Ik lig op de bank naast Calum als de jongens van het podium af komen rennen. 5 Seconds Of Summer was al veel eerder klaar maar nu is 1D ook klaar. De jongens van 5SOS zijn echt geweldig. Super gezellige jongens. We hebben besloten om met z'n allen uit te gaan, als Niall en de rest dat ook willen natuurlijk.
Niall komt naar me toe gelopen. 'Wat zie je er mooi uit!' roept hij blij. Hij tilt me op en draait een rondje.
'Gatver! Ga je douchen!' gil ik lachend. Hij is helemaal bezweet. Hij zet me neer en kijkt me aan. 'Hup, gauw. We gaan naar een club straks.'
'Oehh, daarom zie je er zo mooi uit.' knipoogt Niall. Ik zet mijn handen in mijn zij en Niall gooit zijn handen in de lucht. 'Ik ga al!'
Een paar uur later zitten we allemaal aangeschoten in de club. Ik heb de hele avond al gedanst en zit nu met Niall, Michael en Luke in de lounge. De rest van de jongens hangen hier ook rond.
'Even voor de zekerheid, jullie zijn toch niet samen?' vraagt Luke uit het niets. Hij bijt op zijn lippiercing.
Ik kijk Niall aan. Ik heb echt werkelijk geen idee meer wat we zijn. Een hele poos geleden heeft hij me in een dronken bui verteld dat hij me leuk vind en heeft hij me gezoend. Pas geleden zei hij dat dat een fout was. Maar de laatste tijd doen we wel anders naar elkaar. Misschien wel meer als vrienden. Ik snap er niks meer van.
'Nee.' mompelt Niall. Luke knikt en staat op. Hij geeft me een knipoog en loopt dan weg om drinken te halen.
'Maar je zei dat je van me hield.' pruil ik.
Niall kijkt me wazig aan. 'Ik hou toch ook van je?'
'Ik raak in de war van jou.' mompel ik.
Niall staat op en gaat voor me staan. Hij trekt me aan mijn armen omhoog. Ik wankel maar Niall trekt me tegen zich aan.
'Kom, we gaan terug.' fluistert hij.
'Waarom?' pruil ik en leg mijn kin tegen zijn borst om hem aan te kijken.
'Ik wil slapen.' zegt hij zacht.
'Ik nog niet.' zeg ik en zet mijn hand in mijn zij.
'Dan gaan we eerst knuffelen en daarna slapen.' stelt Niall voor. Ik wrijf met mijn duim en wijsvinger over mijn kin heen alsof ik diep moet nadenken. 'Pleaassee Roos?'
'Wat als ik hier wil blijven?' daag ik hem uit.
'Nou dan blijf ik ook wel.' zucht Niall en ploft weer op zijn stoel neer. Oh nee. Nu voel ik me schuldig.
'Waarom? Je mag wel gaan als je wil?' vraag ik. Ik kruip bij hem op schoot en leun tegen zijn borst.
'Ik kan toch niet slapen als jij er niet bent.' mompelt hij. Hij neemt nog een slok van zijn bier.
'Waarom niet?' vraag ik.
Hij haalt zijn schouders op. Ik kijk hem verbaasd aan maar hij draait zijn hoofd weg. Ik wist dat helemaal niet.
'Zullen we dan gaan?' vraag ik. Nu kijkt hij me wel aan.
'Zeker weten?' vraagt hij en ik knik. Ik spring op en trek Niall van de stoel waardoor ik zelf naar achter val. Niall schrikt en vangt me op. Daarna begint hij keihard te lachen.
'Wat nou?' lach ik. Ik weet niet waarom maar ineens vind ik het ook heel grappig.
'Je bent niet goed. Kom we gaan.' Niall grijpt mijn hand vast en steekt zijn andere hand op naar Harry als teken dat we weg gaan.
'Gaan jullie terug?' vraagt Luke die komt aangelopen. Ik knik. 'Oh wacht, ik loop met jullie mee!'
Hij geeft zijn drinken aan Ashton en verteld hem dat hij weggaat. Ashton knikt en Luke pakt zijn jas om vervolgens achter ons aan naar buiten te lopen.
'Waar slaap jij eigenlijk Roos?' vraagt Luke met een dubbele tong.
'Bij Niall.' antwoord ik.
'Je mag ook wel bij mij?' stelt hij voor.
Niall knijpt in mijn hand en als ik hem aan kijk zie ik dat hij geïrriteerd zijn ogen sluit.
'Nee sorry.' mompel ik tegen Luke.
Er valt een stilte en ik sjok maar een beetje vooruit. Mijn voeten kunnen echt niet meer. Waarom heb ik ook alweer hakken aan gedaan? En waarom is het zo koud?
'Ik heb het koud.' mompel ik en leun tegen Niall aan.
'Sorry Roosje, ik heb geen jas voor je.' zegt Niall en slaat zijn arm om me heen. Hij loopt ook in een t-shirtje.
'Je mag mijne wel aan? Ik heb het niet koud.' zegt Luke.
'Tuurlijk.' mompelt Niall geïrriteerd, zo zacht dat Luke het niet heeft gehoord.
Ik ril en kijk Luke aan. 'Nee dat hoeft niet hoor.'
'Doe niet zo moeilijk. Hier.' Luke trekt zijn jas uit en hangt hem over mijn schouders.
'Dankje.' glimlach ik. Zijn jas is lekker warm dus trek ik hem helemaal aan. Ik wil weer doorlopen maar wankel zo erg dat mijn enkel scheef schiet en ik op de grond val.
'Auw!' roep ik en grijp naar mijn enkel.
'Roos!' roepen Niall en Luke tegelijkertijd geschrokken. Allebei knielen ze bij me neer.
'Gaat het?' vraagt Luke. Ik schud mijn hoofd. Het brand als een gek.
Niall kijkt naar mijn enkel. Hij haalt de hak van mijn voet en laat hem aan me zien.
'Ik denk niet dat je hier nog op kan lopen.' De hak is van de schoen afgebroken.
'Dat krijg je ook met die goedkope troep.' zegt Luke als hij het H&M label op de achterkant van de hak ziet staan.
'Roos! Je mag echt niet meer op slechte kwaliteit hakken lopen. Je enkel kan wel gebroken zijn. Als je ze graag wil koop ik ze wel voor je.' beslist Niall. Ik zucht.
'Er was niks mis met ze. Ik heb ze al heel lang, ze zijn gewoon te oud.'
Ik probeer weer omhoog te komen maar er schiet weer een pijnscheut door mijn enkel. Niall pakt me gauw vast. 'Rustig aan. Je kan toch niet op blote voeten terug?'
'Je mag wel op mijn rug?' stelt Luke voor. Niall rolt met zijn ogen.
Ik schud mijn hoofd. Maar ik heb geen idee hoe ik naar huis moet komen. Het is wel heel koud op blote voeten en het doet echt pijn.
'Kom nou maar.' zegt Luke en gaat op zijn hurken voor me zitten. Ik twijfel maar klim dan toch op zijn rug. Luke gaat omhoog waardoor ik bijna val.
'Luke!' gil ik.
'Je moet je wel vast houden!' lach Luke. Ik begin ook te lachen en sla mijn armen om hem heen. Gelukkig is het niet ver meer en zijn we al snel bij het hotel. Niall loopt chagrijnig met zijn handen in zijn zakken achter ons aan.
'Zeker weten dat je hier wilt slapen en niet bij mij?' vraagt Luke als we voor de hotelkamer van Niall en mij staan.
'Ja.' grinnik ik. Niall opent de deur en Luke laat me op het bed vallen.
'Pfoeh.' mompel ik als ik neerkom. 'Moest dat nou?'
'Oh sorry, volgende keer zal ik het elegante prinsesje netjes neer leggen.' grinnikt Luke.
'Dat is je geraden.' lach ik.
'Ik ga ook maar, lekker slapen jongens.' zegt Luke en loopt de hotelkamer uit.
Niall laat zich ook in bed vallen en gaat met zijn rug naar me toe liggen.
'We zouden toch nog knuffelen?' pruil ik.
'Hmm.' mompelt Niall en trekt de deken verder over zich heen.
Verbaasd draai ik me ook om en val al snel in slaap.
JE LEEST
Young 2 || Niall Horan
FanfictionRozemarijn Dekker en Niall Horan "We've been friends for so long I can't remember which one of us is the bad influence" Vervolg op Young