Nick berjalan ke pantri untuk mengambil segelas air. Matanya terkunci pada susuk Kristina yang sedang membasuh cawan di pantri. Langkahnya di atur menghampiri.
"Morning sweetheart"sapa Nick dari belakang Kristina.
Kristina tersentak lantas berpaling menghadap Nick. Dia tersandar pada sinki. Nasib tak terlepas Mug di tangannya.
"Ish! Kau ni! Terkejut aku. Nak apa?"marah Kristina. Tangannya di lap pada Kain tuala dan kembali menghadap Nick.
Nick mendekatkan dirinya dengan Kristina. Tangan di tongkat pada sinki di sisi kiri dan kana Kristina. Kristina terkunci di tengah-tengah tangan Nick. Badannya di condongkan ke belakang bagi menjarakkan kedudukannya dengan Nick.
"Saya nak awak jadi isteri saya"jawab Nick telus.
"Kau demam ke apa? Pagi-pagi dah mabuk ni".
"Saya tulus Kristina. Saya minta maaf kalau sebelum ni saya ada buat salah dekat awak but please. Give me a chance". Dalam keadaan sebegitu, Kristina dapat melihat jelas raut wajah Nick yang tulus. Tetapi apakan daya, hatinya bukan milik Nick.
"Nick, boleh tak betulkan dulu kedudukan ni. Orang nampak nantilah"Kristina menolak dada Nick. Tetapi sikit pun tidak berganjak.
"Biarlah orang tengok. Biar orang lain tahu that you are belongs to me".
"Nick! Please. Itu tak akan pernah terjadi. Please Nick. Move on. Ramai lagi perempuan dekat luar sana yang sesuai dengan awak".
Nick menundukkan kepalanya memandang lantai dengan keluhan. Perlahan-lahan dia melarikan tangannya dari mengunci Kristina. Kristina yang dari tadi berdiri condong ke belakang kini dia dapat membetulkan badannya.
Kristina menapak pergi. Tetapi langkahnya terhenti apabila tangannya di pegang oleh Nick. Nick mengangkat wajahnya memandang Kristina.
"I will try my best to steal your heart again. I will never give up untill you get married with someone else. And that i can't do anything. I will try to move on after that"tutur Nick lalu melepaskan pegangannya. Kristina melangkah pergi. Terngiang-giang kata-kata itu di rongga telinganya. Kali ini Nick betul-betul serious.
🌹🌹🌹
Hayiz duduk bersandar di kepala kerusi dan termenung. Memorinya berputar pada hari semalam di mana Umminya baru pulang dari meminang Kristina.
"So, how Ummi? She accept it or she reject?"tanya Hayiz tidak berharap.
"She rejected. But Kak Maria said that she will make sure, Kristina will accept the ring. I hope so"tutur Elly.
"It okay Ummi. Hayiz tak mengharapkan pun. She's adult. She can decide who will be her partner for the rest of her life. Hayiz dah tahu dah dia akan tolak".
"Actually, she is prettier then i though. I really hope that Kristina will accept it. Dulu ummi tak sempat nak luangkan masa dengan arwah Kaisara. That why ummi really hopefull yang Kristina akan terima".
"It's okay Ummi. If tak, itu maknanya Hayiz dengan dia tak ada jodoh".
Ketukan pintu mengejutkan Hayiz dari lamunan. Dia membetulkan posisi duduknya.
"Come in!"sahut Hayiz.
Pintu bilik Hayiz terbuka terpancul susuk seorang gadis di hadapan pintu yang memakai baju pejabat sedikit terdedah di bahagian dada. Kaki di atur menghampiri meja Hayiz.
YOU ARE READING
GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]
RomanceAku, adalah aku. Aku tidak sama dengan dia. Sifat, perangai, kelakuan dan perwatakan aku dan dia pun berbeza. Tapi, kami mempunyai satu hati yang sama. Akulah si pengganti cinta. Start: 4/3/2021 End: 27/8/2021