Het is onrustig in het huis van de jongens vandaag. Hun eerste concert hier in Londen staat vanavond gepland. Volgende week begint dan echt hun Where We Are Tour en moeten ze naar Colombia.
Niall wil opzich dit concert van vanavond wel doen maar hij wil nog steeds niet op tour, maakt niet uit wat er gezegd wordt. Ik denk eigenlijk dat het management dit concert van vanavond gepland heeft om Niall weer in de stemming te brengen. Hij vond het wel altijd geweldig om te touren namelijk.
Ik heb nog steeds niet alle liedjes van hun nieuwe album Midnight Memories gehoord. De meeste liedjes hebben de jongens op hun vorige tour geschreven, dus dat is wel al een poosje geleden. Maar in de tussen tijd hebben de jongens er nog wat liedjes bij geschreven die er nog bijgekomen zijn en die heb ik nog niet gehoord. Ik zou ze kunnen luisteren op Spotify maar dat mag niet van de jongens. Dus dat heb ik ook nog niet gedaan.
'Roos?' Zayn komt de keuken binnen gelopen. Ik kijk op. 'Wil je misschien even mee komen?'
'Waarvoor?' vraag ik verbaasd als ik opsta. Ik volg Zayn de keuken uit en hij begint het uit te leggen.
'Nou, vanavond hebben we een concert. En er is een liedje die Niall over jou geschreven heeft die we vanavond gaan zingen. Niall is bang dat hij moet huilen als we het vanavond gaan zingen dus we dachten dat het misschien zou helpen als hij het eerst voor jou zingt.' verteld Zayn.
Mijn wangen worden rood. 'Hij heeft een liedje over mij geschreven?'
Zayn grinnikt. 'Het is niet het eerste liedje wat over jou gaat hoor.'
Mijn wangen worden nog roder. 'Welke dan?'
Zayn haalt zijn schouders op. 'Dat is niet aan mij om te vertellen.'
Ik frons en denk aan de liedjes die de jongens geschreven hebben. Welke zou er dan over mij gaan? In gedachten loop ik achter Zayn aan naar de studio. Daar zitten Niall en Harry achter de piano. Niall leunt met zijn hoofd tegen Harry aan waardoor ik glimlach.
'Hier is ze.' zegt Zayn waardoor Niall en Harry allebei opkijken. Niall kijkt Harry nerveus aan. Harry geeft hem een geruststellende blik. Wat is dit voor liedje?
'Kijk.' zegt Zayn en geeft Niall zijn gitaar aan.
'Ik wil niet.' mompelt Niall. 'Kunnen we het liedje niet gewoon uit het album halen?'
'Het is al uit Niall,' grinnikt Harry. 'de hele wereld kan het al luisteren. Roos zou het ook al gehoord kunnen hebben als ze dat wilde.'
'Ik heb niks geluisterd.' zeg ik. 'Alleen de liedjes die jullie me al hadden laten horen.'
'Dus je kent de andere liedjes niet?' vraagt Zayn.
Ik schud mijn hoofd. 'Ik weet alleen de namen omdat ik die op de cd zag staan.'
'Nou deze heet Right now.' zegt Zayn en Niall kijkt hem met grote ogen aan.
'Zayn!' sist hij.
'Wat? Ze gaat hem toch ooit horen. Het is nogal logisch dat het over haar gaat.' zegt Zayn en hij haalt zijn schouders op.
'Hoezo?' vraag ik verbaasd. Ik ben nu wel echt heel nieuwsgierig geworden.
'Zing het nou maar.' zegt Harry en draait zich weer om naar de piano. Hij speelt een paar tonen op de piano en begint dan een liedje te spelen.
'Ik zing alleen het refrein.' mompelt Niall en speelt hetzelfde liedje op zijn gitaar. 'En sta daar niet zo.' mompelt hij naar mij. Zayn pakt lachend een stoel voor me waar ik op ga zitten. Ik word hier nerveus van.
Na een aantal seconden begint Niall te zingen. Eerst kijkt hij me even aan maar sluit dan snel zijn ogen.
'Right now,
I wish you were here with me
'Cause right now,
Everything is new to me
You know I can't fight the feeling
And every night I feel it
Right now,
I wish you were here with me'
Als hij klaar is blijft het even stil. Heeft hij dit geschreven toen ik er niet was?
'Zie je? Zo erg is het niet.' zegt Harry en slaat zijn arm om Niall heen. Niall haalt zijn schouders op en staart naar beneden. 'Het is niet raar dat je Roos gemist hebt. We hebben haar allemaal gemist.'
Soms vergeet ik dat ik niet de enige was die het zwaar had. Voor Niall was het natuurlijk ook ontzettend moeilijk. Andersom had ik het denk ik niet aangekund als Niall ontvoerd zou worden en mensen hem pijn zouden doen.
'Nou, geef elkaar eens een knuffel.' onderbreekt Zayn de ongemakkelijke stilte. 'Jullie zijn weer samen, niemand hoeft elkaar meer te missen.'
Niall kijkt op en ik zie dat hij snel een traan wegveegt. Ik geef hem een glimlach en sta op om hem een knuffel te geven. Hij doet hetzelfde en al snel voel ik zijn warme, vertrouwde lichaam weer dicht bij die van mij waardoor ik glimlach.
'Woehoee!' klapt Zayn. 'Nou kom op jongens, we hebben een aantal fans die op ons staan te wachten!'
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanfictionRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young