50

265 8 0
                                    

'Laten we hier gaan eten.' stelt Maura voor. We lopen door een klein dorpje op loopafstand van ons vakantiehuisje. We zijn hier al vaak geweest en weten dus ook precies welke restaurants goed zijn en welke niet.

'Jaa.' zegt Bryan blij. Ze hebben hier heerlijke biefstuk waar Bryan gek op is. We besluiten om hier naar binnen te gaan en gaan aan lange tafel voor 7 personen zitten.

Ik heb ook best wel honger. Op vakantie eet je toch altijd later dan normaal. Hoewel we als we op tour zijn ook niet echt een vast eetmoment hebben.

Er komt gelijk een ober naar ons tafeltje. 'Goedenavond, hoe kan ik jullie helpen?' vraagt hij vriendelijk. Het is een knappe Italiaans jongen van ongeveer mijn leeftijd.

Iedereen geeft zijn bestelling door. 'En wat kan ik voor deze prachtige jongedame halen?' vraagt de jongen en legt zijn hand op mijn schouder.

'Een glaasje wijn en Pasta Bolognese alsjeblieft.' zeg ik. De jongen knikt, wrijft over mijn schouder en geeft me nog een knipoog voordat hij terugloopt naar de keuken. Verbaasd kijk ik hem na.

'Oeh Niall, je hebt concurrentie.' grinnikt Max. Ik zie dat Niall rood wordt en hij kijkt de andere kant op. Er valt een beetje een awkward stilte aan tafel. Mama en Maura kijken elkaar verbaasd aan. Zij weten ook nog niet dat Niall en ik nu iets meer zijn dan vrienden. Zijn we dat eigenlijk wel? We zijn wel iets closer met elkaar, als dat al kan. Maar verder is er nog niks gebeurd tussen ons.

We willen het beiden rustig aan doen omdat we echt absoluut niet onze vriendschap willen kwijt raken. We hebben wel elkaar beloofd dat dat niet gebeurd, maar je weet maar nooit. We hebben afgesproken dat als het te snel gaat of het niet goed voelt we dat gelijk zeggen en er dan mee stoppen. Maar ja, er gebeurt nu helemaal niks.

'Wow, kijk.' zegt Greg en wijst naar een XXL pizza die door een serveerster naar een ander tafeltje gebracht wordt. 'Die zullen wel enorme honger hebben.' grinnikt hij. De pizza is echt huge. Maar het ziet er wel heerlijk uit.

Al gauw wordt ons drinken gebracht door dezelfde ober. Hij zet het op de tafel neer en laat zijn hand langs mijn arm glijden voor hij met een scheve glimlach weer wegloopt. Nu wordt het wel echt een beetje raar. Iedereen aan tafel heeft door dat de jongen met me aan het flirten is. Ik kijk naast me en zie dat Niall de jongen ook aanstaart. Onopvallend leg ik onder de tafel mijn hand op zijn been maar hij reageert er niet op.

'Zullen we morgen naar dat kleine winkelcentrum verderop gaan?' vraagt Bryan, proberend de aandacht van ons af te halen. Hij heeft ook door wat er aan de hand is.

'Oh, ja! Ze hebben daar zo'n leuk winkeltje.' zegt Maura enthousiast en begint met mama te praten over de winkels die ze daar hebben. Max geeft Bryan chagrijnig een por.

'Nu moeten we morgen winkelen.' sist hij. Max heeft een hekel aan winkelen. Bryan haalt zijn schouders op. 'Ja, jij mag gewoon hier blijven maar Noah en ik moeten met hun mee.'

'We kijken dan wel even. Ik weet niet of we met z'n allen gaan, anders kunnen jullie ook wel hier blijven.' antwoordt Bryan en Max lijkt daar tevreden mee te zijn.

Ondertussen wordt het eten ook gebracht, er is nu ook een serveerster bij. Ik voel de ogen van de jongen op me branden maar hij raakt me niet aan deze keer. Ik wend mijn hoofd af en probeer hem te negeren. 'Dankjewel.' mompel ik snel als hij mijn bord voor me neergezet heeft.

'Ah, dit is echt geweldig lekker.' zegt Bryan als hij een stukje van zijn biefstuk eet. Ik grinnik. Mijn pasta is ook heerlijk.

'Ik ga even naar de wc.' zeg ik en sta op. Ik loop naar achter, naar de wc's en hoor dat iemand me volgt. Ik kijk om en zie dat de jongen me volgt. Gauw open ik de deur van de meidenwc's en loop naar binnen. De jongen volgt me gewoon de wc's in!

Young 2 || Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu