full blurb ☁️

1.9K 177 36
                                    

Narissa Safiyya - Seorang penulis novel yang tidak diketahui identitinya , hanya mahu dikenali dengan nama penanya iaitu Srikandi Rahsia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Narissa Safiyya - Seorang penulis novel yang tidak diketahui identitinya , hanya mahu dikenali dengan nama penanya iaitu Srikandi Rahsia. Seorang penulis bestseller yang hidup bagaikan terperuk di dalam hutan. Juga seorang yang introvert serta tak pernah menghadiri sebarang meet & greet yang kebanyakkanya dilakukan oleh penulis lain.

Turut bekerja sebagai seorang tutor peribadi kepada seorang budak lelaki berumur 5 tahun bernama Elhan. Setelah tiga tahun mengajar, tidak pernah dia sangka bahawa ayah Elhan Khalish iaitu Arman Khaliq, duda anak seorang mempunyai perasaan istimewa buat Narissa Safiyya.

"Sudikah awak jadi peneman hati saya buat selamanya?" - Arman Khaliq

"Give me time, Encik Arman. Saya harap Encik faham," - Narissa

Pengenalan bersama Izdan Nadeem tidaklah seindah mana apabila lelaki itu menggelarnya stalker. Lagi tak indah apabila lelaki itu ialah jirannya yang selama ni suka membiarkan kucing milik lelaki itu dibiarkan membuang hajat di depan rumahnya. Mana tak bengang si Narissa!

"Encik Nadeem boleh tak jangan biar kucing encik ni berak depan rumah saya?" - Narissa Safiyya

"Berapa kali saya cakap, jangan panggil saya Encik. Panggil saya Nadeem boleh tak cik Narissa or Srikandi Rahsia?"

Damn! Izdan Nadeem Lee alias jiran troublemaker tahu yang dia penulis! Rahsia terbongkar, Narissa risau identiti nya dijeja. Jadi, dengan syarat mengarut Izdan Nadeem, dia harus ikut telunjuk lelaki itu. This is not fair!

"Kalau awak tak nak identiti awak kantoi, awak kena ikut syarat saya," - Nadeem

"Tak adillah macam ni, ni dikira ambil kesempatan!" - Narissa Safiyya

"Do I care? Ini peluang keemasan," - NADEEM

Akhirnya, Narissa Safiyya mengalah. Karenah lelaki itu diturut juga. Hati dan perasaan ditolak tepi demi identiti yang dijaga rapi. Dia perlu kerana itu adalah kelemahan terbesarnya dalam hidup.

"Fine, apa syarat dia?" - Narissa

"Marry me?" - NADEEM

"WHAT?!" - Narissa

Janji ditabur sehidup semati. Kepercayaan diberi. Jika diuji dengan dikhianati atau mengkhianati, mampukah Narissa bertahan lagi? Atau adakah Narissa Safiyya akan lebih memilih Arman Khaliq, duda anak seorang yang lebih matang dan berkualiti?

"Can you stay in my heart?" - Izdan Nadeem Lee

"What you gonna do, if I say I won't?" - Narissa Safiyya

"No, you won't dare," - Izdan Nadeem

Wujudkah Peluang buat Izdan Nadeem Lee atau Narissa Safiyya bakal membuka pintu hatinya buat Arman yang sendiri?

"Saya sentiasa ada untuk awak. Jangan lupa tu," - Arman Khaliq

Jiran Paling Annoying©Where stories live. Discover now