Het gaat de laatste tijd echt super met de jongens. Het touren is zwaar maar ze hadden echt even iets leuks nodig. Het afgelopen jaar is zwaar geweest voor iedereen.
En tussen mij en Niall gaat het al helemaal goed. Niall is een stuk minder bang nu we weten dat de mensen die me ontvoerd hebben opgepakt zijn. De rechtzaak tegen hun gaat nog wel een tijdje duren maar ze zitten wel al vast. De vraag is alleen nog voor hoelang.
'Kijk.' zeg ik als ik mijn tas met boodschappen op tafel zet. Liam en ik hebben boodschappen gedaan.
Zayn komt eraan gerend. 'Wat zit erin?' Hij graait in de tas en haalt er melk, bloem, gist, suiker, eieren en zonnebloemolie uit. 'Gaan jullie iets bakken?'
'Jazeker. Oliebollen.' antwoord ik.
Zayn kijkt vragend naar Liam, die zijn schouders ophaalt. 'Ik heb geen idee. Roos wilde dit kopen.'
Vandaag is het oudjaarsdag. Vanavond gaan we gezellig met z'n zessen oud en nieuw vieren.
'Dit heb ik wel eens gemaakt bij mijn oma en mama in Nederland. Ze zijn echt heel lekker maar je kunt ze hier niet kopen. Daarom gaan we ze maken.' zeg ik.
We zitten in een luxe hotel en de kamer van Liam heeft een keuken. Daar kan ik dus prima oliebollen in gaan bakken, en Liam vond het ook goed.
'Nee, Lou!' hoor ik dan ineens op de gang en ik open de deur om te kijken waar het geluid vandaan komt. Een matras met drie jongens erop glijdt met grote snelheid van de trap af naar beneden. De prachtige en waarschijnlijk onbetaalbare trap.
'Auw!' Harry die voorop zit knalt beneden aan de trap tegen de muur en Niall en Louis vallen bovenop hem waardoor hij nog een keer kreunt.
'Nog een keer!' roept Louis en sleurt het matras weer mee naar boven. Gauw doe ik de deur dicht en kijk Liam en Zayn aan.
'Zij horen niet bij ons. Als iemand het vraagt kennen we hun niet, oke?' lach ik. Zayn en Liam stemmen lachend in. 'Helpen jullie mee met oliebollen bakken?'
'Zeg maar wat ik moet doen.' zegt Zayn en ik geef hem een kom. 'De gist en de suiker moeten door de melk heen.' zeg ik en gooi alledrie de ingrediënten in de kom.
'Moet je dat niet afwegen?' grinnikt Liam.
'Gewoon op gevoel doen.' lach ik. 'Komt vast wel goed.'
Even later is Liam bezig met het mixen , doe ik de ingrediënten erin en staat Zayn eigenlijk niks te doen. Ja, hij zingt en danst. Op z'n Zayns.
Op de gang hoor ik ineens in een vreemde taal iemand boos schreeuwen. Niet veel later komen Harry, Louis en Niall de kamer van Liam binnen gestormd met het matras achter hun aan zeulend. Als ze binnen zijn slaat Harry de deur dicht en staan ze nog na te hijgen van het rennen.
'Hebben jullie op je donder gekregen?' lach ik.
Louis haalt zijn schouders op. 'Geen idee. Ze klonk wel boos. Het ruikt hier lekker.'
'Wat maken jullie?' vraagt Niall nieuwsgierig en kijkt over mijn schouder mee naar wat we aan het doen zijn.
'Oliebollen.'
'Yes!' roept Niall blij en springt een rondje in de lucht. Hij heeft ze bij ons thuis wel eens gehad als ik ze met mama gemaakt had. Hij vind oliebollen heel lekker.
'Oeh, iets lekkers?' vraagt Harry en wrijft in zijn handen. Ik grinnik en leg een vochtige doek over de kom om het te laten rijzen. Over een uurtje kunnen ze dan in de pan.
