-- Hoofdstuk 6 --

82 26 4
                                    


————— Hoofdstuk 6 —————
Eindelijk zijn we aangekomen in de VS. Het leek wel een eeuwigheid te duren. Maar het was het helemaal waard! De verhuiswagens waren er al. Ze laadde alles alvast uit.

Niet veel later waren de verhuiswagens alweer weg. Toen konden we beginnen met alles in te richten. Ik schreeuwde net als een klein kind: 'ik neem de grootste slaapkamer!', papa moest lachen. Het duurde heel lang voor ik mijn slaapkamer ingericht kreeg. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar was, had papa de woonkamer en de keuken al gedaan. Je wil dus niet weten hoelang het heeft geduurd. Ik vroeg pap of ik hel ergens mee kon helpen, hij zei dat ik beter de buurt zou gaan verkennen, zodat ik het hier al wat gewoon zou worden. Hij red zich wel. Ik trok mijn schoenen aan en ging naar buiten. Ik zag niemand. Het was vrij leeg in onze straat. Of wacht, nee, toch niet. In de verte zie ik iemand. Ik wandel er nonchalant naartoe. Ik was eerlijk gezegd wel benieuwd. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het niet zomaar "iemand" was, maar Millie Bobby Brown. 'Hi!', zei Millie. 'Eh, hi.', zei ik. Je kon duidelijk horen aan mijn stem dat ik zenuwachtig was. Ze zat op een bankje. Ze schoof wat op en klopte met haar hand op de lege plek naast haar. Dat was mijn teken om naast haar te gaan zitten. 'Let me guess. You're a little in shock?', vroeg ze, ik knikte. Millie glimlachte: 'Well, you don't have to be scared or something.', ze lachte. 'I saw you just moved?' en ze wees naar ons nieuwe huis. Ik knikte. 'Why actually?', vroeg ze. Ik zuchtte: 'long story...', Millie keek me aan alsof ze wou zeggen: 'vertel maar, ik heb tijd', door die blik begon ik te vertellen. ''Well, my parents were fighting all the time. They got divorced after a few months. So i had to choose between my mom or my dad. But my mother does wrong things and stuff that I finally got scared of her. so you can guess who I chose.', zei ik. 'Your dad?', vroeg Millie. Ik knikte en ging verder: 'Normally we live in Belgium, hence my accent. But my dad didn't feel safe with Mom around. So let's move abroad and so far I think it's fine here. I mean, you don't just run into the real Millie Bobby Brown every day!', zei ik. 'Well, then I have good news for you! From now on you will see the real Millie Bobby Brown every day because I live right across from you.', ze giechelde en ze wees naar de villa tegenover ons huis. Ik keek haar ongelovig aan. Woonde 'De' Millie Bobby Brown tegenover ons? 'Wake me up.', fluisterde ik. Millie barstte in lachen uit. Ik lachte mee. 'Shall we be friends?, vroeg ik. Millie knikte. 'Best friends!', corrigeert Millie me.

We wisselende onze telefoonnummers uit en ze ging me de stad laten zien.

Bad decision ||  m.b.b & n.sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu