The wait was agonizing. Not knowing whether she would have a dress for the Yule Ball made her feel like she had aged 50 years in a few hours.
Dramatic.
Relief flooded her whole body when Remus' owl flew through the dorm bright and early that morning.
Without hesitation, she tore the letter open to read his reply.
Moony was shocked, but pleasantly surprised to receive a letter from Cassie.𝐶𝑎𝑠𝑠𝑖𝑒, 𝑦𝑜𝑢 𝑎𝑟𝑒 𝑟𝑎𝑡ℎ𝑒𝑟 𝑑𝑟𝑎𝑚𝑎𝑡𝑖𝑐.
𝑌𝑒𝑠, 𝐼 𝑑𝑜 𝑘𝑛𝑜𝑤 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 𝑡ℎ𝑒 𝑌𝑢𝑙𝑒 𝐵𝑎𝑙𝑙 𝑎𝑛𝑑 𝐻𝑎𝑟𝑟𝑦𝑠 𝑝𝑎𝑟𝑡𝑖𝑐𝑖𝑝𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛 𝑖𝑛 𝑡ℎ𝑒 𝑇𝑟𝑖-𝑊𝑖𝑧𝑎𝑟𝑑 𝑡𝑜𝑢𝑟𝑛𝑎𝑚𝑒𝑛𝑡 𝑢𝑛𝑓𝑜𝑟𝑡𝑢𝑛𝑎𝑡𝑒𝑙𝑦.
𝑅𝑒𝑔𝑎𝑟𝑑𝑠 𝑡𝑜 𝑦𝑜𝑢 𝑛𝑒𝑒𝑑𝑖𝑛𝑔 𝑠𝑜𝑚𝑒𝑜𝑛𝑒 𝑡𝑜 𝑘𝑖𝑙𝑙, 𝑚𝑖𝑔ℎ𝑡 𝐼 𝑖𝑛𝑠𝑖𝑠𝑡 𝑦𝑜𝑢 𝑑𝑜𝑛𝑡 𝑎𝑠 𝐼 𝑑𝑜𝑛𝑡 𝑓𝑎𝑛𝑐𝑦 𝑏𝑎𝑖𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑦𝑜𝑢 𝑜𝑢𝑡 𝑜𝑓 𝐴𝑧𝑘𝑎𝑏𝑎𝑛.
𝑇ℎ𝑜𝑢𝑔ℎ 𝑦𝑜𝑢𝑟 𝑚𝑎𝑔𝑖𝑐 𝑖𝑠 𝑖𝑚𝑝𝑟𝑒𝑠𝑠𝑖𝑣𝑒, 𝑠ℎ𝑎𝑙𝑙 𝑤𝑒 𝑘𝑒𝑒𝑝 𝑡ℎ𝑒 𝑓𝑎𝑡𝑎𝑙 𝑠𝑝𝑒𝑙𝑙𝑠 𝑡𝑜 𝑎 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑚𝑢𝑚.
𝐴𝑛𝑑𝑟𝑜𝑚𝑒𝑑𝑎 𝑖𝑠 𝑖𝑛𝑑𝑒𝑒𝑑 𝑙𝑜𝑣𝑒𝑙𝑦, 𝑎𝑛𝑑 𝑠ℎ𝑒 𝑖𝑠 𝑚𝑜𝑟𝑒 𝑡ℎ𝑎𝑛 ℎ𝑎𝑝𝑝𝑦 𝑡𝑜 ℎ𝑒𝑙𝑝. 𝑊ℎ𝑒𝑛 𝑠ℎ𝑒 𝑓𝑜𝑢𝑛𝑑 𝑜𝑢𝑡 ℎ𝑒𝑟 𝑛𝑖𝑒𝑐𝑒 𝑛𝑒𝑒𝑑𝑒𝑑 𝑎 𝑑𝑟𝑒𝑠𝑠, 𝐼 𝑏𝑒𝑙𝑖𝑒𝑣𝑒 𝑠ℎ𝑒 𝑔𝑜𝑡 𝑖𝑛 𝑡𝑜𝑢𝑐ℎ 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑛𝑒𝑎𝑟𝑙𝑦 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦 𝑑𝑟𝑒𝑠𝑠 𝑚𝑎𝑘𝑒𝑟 𝑖𝑛 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑜𝑢𝑛𝑡𝑟𝑦 𝑤𝑖𝑡ℎ𝑖𝑛 𝑠𝑒𝑐𝑜𝑛𝑑𝑠.
𝑃𝑒𝑟𝑠𝑜𝑛𝑎𝑙𝑙𝑦 𝑓𝑟𝑜𝑚 𝑎 𝑊𝑒𝑟𝑒𝑤𝑜𝑙𝑓𝑠 𝑜𝑝𝑖𝑛𝑖𝑜𝑛, 𝑤𝑒 𝑑𝑜 ℎ𝑎𝑣𝑒 𝑎 𝑔𝑜𝑜𝑑 𝑡𝑎𝑡𝑠𝑒 𝑖𝑛 𝑐𝑙𝑜𝑡ℎ𝑒𝑠 𝑡ℎ𝑜𝑢𝑔ℎ 𝐼 ℎ𝑎𝑣𝑒 𝑡𝑜 𝑎𝑔𝑟𝑒𝑒 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑦𝑜𝑢 𝑎𝑠 𝐼 ℎ𝑎𝑣𝑒𝑛𝑡 𝑠𝑒𝑒𝑛 𝑎 𝑊𝑒𝑟𝑒𝑤𝑜𝑙𝑓 𝑠𝑡𝑟𝑜𝑙𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 𝑖𝑛 𝑎 𝑑𝑟𝑒𝑠𝑠 𝑙𝑎𝑡𝑒𝑙𝑦.
𝑌𝑜𝑢𝑟 𝐴𝑢𝑛𝑡 ℎ𝑎𝑠 𝑠𝑎𝑖𝑑 𝑛𝑜𝑡 𝑡𝑜 𝑤𝑜𝑟𝑟𝑦 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑜𝑠𝑡𝑠 𝑎𝑠 𝑠ℎ𝑒𝑠 𝑚𝑜𝑟𝑒 𝑡ℎ𝑎𝑛 ℎ𝑎𝑝𝑝𝑦 𝑡𝑜 ℎ𝑒𝑙𝑝 𝑎𝑓𝑡𝑒𝑟 𝑎𝑙𝑙 𝑡ℎ𝑒𝑠𝑒 𝑦𝑒𝑎𝑟𝑠. 𝑆ℎ𝑒 𝑤𝑖𝑙𝑙 𝑏𝑒 𝑖𝑛 𝑡𝑜𝑢𝑐ℎ 𝑠𝑜𝑜𝑛.
YOU ARE READING
𝙈𝙚𝙩𝙖𝙣𝙤𝙞𝙖 || harry potter
Fanfiction𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙖 𝙢𝙖𝙨𝙨 𝙢𝙪𝙧𝙙𝙚𝙧𝙚𝙧 𝙖𝙨 𝙝𝙚𝙧 𝙛𝙖𝙩𝙝𝙚𝙧, 𝙡𝙞𝙛𝙚 𝙬𝙤𝙪𝙡𝙙 𝙣𝙚𝙫𝙚𝙧 𝙗𝙚 𝙚𝙖𝙨𝙮. metanoia; (n.) the journey of changing ones mind, heart, self or way of life ꧁꧂ 𝚙𝚘𝚊...