. Nanti tak cantik pengantin baru ni"Kristina mengukir senyum bahagia. Humaira tersenyum.

"Adik"panggil seseorang mamasuki bilik pengantin.

Kristina dan Humaira berpaling serentak. Terlihat susuk seorang wanita yang juga berpurdah di hadapan muka pintu.

"La.. kenapa dua-dua menangis ni?".

"Adik Tina kan dah nak kahwin. Itu lah Tina nangis ni Ummi"gurau Kristina.

"Ololo.. Nanti Tina kan boleh jumpa Humaira selalu. Lepas kahwin kan Humaira pindah KL"kata Ummi Humaira.

"Tak sama Ummi..."renget Kristina lalu tertawa kecil. Ummi Humaira menggeleng denggan senyum.

"Sudah.. ni. Pengantin lelaki dah sampai. Jom keluar"ajak Ummi Humaira.

"Okay"kata Humaira.

Kristina berjalan beriringan dengan Humaira ke arah ruang tamu dimana majlis akad nikah akan di langsungkan.

"Sediakan diri tau untuk malam ni. Rawr!"bisik Kristina mengusik.

"Tina.. janganlah.."bisik Humaira malu.

Kristina ketawa kecil dan menapak ke tempat duduk setelah Humaira selamat sampai di pelamin.

🌹🌹🌹

"Aku terima nikahnya Nur Humaira Khalila binti Al-Khawarizmi dengan mas kahwin satu ribu lima ratus ringgit tunai".

"Sah"

"Sah"

Setelah dua orang saksi menyatakan sah, akhirnya Humaira sudah bergelar isteri kepada Safwan. Setelah selesai Safwan melakukan solat sunat, dia menapak ke arah pelamin untuk acara pembatalan air sembahyang.

Kristina hanya melihat dari jauh akan kedua mempelai itu. Terukir satu senyum bahagia dibibir Kristina apabila melihat kawannya sudah bergelar isteri orang.

"Haih.. tak lama lagi giliran kita pula ya"kata satu suara.

Kristina menoleh sekilas memandang si empunya suara. Matanya kembali memandang Ke arah dua pengantin sejoli yang sedang bergambar di pelamin.

"Ye lah kut"jawab Kristina bersahaja.

"Kau menangis ke tadi?"tanya Hayiz memandang Kristina. Kristina menoleh dengan wajah berkerut.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now