'Waar gaan we nou heen?' zeur ik. Ik zit naast Niall op de achterbank van de auto.
'Heb nou even geduld.' grinnikt Niall en kijkt me aan. 'We zijn er bijna.'
Ik zucht en kijk naar buiten. Er rijden een aantal auto's achter ons aan met beveiligers. Ik vraag me echt af hoelang die nog overal met ons mee gaan. Ik voel me er wel veiliger door, maar het geeft me niet veel privacy.
Na een tijdje in de auto stoppen we. We staan aan de achterkant van een gebouw. Niall stapt uit en doet gauw de deur voor me open. Ik stap uit en al gauw zijn we omringd door alle beveiligers.
'Kom.' zegt Niall en pakt mijn hand vast. We lopen door de achterdeur naar binnen.
Als we een paar gangen door gekomen zijn zie ik dat we in een salon zijn.
'Roosie!' gilt June blij en komt op me afstormen. Ik glimlach en geef haar een knuffel.
'Wat doe jij hier?' vraag ik lachend.
'Je krijgt een make over!' roept ze vrolijk.
'Dat was nog een verrassing.' mompelt Niall.
'Ik denk dat ze het wel al door had.' grijnst June en geeft Niall een por. 'Kom, ga zitten!'
Ik ga zitten op een van de stoelen en zie dan dat Lou op me af komt lopen.
'Lou!' zeg ik blij. Ik heb haar al heel lang niet meer gezien.
'Roos! Wat ben ik ongelofelijk blij om jou weer te zien.' zucht ze en trekt me in een knuffel. 'Gaat het goed met je? Naar omstandigheden dan, natuurlijk.'
Ik geef haar een glimlach. 'Ja hoor, het gaat steeds beter.'
Ze glimlacht. 'Dat is mooi om te horen. June had je al verteld wat er ging gebeuren hoorde ik?'
'Iets met een make over.' grinnik ik.
'Dat klopt.' grinnikt ze. Er komt nog een meisje aangelopen. 'Dit is Hailey. Ze is een professionele haarstyliste.'
'Hey Rozemarijn, ik ben Hailey.' zegt ze met een lieve glimlach.
'Ik ben Rozemarijn.' zeg ik terug.
'Niall vertelde me dat je niet zo blij was met je haar. Je wil graag wat anders?' vraagt ze.
Ik staar in de spiegel naar mijn haar. Mijn haar is pikzwart met veel blonde uitgroei. Het ziet er niet uit en ik word al verdrietig als ik er naar moet kijken. Het doet me weer denken aan Thailand. Ik begin gelijk te rillen. 'Ja, klopt.' mompel ik.
'Dan gaan we dat vandaag doen.' glimlacht ze en geeft me een boekje. 'Je kan ervoor kiezen om je uitgroei terug te verven naar je natuurlijke kleur, maar je kan ook iets nieuws doen.'
'Laat mij eens zien.' June grist het boekje uit mijn handen en bladert erdoor heen.
'Misschien deze kleur.' zegt Niall en wijst een van de kleuren aan. June kijkt hem verontwaardigd aan en duwt hem aan de kant.
'Hoe haal je het in je hoofd? Laat mevrouw June maar even aan het werk.' zegt ze en bestudeert het boek. Niall kijkt me verbaasd aan waardoor ik moet lachen.
June geeft me het boekje weer terug. 'Ik zou voor deze, deze of deze gaan.' zegt ze en wijst me drie verschillende haarkleuren aan.
Ik kijk er even naar. Ze zijn wel leuk. Maar ik wil me eigenlijk gewoon weer mezelf voelen. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik mezelf niet, dat wil ik weer.
'Ik denk dat ik gewoon mijn eigen haarkleur wil.' zeg ik tegen Hailey en ze knikt. Ze begint gelijk met het klaarmaken van de verf.
'Weet je ook wat voor dag het vandaag is?' zegt Niall. Ik schud mijn hoofd. Hij gaat op zijn hurken voor me zitten en kijkt me aan. 'Deze mag er af.'
Hij wijst naar de pleister op mijn neus en ik kijk hem aan. Ze hebben mijn neus helemaal moeten opereren om hem weer normaal te krijgen en vandaag mag inderdaad de pleister eraf.
'Mag ik hem eraf halen?' vraagt hij en ik knik. Voorzichtig haalt hij hem eraf en ik kijk in de spiegel. June komt aanlopen met een nat doekje om de plakrestjes van de pleister weg te vegen.
'Weer helemaal als vanouds.' glimlacht ze als ze hem schoon gemaakt heeft.
Hailey komt aanlopen met de verf en haar andere spullen. Lou heeft ook haar hele makeup koffer neergezet.
'Make up time!' zegt Lou blij en begint aan mijn make up, terwijl Hailey mijn haar doet. Niall en June zitten erbij om me te vermaken.
Als Nialls telefoon gaat loopt hij even weg. Ik zie hem boos worden en hij moet moeite doen om niet te schreeuwen. Als hij terug komt is hij nog niet helemaal rustig.
'Wie was dat?' vraag ik bezorgd.
'Management.' zucht hij. Hij haalt gefrustreerd zijn hand door zijn haar.
'Wat was er dan?'
'Niks belangrijks.' antwoord hij.
'Dan kun je het wel zeggen toch?' vraag ik.
'Niet nu.' zegt hij en zegt een glimlach op. 'Andere keer. Nu gaat het om jou.' Ik mompel wat en ben het er eigenlijk niet mee eens, maar June begint al over een ander onderwerp.
Na een hele poos zijn Hailey en Lou klaar.
'Klaar om het te zien?' vraagt Lou. Ik knik. Ze draait mijn stoel om waardoor ik mezelf in de spiegel zie.
Dat ben ik. Dat in de spiegel ben ik. Ik heb mijn eigen blonde haren weer terug en lichte make up. Lou begreep precies wat ik wilde.
Ik zucht blij. 'Bedankt.' mompel ik. Ik weet niet eens wat ik moet zeggen. In twee uur tijd hebben ze me gewoon weer terug getoverd naar mezelf.
Ik geef ze allebei een knuffel en er glipt een traan uit mijn oog.
'Hey, niet huilen! Je verpest mijn meesterwerk.' glimlacht Lou en veegt gauw mijn traan weg.
'Rozemarijn Dekker, dames en heren.' zegt June en klapt in haar handen. Ik lach en geef haar ook een knuffel.
Niall kijkt me aan en ik geef hem ook een dikke knuffel. 'Bedankt.' mompel ik in zijn schouder. Hij wist dat ik dit nodig had.
'Geen probleem.' zegt hij met een glimlach.
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanfictionRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young