----- Hoofdstuk 12 -----
'Hello sir, my wife is going get a baby now. I need help!', ik ging naast Noah zitten en fluisterde zacht, maar nog net luid genoeg zodat de man aan de ander kant van de lijn mij kon horen: 'pff...pff...pff...I can't take this any longer I guess. pff...pff', Noah zei: 'Don't worry babe. I'm getting help! Oh my God! I see the head already!', toen legde hij de haak neer. Iedereen barstte in lachen uit. Een echte klassieker.Na een paar nieuwe prank-calls, besloten we op Netflix een komedie. Ik vond er niet zoveel aan. Noah, Finn en Millie blijkbaar ook niet, er viel niet echt veel te lachen, wel vreemd voor een komedie. Opeens kwam een grappig idee in mij op: 'hey guys, how about learning to speak dutch or flemish?', vroeg ik. Iedereen keek me verwachtingsvol aan. 'That's literally the best idea I've heard today', zei Noah. 'Sounds fun.', zei Finn al schouderophalend. 'I can not wait!', riep Millie uit. 'okay, let's get started right away. What do you want to be able to say in my native language?', zei ik. Millie klapte in haar handen. 'shall we start easy? Maybe something like "hi, my name is..." I think we can do that', iedereen ging akkoord.
'So you say: "Hi, my name is..." in flemish like: "hallo, mijn naam is...".', zei ik. Iedereen keek me stomverbaasd aan. Alsof ik een aap in de dierentuin was die een indrukwekkend kunstje deed, zo zaten ze me precies aan te gapen. 'Come on, try it!', zei ik. 'Excuse me, but do you want to repeat that again?', vroeg Noah met zijn ogen weid open. Het leek voor hen precies alsof ik Chinees sprak. Ik giechelde. But of course! Don't be so formal! You say it like: "Hallo" try to say that first.', zei ik tegen Noah. Alle drie zeiden ze iets wat leek op. 'Alo.', ik gaf maag een commentaar want ik wist dat ze hun best deden. 'Well done! The next word is: "ik".', en weer zeiden ze alledrie iets wat er een beetje op leek: "iek", ik zuchtte. Dit zal nog lang duren. 'hmm.. looks like it. the penultimate word is: naam', en deze keer zei Millie het foutloos! Ik was stomverbaasd. 'wow, Millie, you have talent! You said it flawlessly!', Toen Noah en Finn dat hoorde, gingen ze allebei extra hard hun best doen. En ook zei konden het foutloos zeggen. 'You are all doing so well already! And now the very last word: is. And to be honest, this can't be difficult, because this word we pronounce in my language exactly the same as you do!', zei ik. Opeens wist ik terug waarom ik geen leerkracht wilde worden. Het kost allemaal zoveel moeite en tijd om mensen een compleet andere taal aan te leren. En ook dit woord zeiden ze allemaal foutloos. 'All very well! Now you only have to put your name behind it and you have said: "my name is (and then your own name)".', Ik was doodmoe. Tijd om te gaan slapen.
------
Duss, dit was het alweer en ik kan je verzekeren- Hoofdstuk 13 word echt een hel. Serieus dit gaat erg worden 🥲
JE LEEST
Bad decision || m.b.b & n.s
Fanfiction- wil je op deze manier wel bekend zijn? Sophia is geen gewone tiener, althans, dat was ze wel. Nadat haar ouders gescheiden waren, moest ze kiezen. Haar moeder of haar vader. Zonder twijfel koos ze voor haar vader. Haar moeder was niet lief en zat...