Pov Niall
'Ja is goed. Bedankt.'
Peter hangt de telefoon op en zucht. 'De Jeep staat als gestolen opgegeven. De eigenaar is hem al heel lang kwijt, we kunnen hem dus niet achterhalen.'
Gefrustreerd sla ik met mijn vuist op de tafel. We hadden gelijk achter ze aan moeten gaan. Volgens de agenten was het te gevaarlijk, er stonden nog allemaal mannen met pistolen en ze waren in de meerderheid. Maar nu zijn we haar dus weer kwijt, en wie weet waar ze is.
We zitten in een restaurant met een hele hoop papieren voor ons. Ik heb niet echt het idee dat dit werkt, we moeten haar gewoon gaan zoeken.
'Kunnen we niet een drone in de lucht gooien ofzo?' vraagt Bryan.
Peter schudt zijn hoofd.
Zuchtend sta ik op. 'Ik ga even naar buiten.' mompel ik. Ik heb echt even frisse lucht nodig.
Ik sjok een beetje door de straten van de stad. Een paar straten verderop was de plek waar ik Roos zag. En zij zag mij.
Het is heel warm vandaag en ik begin te zweten. Ik zie een klein winkeltje buiten en koop daar een flesje water. Daarna begin ik weer terug te lopen naar het restaurant.
'Niall?' hoor ik ineens heel zachtjes.
Ik kijk om me heen maar zie niemand mijn richting op kijken. Misschien was het gewoon een verlegen fan.
'Niall, help.' Er worden een paar steentjes tegen mijn voet aangetrapt en ik kijk naar de richting waar het vandaan komt. Er lopen een aantal mensen voorbij.
Misschien is het Roos.
'Hey.' zeg ik tegen het groepje. Ze kijken op en hun ogen worden groot.
Ik kijk naar de twee meiden die erbij lopen. Dat is Roos niet. Al hoewel een van hen wel verdacht veel op haar lijkt.
Ik kijk haar aan en frons. Ze heeft wel iets van haar weg, maar Roos ziet er toch anders uit.
'Kom, wij moeten gaan.' zegt een van de jongens dan en slaat een arm om het meisje heen en trekt haar mee. Die jongen komt me ook bekend voor.
'Sorry hoor, ze is een groot fan. We willen niet dat ze zichzelf voor schut zet.' lacht het andere meisje. Er hangt een vreemde sfeer.
Waar herken ik die jongen nou van? Heb ik hem al eerder gezien?
Dan klikt het. Mijn ogen worden groot. Dat is de jongen die ik met Roos zag.
Dat meisje is Roos.
'Roos!' gil ik en wil naar haar toe rennen, maar wordt tegen gehouden door de drie mensen voor me. 'Laat me er langs.' sis ik.
Ze reageert niet. Het is haar toch wel?
'Roos!' gil ik nog een keer. Dan trekt een van de jongens een pistool en zet die tegen mijn borst. Geschrokken blijf ik staan en kijk naar Roos. Nu pas merk ik dat ook zij een pistool tegen haar zij heeft.
'Luister ventje, ik weet niet naar wie je op zoek bent maar dit meisje heet geen Roos. Dus laten we het rustig houden en allemaal verder gaan zonder elkaar lastig te vallen.' sist het meisje.
'Ik dacht dat je wist wie ik was? Dan weet je toch ook naar wie ik op zoek ben?' vraag ik. Ik wil haar niet weer laten gaan. Waar zijn de agenten als je ze nodig hebt?
Ik zie Roos en de jongen een hoek omslaan. Shit, shit. Niet weer.
'Zij is de fan, ik niet. Laat ons met rust.'
'Oke, oke.' mompel ik en stap naar achter. 'Sorry.'
Ik loop de andere kant op en kijk nog even om. Ze wachten nog tot ik helemaal weg ben. Gauw loop ik het restaurant in waar we zaten en storm op de agenten af.
'Roos is hier! Kom mee, ik heb haar gezien! Ze kan nog niet ver zijn!' Ik trek de agenten van hun stoel en ze rennen met me mee naar buiten.
Ik ren zo hard als ik kan in de richting waar ze net heen gingen. De agenten volgen me. Zodra ik bij de straat kom waar Roos en de jongen in gingen, zijn er drie kanten waar je heen kan.
'Wat nu?' vraagt Louis, die er ook aan komt rennen.
'Opsplitsen?' vraagt Bryan.
'Nee, in je eentje kunnen we niks beginnen. We moeten een keuze maken.' zegt Peter.
'Rechts?' stelt een andere agent voor. Peter knikt en we rennen snel de straat in. Weer twee andere wegen.
'Fuck!' schreeuw ik.
'Zoek de Jeep!' roept Peter. 'Opsplitsen en gelijk bellen als je hem ziet!'
Iedereen splitst op en ik ren door de straten van de stad. Elke parkeerplaats check ik en geen enkele auto gaat ongezien aan me voorbij.
Na een poosje gaat mijn telefoon af, Peter. Gauw neem ik op.
'We hebben de Jeep Niall! We rijden er nu achteraan. Ga terug naar het restaurant en neem onze spullen mee naar het bureau. We laten je straks meer weten.' zegt Peter en hangt dan weer op.
Mijn handen beginnen te tintelen. Gaan we haar deze keer dan echt vinden?
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanfictionRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young