Pov Niall
Wazig staar ik voor me uit naar de tv. Mama heeft hem aangezet voor afleiding, maar ik kan er niet echt op letten.
Papa, mama en Greg zijn naar Londen gekomen toen ze hoorden dat Roos weg was. De moeder van Rozemarijn is ook hier, samen met haar broers. Haar vader is in Ierland gebleven voor het kleine geval dat ze daar is.
Het gaat echt slecht met me. Ik kan niet eten of slapen, ik voel me gewoon zo machteloos. Waarom was ze ook alleen? Ik had bij haar moeten zijn.
Ineens hoor ik een klap en kijk om. Louis' ogen zijn vergroot en staren naar de tv. Op de grond ligt het glas wat hij net nog in zijn hand had in stukjes.
Wat heeft hij ineens?
Dan een ijzige gil van de moeder van Rozemarijn. Ik kijk naar de tv en mijn hart stopt met kloppen.
'Kijk eens wat voor loslopend kuikentje ik gevonden heb.' hoor ik iemand zeggen.
Rozemarijn zit op een stoeltje. Ze ziet er verschrikkelijk uit. Ze is mager en haar ogen staan hol.
'Nee.' mompel ik, niet gelovend wat ik voor me zie. Ik zak van mijn stoel af op mijn knieën en kan het beeld niet verdragen.
'Zoals je kan zien is ze nog helemaal heel, niks mee aan de hand. Een echte aanwinst dus. Nu voor maar 7 miljoen euro te verkrijgen. Maandag om 8 uur moet het op de bijgestuurde plek liggen. Wil je nog wat zeggen Rozemarijn?'
Mijn hersenen beginnen langzaam weer goed te kunnen functioneren. Hij wil 7 miljoen? Dan krijgen we haar terug?
De stoel wordt onder haar vandaan getrapt en ze valt op de grond. Ze geeft een schreeuw maar reageert er verder niet eens op. Ik kan het echt niet aanzien.
'Wil je ze niet vragen om je te komen halen?'
Ze wordt nog een keer getrapt en ik kan nauwelijks meer ademen. Mijn Roosje, hoe kan iemand haar nou zo behandelen?
Ineens zie ik het scherm niet meer. Mijn moeder trekt me in een stevige knuffel en blokkeert het zicht.
'Mam!' mompel ik en duw haar weg om de tv nog te kunnen zien.
'Nou?' vraagt de man in de video.
'Ja.' mompelt Rozemarijn.
Ik spring op. 'We kunnen haar terug krijgen.' Voor het eerst in lange tijd kan ik mijn stem weer gebruiken.
Niemand is in staat om iets terug te zeggen. Iedereen heeft de video gezien.
'Niall.' zegt Bryan ineens en komt naar me toe lopen. Hij pakt mijn arm ruw vast en zijn ogen staren mijn ziel in. 'Heb jij 7 miljoen euro?'
'Ja.' zeg ik. Ik denk het wel. Vast wel.
'Kan je dat maandag hebben?'
'Jongens, wacht even. Wat als dit een valstrik is en ze er vandoor gaan met haar en het geld?' vraagt Maura.
Ik schud mijn hoofd. 'Ik wil haar gewoon terug.'
'We moeten de politie informeren.' zegt Eva, de moeder van Rozemarijn.
'Nee.' zegt Liam en schudt wild zijn hoofd. Hij spoelt de video terug en aan het eind staat er tekst in beeld. "Geen politie, anders is het snel afgelopen met haar." staat er.
'Hoe moeten we weten of we dit kunnen vertrouwen?' vraagt Eva gefrustreerd. Ze zit tussen Max en Noah in op de bank, die nog helemaal in shock zijn.
'We gaan gewoon. Tenminste, ik ga gewoon. Het is onze enige kans.' antwoord ik.
'Ik ga met je mee.' zegt Bryan.
'Ik ook.' zegt Liam. 'Met hoeveel mensen zouden ze zijn? Als we met veel komen zullen we toch wel sterker zijn?'
Ik ril aan de gedachte van Rozemarijn tussen al die smerige mensen. Ik zou er echt alles voor geven om haar daar weg te krijgen. Zelfs als ze mij voor haar zouden willen ruilen.
'Dus we gaan dit doen?' vraagt Bryan en kijkt me aan.
'Ja.' zeg ik vastbesloten.
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
أدب الهواةRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young