----- Hoofdstuk 24 -----
Het was een zeer lange wachtrij. Het zou zeker nog een halfuurtje duren. Papa keek wat op zijn telefoon en Millie en Noah hielden een discussie over of dat ananas nu wel of niet op een pizza hoort. Finn keek maar wat om zich heen. Ik had dus tijd om wat met Debbie te kletsen. Aangezien het toch maar saai was om wat te wachten. 'So, tell me a little about yourself.', zei ik tegen Debbie. 'I lived in the Netherlands, we normally speak Dutch there, but my family raised me bilingually: Dutch and English. But after a while I only spoke English. The Dutch was extinct with me. I had an English teacher. At home we spoke English. Online, English is the best way to communicate with strangers. So yes. When did you still use Dutch? Not at all anymore. My parents also didn't speak the language anymore, so they decided to move here, a city where no Dutch is spoken, only English. I live her for about a month now. I live not far from here. I live in the lane here 4 blocks away.', vertelde Debbie. Ik was onder de indruk. Tweetalig opgevoed. Dat moet eens lukken. Wat toevallig ook. 'What coincidence! I lived in Belgium, you know, the neighboring country of the Netherlands! I moved here a week ago, why is a long story. Anyways, I also live four blocks from here. Maybe we live on the same street?', zei ik. 'That is indeed coincidental. You are nice! Shall we exchange numbers? I want to talk to you more often! Imagine living next door to me! That would be strange, because a week ago people moved into the house next door to us. It is a teenage daughter with her father. And a cat I think. I didn't see it very well.', ik had mijn mond wagenwijd open. Toeval? Kan niet! Ik gaf Debbie mijn nummer. We praatten nog wat. Opeens kwam Finn achter me staan. 'And who is this pretty girl you're talking to?', zei Finn. 'Oh my god Finn. You scared me. And second, you can't flirt to be honest. Your flirting skills are horrible! If you're trying to fix Debbie, try coming off with a good opening line first!', zuchtte ik. Debbie stapte naar voren. 'Hi Finn! Not that I'm a stalker fangirl but I saw you in stranger things. You are a good actor. It's nice getting to know you.', zei Debbie. 'It's nice to meet you, Debbie! But let me get my phone out first so I can look up good opening lines.', zei Finn met een vlugge knipoog naar mij. 'Oh, I found one. Give me a second.', ik rolde met mijn ogen. 'So, Debbie, let's pretend I've never seen or spoken to you.', zei Finn. 'Take two.', mompelde ik tegen Debbie. Debbie schoot in de lach. 'Hey you there!', zei Finn tegen Debbie. 'Me?', vroeg Debbie, die gewoon meespeelde met Finn's spelletje. 'Yes you!', antwoordde Finn. 'Okay', mompelde Debbie. 'You really look a lot like my future wife!', en hij knipoogde naar haar als een fuckboy. Debbie bloosde. 'good opening sentence. Sophia will give you my number. But the stupid thing is that we have to say goodbye now, the queue is over!', zei ze, en wees naar de rij die geen rij meer was. Ik zuchtte: 'Too bad, it was nice meeting you, Debbie! I have your number so we'll meet soon.', zei ik. Finn gaf haar een knuffel. Finn gaat ervoor, dacht ik. Maar ik volgde Finn's voorbeeld en gaf Debbie ook een knuffel.
----
Debbieebben_ 💕
JE LEEST
Bad decision || m.b.b & n.s
Fanfiction- wil je op deze manier wel bekend zijn? Sophia is geen gewone tiener, althans, dat was ze wel. Nadat haar ouders gescheiden waren, moest ze kiezen. Haar moeder of haar vader. Zonder twijfel koos ze voor haar vader. Haar moeder was niet lief en zat...