'Ja, oliebollen! Dat maakt Rozemarijns moeder altijd met oud en nieuw.' zegt Niall. 'Ze zijn echt super lekker.'
De rest van de dag spenderen we met z'n allen en de oliebollen zijn best lekker geworden. Niet zo lekker als oma ze altijd maakte, maar dat kan denk ik ook niet. Oma's kookkunsten zijn echt super.
Als het bijna twaalf uur is hebben we allemaal al flink wat drank op. Als we net het spelletje 30 seconds klaar hebben wil ik wel naar buiten.
'Zullen we naar buiten gaan? Vuurwerk kijken straks.' stel ik voor. We zitten in een grote stad waar mensen zelf eigenlijk geen vuurwerk af mogen steken, maar het gebeurt natuurlijk alsnog wel. Ik vind het altijd wel mooi om te zien en het geeft ook echt het gevoel van het begin van een nieuw jaar.
Iedereen stemt in en we doen allemaal onze jas aan. Als we buiten het hotel staan zien we dat er superveel mensen buiten staan om af te tellen voor het nieuwe jaar. Gelukkig is het donker en zitten we in een redelijk duur hotel dus hopelijk worden de jongens niet te snel herkent. Niet dat ik nog helder genoeg na kan denken om me daar druk over te maken, en de jongens ook niet.
'Heb je al goede voornemens bedacht?' vraagt Niall aan me. Hij houdt twee bierflesjes tussen zijn vingers.
'Dit jaar mijn eigen architectenbureau beginnen.' glimlach ik. Ik ben ondertussen aangenomen bij LEB en ben daar echt heel blij mee, maar het is niet wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen.
'Dat wist ik al.' glimlacht Niall.
'Jij dan? Heb jij goede voornemens?' vraag ik. Het glas wijn ligt losjes in mijn hand en ik bedenk me ineens weer dat ik hem goed moet vasthouden als ik hem niet wil laten vallen.
'Ja.' zegt Niall. Ik wacht op verdere uitleg maar die komt er niet.
'Wat dan?' vraag ik nieuwsgierig.
'Zeg ik niet.' grinnikt hij.
'Please?'
'Nee.'
'Toe nou..' zeur ik en hang tegen hem aan. 'Ik heb mijne ook verteld.'
'Je ziet het vanzelf wel.'
'Maar-' Mijn zin wordt onderbroken door de menigte die begint met aftellen.
'Tien!'
'Negen!'
'Acht!'
Ik kijk Niall smekend aan maar hij schud lachend zijn hoofd. Hij slaat zijn arm om me heen en begint ook af te tellen.
'Zeven!'
'Zes!'
'Vijf!'
'Vier!'
Ik leun met mijn hoofd tegen Niall aan en Louis en Harry komen naast me staan. Liam en Zayn staan naast Niall. Met z'n allen tellen we verder.
'Drie!'
'Twee!'
'Een!'
'Gelukkig nieuwjaar!' gillen we en gooi mijn armen in de lucht waardoor mijn wijnglas op de grond valt.
'Scherven brengen geluk!' schreeuwt Louis en pakt een van de scherven en geeft die weer aan me. Ik lach en pak een andere scherf en geef die aan hem.
'Roosje!' roept Niall en trekt me bij Louis vandaag. Hij moet schreeuwen om boven het geluid van de menigte uit te komen.
'Nialler!' roep ik vrolijk en hij trekt me in een knuffel.
'Gelukkig nieuwjaar.' fluistert hij in mijn oor. 'Ik hou van je.'
De kippenvel loopt over mijn rug door zijn woorden.
'Ik ook van jou Niall. Gelukkig nieuwjaar.'
-
Ik had een tijdje niet zoveel motivatie meer voor dit verhaal, maar ik heb weer wat interessants bedacht voor de komende delen. Stay tuned!
En een hele fijne jaarwisseling iedereen! Fingers crossed dat 2022 voor ons allemaal een beter jaar is waar we allemaal weer samen kunnen zijn. 🙏
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanfictionRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young