Niall kijkt me nog even aan voordat hij de deur opent van de ruimte waar de jongens nu inzitten. Vanavond hebben ze hun concert hier in Amsterdam. Afgelopen nacht hebben Niall en ik bij mijn opa en oma geslapen en aan het eind van de middag zijn we weer terug gegaan. Het duurt nog een paar uur voordat het concert begint, maar ze zijn al soundchecks enzo aan het doen.
'Niall!' hoor ik Harry roepen.
'Waar the fuck zat je?' roept Liam.
Ik loop achter Niall aan de ruimte in en vier paar ogen staren me aan.
'Roos!'
Er komen vier jongens op me afrennen die me in een stevige knuffel trekken.
'Jongens!' lach ik maar knuffel ze wel terug.
'Volgende keer als je weg gaat mag je best even doei tegen me zeggen hoor.' zegt Harry en zet een hand in zijn zij. Ik grinnik en knik.
'Wat doe je hier? Hebben jullie geen ruzie meer?' vraagt Zayn dan.
Ik schud mijn hoofd en Niall slaat zijn arm om me heen. 'Ik was in Amsterdam bij mijn familie. En we hebben geen ruzie meer.'
'Betekent dat..?' vraagt Louis en hij wiebelt met zijn wenkbrauwen. Ik trek mijn wenkbrauwen op en Niall begint gauw over iets anders.
'Moet ik ook nog soundcheck doen?' vraagt hij aan een van de geluidsmannen. Die knikt en Niall klimt het podium op om zijn microfoon te pakken.
'Duss, ga je nu weer mee touren?' vraagt Harry aan me.
Ik haal mijn schouders op. 'Ik zou eigenlijk vanmiddag naar Londen vliegen maar nu ga ik waarschijnlijk morgen.'
Harry kijkt me fronsend aan. 'Wat? Ik dacht dat jullie geen ruzie meer hadden?'
'Hebben we ook niet.' mompel ik. We hebben het er eigenlijk helemaal niet meer over gehad of ik weer mee op tour zou gaan. Niall wilde alleen dat ik vanavond naar het concert kwam en heeft daarom aangeboden om nieuwe vliegtickets voor me te boeken.
'Dan kun je toch gewoon weer mee? Ik vind het wel gezellig.' glimlacht hij. Ik lach terug en kijk om me heen.
'Wordt dat niet awkward? Waar zijn de jongens van 5sos eigenlijk?' vraag ik. Ik heb Luke niet meer gesproken nadat ik vertrokken ben.
'Die komen later weer terug. Ze hebben hun soundcheck al gedaan.' antwoord Louis. Ik knik.
Niall staat op het podium en zingt wat liedjes. Hij doet niet echt zijn best en zingt maar wat maar het klinkt geweldig. Ik staar hem aan en luister naar zijn stem.
Ik houd ervan als hij in zijn eentje zingt. Hij heeft niet veel solo's in hun liedjes of zingt vaak een beetje op de achtergrond. Terwijl zijn stem verschrikkelijk mooi is.
'Hallooo, aarde aan Roos.' zegt Zayn en knipt met zijn vingers voor mijn ogen.
'Wat?' vraag ik aan hem en wend mijn blik van Niall af.
'Louis vroeg hoe het nu ging tussen jullie twee.' zegt Zayn.
'Ja, Niall vertelde waarom je weg gegaan bent. Hebben jullie het nou eindelijk aan elkaar verteld?' vraagt Louis.
Ik voel dat ik begin te blozen en kijk naar de grond. 'Ik weet niet wat Niall verteld heeft dus dat moet je maar aan hem vragen.'
'Oehh!' De jongens beginnen te joelen en ik rol met mijn ogen. Niall komt van het podium afgelopen en kijkt ons verbaasd aan.
'Wat is er aan de hand?' vraagt hij en kijkt mij aan. Ik haal mijn schouders op.
'Niall, jongen, ik moet even met je praten.' zegt Louis en slaat zijn arm over Nialls schouder. Hij sleept hem mee naar een andere ruimte en ze verdwijnen uit mijn zicht.
'Nu zullen we het te weten krijgen.' grijnst Harry en wrijft in zijn handen. 'Louis krijgt het wel uit hem.'
Ik geef hem een por en voel mijn telefoon in mijn zak trillen. Ik haal hem eruit en zie dat het Bryan is.
'Heey Bry,' glimlach ik als ik zijn Facetime gesprek opneem.
'Hi Bryan!' gilt Zayn ook blij door de telefoon.
'Heb ik wat gemist?' lacht Bryan. Oh ja. Ik heb hem natuurlijk nog helemaal niet verteld dat Niall en ik geen ruzie meer hebben.
'Ja.' grinnik ik.
'Dat zie ik. Hoe gaat het?' vraagt hij.
'Super.' lach ik.
'Kan ik er vanuit gaan dat je niet meer hierheen komt?' lacht Bryan.
'Nou-' ik wil hem antwoord geven maar Harry grist de telefoon uit mijn hand.
'Het spijt me zeer Bryan. Maar Roos zal weer met ons mee vervoert worden.' zegt Harry met een deftige stem.
'Hey! Geef terug. Ik weet daar niks van Bryan.' Ik pak mijn telefoon weer terug.
'Jongens! Jongens!' Louis komt gillend aanrennen en zwaait met zijn armen. 'Niall en Roos vinden elkaar leuk! Ze hebben het gezegd!' Niall komt met een rood hoofd achter hem aangelopen.
'Wat?!' roept Bryan door de telefoon.
De jongens beginnen allemaal te juichen en ik sluit uit schaamte mijn ogen. Tuurlijk kan Louis het niet op een normale manier zeggen. Niall wordt bedolven door knuffels van de jongens en ik sta er maar een beetje bij.
'Is dat waar?' vraagt Bryan. Ik knik. 'Oh my god!' gilt hij. 'Dat moet Greg weten!'
'Nee!' roept Niall en loopt bij de jongens vandaan. Hij pakt mijn telefoon uit mijn handen en schudt zijn hoofd naar Bryan. 'Nog niet aan Greg vertellen. Hij gaat me voor eeuwig pesten.'
'Waarom?' vraagt Bryan. 'Als je maar weet dat ik het wel aan Mama vertel en die zegt het sowieso tegen Maura. Dan krijgt Greg het ook wel te weten'
Niall zucht en geeft mijn telefoon terug.
'Iedereen doet net of we al een relatie hebben.' grinnik ik. Niall lacht en knikt.
'Maar Roos, je komt hier dan niet meer heen denk ik?' vraagt Bryan.
'Nou, ik-' Weer word ik onderbroken. Dit keer door Niall die zijn hoofd in beeld gooit.
'Nee. Ze gaat weer mee touren, toch Roos?' vraagt Niall en kijkt me smekend aan.
'Ja. Ik blijf hier.' geef ik dan in waarop Bryan lacht.
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanficRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young