-- Hoofdstuk 2 --

90 30 4
                                    


—————- hoofdstuk 2 —————
Enkele dagen later zaten we bij de rechtbank. Voor de scheiding. Ik voelde me opgelucht. Over een paar maanden zal alles terug veranderen. Misschien niet terug naar zoals het vroeger was, een gezellige familie of zo. Nee, zo gaat het helemaal niet zijn. Ons gezin gaat in twee worden gespitst. Ik weet dat dat betekent dat ik ga moeten kiezen tussen mijn ouders. En daar had ik al over na gedacht. Niet veel later waren de papieren getekend. Nu moest ik alleen nog vertellen voor wie ik zou kiezen. Mam keek me doordringend aan. Alsof ze me wou verplichten om voor haar te kiezen. Ik schudde mijn hoofd: 'ik kies voor pap.' Ik zag hoe opgelucht papa was. Mama gromde maar wat: 'jij mormel. Hoe durf je. Ik heb je 9 maanden in mijn buik gedragen en dan krijg ik dit? Stank voor dank!' Ik rolde met mijn ogen en knuffelde mijn vader. Het voelde goed. Alsof alles was zoals het hoort!

Het huis stond op papa's naam, wat betekende dat mam haar spullen moest pakken en vertrekken. Voor pap voelde het dan toch maar niet goed dat mam ons wonen wist. Hij weet waar mam tot toe instaat is. Diezelfde avond zaten we samen aan tafel. Het was akelig stil. 'Hmm..', onderbrak papa de stilte. 'Ik was eens aan het denken', ging hij verder. Ik keek hem doordringend aan. 'Zouden we niet verhuizen? Naar een ander land of zo? Dat zou me wel leuk lijken, en bovendien, je moeder kan ons dan niet komen lastigvallen.', Ik snapte het volkomen. 'Tuurlijk.', zei ik. 'Flits mag dan toch wel mee hé?', vroeg ik. Pap lachte: 'maar natuurlijk mag Flits mee, schatje. Dat weet je toch?' Ik zuchtte opgelucht. Alles was in orde!
—————
Wel, dit was dan alweer hoofdstuk 2! Morgen of maandag hoofdstuk 3! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot hoofdstuk 3! <3

Bad decision ||  m.b.b & n.sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu