52

288 8 6
                                    

'Vanavond gaan jullie naar een awarduitreiking.' zegt Paul tegen de jongens. Zij zitten in de studio en ik zit in een hoekje achter mijn laptop te werken.

De jongens beginnen luid te zuchten.

'Hoe lang duurt dat?' vraagt Louis.

'Tussen half 9 en half 10 komt iedereen naar binnen en het duurt tot ongeveer 1 uur in de nacht.'

Nog meer gekreun en gesteun volgt uit de monden van de jongens. Ze hebben een hekel aan zulke awarduitreikingen. Ze vinden het wel leuk als ze iets winnen, maar het is vooral een aantal uur lang stil zitten en luisteren. Daar zijn ze niet zo goed in.

'En het is een red carpet event. Dus jullie entree moet bijzonder zijn. Ik weet dat het jullie niet zo interesseert maar doe in ieder geval een mooi pak aan. Ik wil geen spijkerbroeken zien.' vult Paul aan.

'Ik ga gewoon in deze joggingsbroek.' mompelt Niall.

'Dacht het niet.' zegt Paul hoofdschuddend. 'En Roos, ze verwachten dat jij ook heen gaat.'

'Wat?' vraag ik verbaasd.

'Haha, lekker voor je.' zegt Zayn en steekt zijn tong naar me uit.

'Ja. Er ligt al een jurk voor je klaar. Ze willen dat jij ook over de rode loper gaat zodat deze jongens toch nog iets bijzonders bij zich hebben.'

'Hey! Ik ben ook best bijzonder.' gaat Harry tegen hem in.

'Dat ben je zeker.' grinnikt Liam. Harry geeft hem een duw en Liam duwt hem terug.

'Jongens, kappen.' komt Paul tussen beide. 'Is dat goed Roos?' vraagt hij weer aan mij.

'Nou, ik moet eigenlijk werken.' mompel ik. Ik weet toch wel dat ik geen nee kan zeggen. Paul kan daar ook niks aan veranderen.

'Pleaasee?' vraagt Niall en pakt mijn hand vast. 'Anders is het zo saai zonder jou.'

'Hey!' roept Louis. 'Wij zijn helemaal niet saai.'

Niall geeft hem een blik. 'Nou, soms wel een beetje.'

'Neem dat terug.' dreigt Louis.

'Jongens!' roept Paul uit. 'Roos, ga je mee of niet?'

'Is goed.' zucht ik en sla mijn laptop dicht.

'Mooi.' zegt Paul. 'Laten we dan gaan. Lou staat al op jullie te wachten.'

We lopen allemaal naar buiten. Niall sjokt chagrijnig voor zich uit. Alle jongens zijn niet heel blij. En daar mag ik dan de hele avond mee op een stoeltje zitten straks. Super.

Als we thuis zijn, zijn de jongens nog steeds niet blij. Ik probeer ze een beetje op te vrolijken door muziek aan te zetten maar het werkt niet echt.

'Roos, wil jij als eerst? Ik kan wel beginnen met de jongens maar dan kan ik het straks toch weer opnieuw doen.' zegt Lou. Ik knik en ga op een stoel zitten waar Lou met mijn make up begint.

'Ze hebben er nog niet veel zin in he?' grinnikt Lou.

Ik schud mijn hoofd. 'Ik hoop niet dat ze de hele avond zo zijn.'

'Vast niet.' stelt Lou me gerust. 'Als er eenmaal eentje weer vrolijk is, wordt de rest dat ook wel weer.'

Als ze klaar is met mijn haar en make up, moet ik mijn jurk aan gaan trekken. Ik loop naar boven om me om te kleden en trek de jurk uit de zak waar hij in zat. Mijn ogen worden groot. Dit is echt een galajurk, hij is echt prachtig. Een lichtblauwe jurk met een lange achterkant.

Ik trek de jurk aan en ga voor de spiegel staan. Wauw, de jurk is echt niet normaal mooi. Ik kan hiermee toch niet tussen de jongens gaan lopen? Dan val ik veel te erg op. Ik vraag wel even aan Paul.

Ik loop van de trap af naar beneden. 'Paul?' vraag ik terwijl ik naar beneden loop.

Hij kijkt me aan en blijft even stil staan. 'Wauw Rozemarijn. Je ziet er echt geweldig uit.'

De rest van de jongens draaien zich ook om en hun monden vallen open.

'Damn Roos!' roept Zayn en Louis laat een fluitgeluidje horen.

Ik voel mijn wangen rood worden en loop verder naar beneden. Ik kijk Niall aan die me met open mond aanstaart.

'Wauw.' brengt hij uit en wil zijn armen om me heen slaan maar Lou houdt hem tegen.

'Niet aanraken! Dan kreukelt de jurk.' straft ze hem.

'Mag ik haar de hele avond geen knuffel geven?' vraagt Niall verbaasd en kijkt me aan.

'Nee. En zeker niet tot ze over de rode loper geweest is.' zegt Lou.

Niall bekijkt me van top tot teen. 'Je ziet er echt prachtig uit.' zegt hij zacht en kijkt me aan.

'Jij ook.' glimlach ik terug, ookal heeft hij zijn pak nog niet aan.

'Nu heb ik wel zin om heen te gaan vanavond.' grijnst Niall en pakt mijn hand vast waardoor de andere jongens beginnen te lachen.

Young 2 || Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu