Met een zucht plof ik op de bank neer. Maaikes huis is zo goed als klaar. Ze woont er nu ook al echt in. Ik slaap hier ook nog, we hebben een paar super gezellige dagen gehad samen. Het is zo jammer dat mijn familie allemaal zo ver weg woont, ik zie ze daardoor bijna nooit.
Vanavond rijd ik naar opa en oma toe om daar nog een nachtje te slapen en afscheid te nemen voordat ik weer weg ga uit Nederland. Ik heb besloten om naar Bryan in Londen te gaan.
Maaike gaat naast me op de bank zitten en klikt de tv aan. Er springt een nieuwszender aan en ik zie mijn eigen hoofd op het scherm voorbij komen.
'Zijn Rozemarijn Dekker en Niall Horan eindelijk weer samen? Alles wijst erop dat de twee ruzie hebben gehad. Op deze beelden, gemaakt door een fan is te zien hoe Rozemarijn het concertgebouw verlaat en meneer Horan die haar tegen probeert te houden.'
Er komt een filmpje in beeld van ik die een taxi instapt en Niall die naar buiten komt rennen maar omringt wordt door fans. Ik sluit zuchtend mijn ogen en neem een slok van mijn drinken.
'Later hebben we Dekker gespot in onder andere haar geboorteplaats Mullingar en in Amsterdam. Horan ging gewoon verder met zijn tour en beide zijn ze op dit moment in Nederland. Zullen ze het weer goed gemaakt hebben?'
Mijn ogen worden groot en ik spuug mijn drinken uit.
'Wat?' vraagt Maaike geschrokken.
'Niall is hier? Nu al?'
'Wist je niet dat hij vandaag in Nederland zou zijn?' vraagt ze. Maaike kent Niall ook heel goed. Niall ging altijd mee in de vakanties naar Nederland. Ze weet ook dat we ruzie hebben.
Ik schud mijn hoofd. 'Waar hebben ze hun concert? Toch niet hier in Amsterdam?'
Maaike haalt haar schouders op. 'Ik google wel even.' Ze pakt haar telefoon erbij en typt wat in. Voorzichtig kijkt ze op. 'Amsterdam Arena.' zegt ze.
Ik sta op. 'Dan ga ik gelijk naar opa en oma.' mompel ik.
'Wacht, je zou vanavond toch pas gaan?' zegt ze en staat ook op. Ze kijkt me met een pruillip aan. 'Ik ken niemand hier. We zouden toch nog samen de stad in gaan?'
Ik kijk haar twijfelend aan. 'Ja, weet ik. Maar ik heb echt geen zin om hem tegen te komen. Of dat iemand foto's maakt en hij dan weet waar ik ben.'
'Pleasee?' smeekt ze. 'We kunnen nu direct gaan. Misschien komt hij vanavond pas aan in Amsterdam. Morgen hebben ze pas hun concert.'
'Alleen omdat ik je het beloofd heb.' zucht ik.
'Yeeyy!' zegt Maaike vrolijk en pakt haar sleutels van de tafel. 'Zullen we een leuk cafeetje opzoeken? Of shoppen?'
Ik zet een zonnebril en een pet op. Normaal zou ik dat niet doen, maar als de jongens in de stad zijn is er best een kans dat er fans rondlopen die hun zoeken.
'Het liefst een rustig cafeetje.' antwoord ik en we lopen naar buiten. Gelukkig heeft Maaike haar scooter hier staan. Dan kan ik mooi achterop en verstop ik mijn gezicht achter haar rug. Ik spring achterop en Maaike rijdt ons door de straten van Amsterdam, op zoek naar een café. Na een beetje rondkijken stopt ze bij een leuk klein cafeetje waar niemand zit.
'Deze?' vraagt ze en ik knik. We gaan zitten en bestellen allebei een koffie. We praten over van alles en nog wat. We zitten middenin een gesprek als het belletje gaat, wat betekent dat er iemand binnen komt. Ik kijk op en zie een jongen naar binnen lopen met een zonnebril op en een enorme hoodie waar hij zich in verstopt. Toch herken ik hem direct.
'Maaike!' sis ik en zak onderuit in mijn stoel. Dit kan toch geen toeval zijn? Heeft iemand me dan toch gezien?
De jongen komt op ons aflopen en gaat op een stoel naast me zitten.
'Ik ga even naar de wc.' zegt Maaike en ze staat op. Lekker dan.
'Roos? Ik ben het.' zegt Niall zacht en zet zijn bril af.
'Hoe wist je dat ik hier was?' mompel ik en staar naar mijn vingers.
'Maaike appte me.'
Ik kan hem niet eens aankijken. Ik mis hem super erg maar ik ben ook boos op hem. Als ik nu doe alsof er niks aan de hand is krijg ik nooit het antwoord die ik wil hebben.
'Oh.' antwoord ik.
'Ik wil geen ruzie hebben met jou Roosje. Ik mis je vreselijk erg. Ga alsjeblieft weer mee touren. Ik ben de hele tijd zo bang dat er wat met je gebeurd.' fluistert hij.
Ik kijk hem aan en merk dat hij er heel erg vermoeid uit ziet. Is hij echt nog steeds zo bezorgd?
'Je hoeft maar 1 vraag te beantwoorden.' mompel ik. Ik weet dat het makkelijker klinkt dan dat het is, maar anders kan ik echt niet verder. Het lukt me gewoon niet meer.
'Weet ik.' mompelt Niall. 'En ik heb een antwoord voor je.' Verbaasd kijk ik op. Wat? 'Maar ik zeg het alleen als je beloofd dat we wat er ook gebeurd altijd beste vrienden blijven en je weer mee gaat touren.'
Ik kijk hem even aan. Tuurlijk blijven we altijd beste vrienden. Maar wat als hij zegt dat hij niks voor me voelt? Ik weet niet of ik dan al gelijk weer met hem mee wil touren. Dan lig ik liever in bed te huilen.
'Zeg je het ook als ik alleen beloof dat we altijd beste vrienden blijven?' vraag ik. Niall twijfelt even maar knikt dan toch. 'Dat beloof ik. Wat er ook gebeurd.'
'Pinky promise?' vraagt Niall en steekt zijn pink in de lucht. Ik glimlach en haak mijn pink in die van hem. Niall glimlacht zwak.
'Maar niet hier. Kunnen we ergens anders heen?' vraagt hij.
Ik kijk even op de klok. 'Ik ga zo naar opa en oma. Je kan mee als je wil? Dan kunnen we in de auto praten.' stel ik voor. Hij knikt en ik sta op.
'Dan ga ik afscheid nemen van Maaike.'
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanfictionRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young