Ep 59

850 96 21
                                    

"Hayiz, kau dah check ke cctv office kau?"soal Imran.

"Dah.. aku dah check semua cctv. Tak ada pun bukti yang si Haira tu tolak Kris"kata Hayiz pasrah.

"Uish! Licik juga budak tu. Aku rasakan, budak tu ada masalah mental tau. Bapak psycho sampai macam ni sekali"tambah Iskandar.

"Betul tu. Sekarang dia cederakan bini kau. Esok lusa siapa lagi yang jadi mangsa dia"celah Safwan pula.

"Habis tu korang nak aku buat apa? Pecat dia? Lagilah buat dia bertindak luar kawalan".

"Macam ni Yiz, aku rasa.. baik kita follow up dulu permainan dia. Aku ada kawan. Dia boleh tolong kau siasat pasal ni"cadang Iskandar.

Wajah Hayiz terang-terang kelihatan resah dan risau. Dia risau akan keselamatan Kristina. Fikirannya buntu memikirkan jalan penyelesaian. Tambahan pula keadaan Kristina yang masih berduka dan kacau.

"Weh.. relax ar Hayiz. Kitorang ada untuk tolong kau. Kau buat muka macam ni, macam lempeng hangit tahu tak"kata Imran.

"Kau pernah rasa kena hentak dengan helmet tak? Kalau belum meh aku bagi rasa"Hayiz mengcapai Helmetnya di atas meja. Pantas Imran menarik helmet itu dari pegangan Hayiz. Sengihan di layangkan.

"Peace!"ujar Imran mengangkat dua jari ke udara.

"Kris macam mana sekarang? Dah okay dah dia?"tanya Safwan.

"Macam tulah. Termenung, lepas tu menangis. Aku dah tak tahu nak buat macam mana. Runsing kepala otak aku ni"Hayiz mengusutkan rambutnya. Tetapi masih terlihat tampan.

Imran melihat Hayiz terpana seketika. Hayiz mengerut dahinya apabila melihat Imran merenungnya seram.

"Oi! Kau pahal pandang aku macam tu?"kepala Imran ditunjal Hayiz.

"Tak weh. Kau makin hari makin handsome aku tengok. Patutlah budak tu sampai mental nakkan kau"jelas Imran tersenyum terpesona melihat Hayiz.

"Seram bodoh! Kau ni.. dua bulan lagi kau dah nak jadi bapak tau. Ee!"Hayiz meraup kasar wajah Imran sekali dengan tunjalan.

"Hayiz, kau jaga-jaga sikit. Malam nantikan tak pasal-pasal si Imran ni panjat tingkap bilik kau"usik Iskandar.

"Bengong ar kau ni. Geli gila! Aish!"Hayiz menggeletis geli. Meremang bulu romanya. Berdekah Safwan, Iskandar dan Imran ketawa.

🌹🌹🌹

Kristina bersandar di kepala katil. Sesekali memandang ke arah jam di sisi katil. Telefon ditangannya di tekan. Skrin telefon menyala. Tetapi tiada satu pun notifikasi yang masuk.

"Laki aku ni pergi mana?"rungut Kristina berdecit kesal.

Fikirannya mula memikirkan perkara yang bukan-bukan. Ditambah pula sangkaan dari tutur kata Haira tempoh hari. Lagilah membuatkan dirinya sangsi.

Kedengaran bunyi deruan motor dari luar. Dia mengalihkan perhatiannya pada telefon bimbit menunggu Hayiz masuk kedalam bilik.

Tidak lama setelah itu, bunyi pintu di buka dari luar. Hayiz memboloskan diri masuk ke dalam bilik leher di panjangkan melihat ke arah katil. Terlihat Kristina sedang memandangnya tajam bersandar di kepala katil. Kakinya menapak ke almari pakaian. Jaket di tubuhnya ditanggalkan meninggalkan tshirt marron di badan.

"Mana abang pergi?"soal Kristina. Terhenti tindakan Hayiz ingin menggapai penyangkut baju.

"Sayang.. abang dah cakap abang keluar jumpa kawan-kawan"jawab Hayiz dalam nada lembut.

GΒM 2: ᑭeᑎggᗩᑎti ᑕiᑎtᗩ [✔️]Where stories live. Discover now