'Niall, gaan we binnenkort ook naar Amerika?' vraag ik aan Niall. We zitten in de achtertuin in het zonnetje. Het wordt weer lente en dat merk je ook gelijk. Het wordt weer warmer buiten.'Waarom zouden we naar Amerika gaan?' vraagt Niall verbaasd en kijkt me aan.
'Om het huis te bekijken natuurlijk.' grinnik ik. Ik ben echt zo nieuwsgierig. Ik heb natuurlijk wel foto's gezien, maar het huis is zo groot dat lang niet alles op de foto staat. Ik wil er gewoon echt graag heen om alles in het echt te bekijken.
'Oh, ja. Ik denk niet dat we daar snel weer heen gaan.' mompelt Niall.
'Waarom niet?' vraag ik nu verbaasd. We hebben toch niks te doen.
Niall haalt zijn schouders op. 'Het is niet veilig. Ik blijf liever thuis.'
'Maar we kunnen toch niet altijd maar thuis blijven?' vraag ik gefrustreerd. Ik snap dat hij het eng vind, ik vind het ook eng. Maar met al die bewakers de hele tijd bij ons kan er toch niet veel fout gaan?
'Betaal jij je eigen vliegticket dan?' vraagt hij en gaat weer op zijn ligstoel liggen, alsof het gesprek daarmee klaar is.
Ik laat mijn schouders hangen. Hij heeft gelijk, tuurlijk heeft hij gelijk. Ik wil graag naar Amerika en ik verwacht automatisch dat hij betaald. Dat kan echt niet. Ik heb helemaal geen geld voor vliegtickets naar Amerika.
'Sorry.' mompel ik en ga ook weer liggen. Dit kan zo ook niet langer. Niall betaalt alles voor me. Maar ik voel me nu wel weer wat beter dus ik zou best een baantje kunnen zoeken. Ik heb gewoon mijn diploma gehaald, het is zonde om daar niks mee te doen.
Mijn droom was altijd om mijn eigen architectenbureau op te zetten. Maar ik denk niet dat ik die druk nu al aan kan. Ik kan beter een aantal vacatures langs gaan. Mijn CV is bovendien best goed. Ik heb al dingen ontworpen voor Emma Watson en One Direction en ik had nog iets open staan met Robert Pattinson. Ik moet hem eigenlijk nog een keer bellen.
Ik loop naar binnen om mijn laptop te pakken om vacatures te zoeken, als ik ineens Paul tegen kom. Wat doet hij hier?
'Hey Roos.' glimlacht Paul. 'Waar is Niall?'
'Buiten.' antwoord ik en Paul loopt door naar buiten. Nieuwsgierig loop ik achter hem aan.
'Hey Niall.' zegt Paul en gaat op de stoel zitten waar ik net nog op zat. Niall schrikt op en kijkt hem verward aan.
'Paul?' vraagt hij in de war. 'Wat doe jij hier?'
'Ik kom even met je praten.' antwoord Paul. Niall gaat rechtop zitten en kijkt mij verbaasd aan. Ik haal mijn schouders op, ik heb geen idee waarom hij hier is.
'Oke. Waarover?'
'Ik heb van de jongens gehoord dat je niet meer wil touren?' vraagt Paul.
'Dat klopt.' zucht Niall. Ik denk dat ik al weet waar dit gesprek heen gaat.
'Waarom niet?'
'Omdat het niet veilig is. En ik laat Roos niet alleen achter.' antwoord Niall.
'En wat nou als we zeiden dat Rozemarijn mee mocht?' stelt Paul voor. Niall lijkt even te twijfelen maar schudt dan toch zijn hoofd. Paul zucht even. 'Niall, je weet dat de tour over drie weken begint. Ik kan van alles doen zoals regelen dat Rozemarijn mee mag, maar ik kan hem niet cancelen.'
'Dan niet. Ik ga toch niet, dat merken ze vanzelf.' bromt Niall. Waarom is hij er zo op tegen?
'Please Niall, als wij er samen niet uit komen dan komt Simon langs. En dan weet ik niet of ik nog wat voor je kan doen.' probeert Paul hem over te halen. 'Ik wil je echt helpen. Ik weet dat je het liever niet wil maar denk aan alle fans die al kaartjes gekocht hebben en die denken dat ze jullie gaan zien. Die stel je allemaal teleur.'
'Daar komen ze wel weer overheen. Wat dacht je van mij? Als er iets met Roos zou gebeuren zou ik daar nooit meer over heen komen. Wat is nou erger?' gaat Niall er tegenin.
'Roos zal op tour net zo goed beschermd worden als hier. Jullie worden toch ook niet lastig gevallen tijdens het touren?' Paul doet echt zijn best om tot Niall door te dringen.
'Ik ga niet. Ook niet als Roos mee gaat en ook niet als Simon gaat dreigen. Ik ga gewoon niet. Punt uit.' zegt Niall en slaat zijn armen over elkaar. Paul kijkt hem nog even aan en staat dan zuchtend op. Hij geeft me nog een hopeloze blik voordat hij weer naar binnen verdwijnt. Wat gaat er nu gebeuren als Simon straks komt?
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
Fiksi PenggemarRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young