Kapitola 35 - Primusové

70 10 2
                                    

„No, tak to je síla," konstatoval Blaise, když Draco utichl.

Ava nemohla jinak než přikývnout. Přestože Draco pouze ve stručnosti shrnul to málo, co věděli o nadcházejícím školním roce, i tak to bylo příliš mnoho novinek najednou. O tom, že novým ředitelem Bradavic je Snape, se ostatní pochopitelně dočetli v novinách, Denní věštec byl těchto zpráv plný. Ale zbytek věděli až od nich.

„No, v každém případě bychom vám měli pogratulovat k odznakům primusů," pokusila se Daphne pousmát a projasnit chmurnou atmosféru, jež vládla na terase domu Zabiniových. „Přece jenom je to velký úspěch."

„Nejsem si tím úplně jistý, když jsme tam byli dosazeni jenom proto, aby se Severus nemusel otravovat s někým jiným."

„Snažím se vás podpořit," zaškaredila se na novopečeného primuse drobná brunetka.

„Shodneme se, že to, že jste primusové zrovna vy dva, je pro nás jediná dobrá zpráva, že ano?" ozvala se Pansy.

„Snape jako ředitel by nemusel být úplně špatný," oponoval tiše Theo. „Vždycky Zmijozelu nadržoval, nemuseli bychom dopadnout nejhůř."

Ava po Theovi střelila ustaraným pohledem. Od chvíle, co zjistil, že jeho otec se podílel na vraždě Tracey a její rodiny, byl podivně zamlklý a duchem nepřítomný. Začínala si o něj dělat starosti, a zdaleka nebyla jediná. Dokonce i její ignorantský bratr už postřehl, že je s Nottem něco špatně.

Naopak to, že s Parkinsonovou se stěží snesla na jednom čtverečním kilometru, z vysoka přehlížel. Jejich setkání tedy tradičně začínala tím, že na sebe párkrát zavrčely, pak zabraly místa co nejdál od sebe a po zbytek večera se navzájem snažily ignorovat.

Právě Parkinsonová ostentativně protočila očima a jedovatě ucedila: „Jenomže taky nebyl žádná výhra. A se starým Křikem jako kolejním ředitelem to bude pořádná katastrofa."

„Křiklan je ten, kdo ti vadí?" pozvedl Draco obočí. „Tys přeslechla, že Carrowovi budou učit?"

„Jak může vůbec Carrowová učit Studium mudlů, když je Smrtijedka?" zamračil se Goyle.

„To je... překvapivě dobrá otázka," protáhl Draco uznale obličej. „A řekl bych, že ten předmět se prostě nebude učit jako za Burbageové, která mudly podporovala," vyplivl s nechutí. „Teď to bude spíš..."

„Studium obětí?" nadhodil Zabini. „Vsadil bych hůlku na to, že celé to bude o tom, jak jsou mudlové nečistí a my je musíme vyhubit."

„A to je špatně?" zamračila se Pansy. „Vždyť Burbageová tvrdila, že sňatky s nimi jsou v pořádku!"

„Netvrdím, že brát si mudly je v pohodě," opáčil Blaise. „Nebo takhle... polokrevní a mudlorození ať si dělají, co chcou. Nechápu sice, jak si někdo může vzít mudlu, ale o tom jsem mluvit nechtěl. Chtěl jsem říct, že se mi prostě nelíbí, jak to asi bude vypadat. Jsou to sice mudlové, ale furt jsou to lidi. Kdo ví, co nám bude Carrowová cpát do hlavy!"

„Citlivko," odfrkla si Pansy.

„Jenom protože nepodporuju masové vyvražďování, jsem citlivka?" naježil se Blaise. „Tak fajn, jsem! A jsem na to hrdý. Zato ty by ses nad sebou měla zamyslet."

„No tak, přestaňte," zaprosila Daphne. „Přece nevíme, jestli bude Carrowová tvrdit zrovna tohle."

„A co jiného?" ušklíbla se Pansy. „Přestaň být tak naivní, Greengrassová, teď jsi Smrtijedka!"

„Jenomže já nechtěla," zamumlala nešťastně.

„To nikdo z nás, ale stejně to zvládneme," zkusila se na ni Ava povzbudivě usmát.

Jen strach a sobectvíKde žijí příběhy. Začni objevovat