-- Hoofdstuk 45 --

22 20 5
                                    


----- Hoofdstuk 45 -----
Ik voelde mijn benen trillen als rietjes. Ik had het gevoel alsof ik elk moment mijn evenwicht kon verliezen van de stress. Maar ik was verslaafd aan stranger things, er zou een wonder moeten gebeuren als ik mijn tekst zou vergeten. Want dat zou haast niet kunnen, ik ken elk zinnetje vanbuiten ik weet zelf hoeveel woorden Eleven in seizoen een heeft gezegd: 246. En ik kan ze allemaal opnoemen ook, dat bewijst dus echt wel dat ik verslaafd ben. Er kan dus niets fout gaan. Ik zuchtte en schudde mijn handen los. Ik dacht aan hoe Millie die scène had geacteerd. Ik sloot mijn ogen. Ik was er klaar voor.

'You said soon on day 21. You said soon on day 205. Now you say soon on day 326?', riep ik uit. Ik beeldde me in over hetgeen wat Hopper zou zeggen. Het was stil. 'When is soon?', vroeg ik boos. Ik stampvoette. 'When?', schreeuwde ik. 'On day 500?', riep ik uit. 'On day 600?', vroeg ik woedend. 'Day 700? On day 800?', ik duwde tegen de onzichtbare tafel. 'Friends don't lie!', schreeuwde ik met alle woedde die ik in me kon vinden. Hijgend stopte ik met acteren. Al dat schreeuwen kostte me wel een hoop energie.

De jury keek me aan. Mijn hart stond even stil. Oh nee, zouden ze het slecht vinden? 'Wow, Sophia. You did that very well! We're going to have a brief discussion now. Do you mind having to wait in the hallway for a while?', vroeg Margot. Ik schudde mijn hoofd. 'Okay. I'll wait in the hallway.', en ik draaide me om. Ik ging op het bankje zitten in het midden van de luxueuze gang.

Mijn hard was aan het kloppen als een gek. Hoe zouden ze het vinden? Wie weet vonden ze het vreselijk slecht maar wou Margot me gewoon een goed gevoel geven door te zeggen dat ik het schitterend heb gedaan? Oh nee! Ik weet niet eens of ik wel wil weten of ik de rol heb of niet. Maar langs de andere kant wil ik niet langer in spanning blijven. Ik zuchtte en nam mijn telefoon erbij. Ik keek naar het kapotte schermpje.

Bad decision ||  m.b.b & n.sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu