No kyllä mä nyt tiesin.

176 3 0
                                    

Olemme tauolla ulkona Dracon, Blaisen ja Scott:n kanssa. En tosiaankaan ole menossa Hermionen ja muiden mukaan. En ole taaskaan yhtään kuunnellut, mistä nuo puhuvat.

"Mihin te menette jouluksi? Jäättekö tänne? Mun pitää ainakin jäädä tänne." Minä kysyin.

"Mä jään tänne. Mun äiti ei huoli mua kotiin." Blaise sanoi.

"Joo mäkin jään tänne. Mun vanhemmat kyllä pyysi mua kotiin, mutta en jaksa mennä, kun ne riitelee koko ajan." Scott vastasi.

Kaikki käänsi katseensa Dracoon odottaen hänen vastausta. Jos hän lähtee kotiinsa, niin joudun jäämään noiden kahden idiootin kanssa tänne. Ja joudun kuunnella niiden omia keskusteluita.

"En mä tiedä.. en haluaisi mennä kotiin. Kumminkin mut pakotetaan sinne. Te tiedätte, vaikka mä kieltäytyisin niin mun isä pakottaa mut kotiin silti. Mutta mä en halua mennä sinne. Mä tiedän, että joulu tulee menemään päin persettä." Draco sanoi hiljaa. Minä otin hänen kädestä kiinni.

"Mä ainakin luulen, että Y/n ei selviäisi täällä ilman sua." Scott sanoi Dracolle. Draco hymyili ja vilkaisi minua.

"Voithan sä aina testata. Kysy vaan siltä, jos voisit jäädä." Minä sanoin Dracolle ja kietouduin hänen kaulalle.

"No joo.." Hän vastasi. "Mutta mä oon kyllä ihan varma, että en saa jäädä.." Hän lisäsi.

"Tulkaa mennään nyt tunnille." Blaise sanoi ja me kaikki neljä lähdimme tyrmiä kohti, jossa on liemitunti.

"Mennään tänne taakse." Scott sanoi ja me kaikki menimme taakse. Siinä samassa kaikki muutkin oppilaat tulivat luokkaan.

"Y/n sun ei tarvi sit kans enää tulla istumaan meidän kanssa mihinkään, kun ei kerran edes olla parhaita ystäviä! Me kaikki luultiin, että ollaan!" Ron huusi Harry ja Hermione vieressään.

"Ei teidän seura edes kiinnosta enään. Mulla on sentään tässä nyt hyviä ystäviä mun kanssa." Minä sanoin.

"Niin sä viimeksikin sanoit, kun Pansy oli sun kaveri." Hermione sanoi.

"No niin ja Granger sulkee suunsa tai otan rohkelikolta pisteitä." Severus sanoi, kun asteli luokkaan.

"Ottakaa pari ja hakekaa pata, kirjat, ainekset. Tehdään Rauhajuomaa. Tiedän, että sitä kuuluisi tehdä vasta 5 vuoden oppilaat, mutta me nyt teemme.

"No haluaakos joku teistä olla mun pari?" Draco kysyi. Ihan tyhmä kysymys.

"Minä." Sanoin nopeasti ennen kuin Blaise tai Scott ehtivät. He saavat olla kahdestaan.

"Tietenkin." Draco sanoi. "Mä haen kirjan ja ainekset. Sä haet padan." Hän sanoi ja lähti hakemaan mitä itse sanoi. Minäkin hain padan.

"No niin haluatko sä vaikka lukea näitä ohjeita, jos mä tungen noita paskoja tonne sekaan?" Draco kysyi. Paskoja mm okei.

"Joo tunge vaan niitä paskoja." Sanoin nauraen. "No ekana.. lisää jauhettua kuukiveä, kunnes juoma muuttuu vihreäksi." Minä luin kirjasta.

"Onko tää jauhettua kuukiveä?" Draco kysyi.

"No ei ole tyhmä, vaan tuo on jauhettua kuukiveä." Minä osoitin nauraen ja Draco nauroi myös.

"No kyllä mä nyt tiesin. Mä vaan halusin pelleillä." Hän sanoi ja laittoi kuukiveä pataan. "Onks tää nyt oikea määrä?" Hän kysyi.

"On jos se on vihreää." Minä sanoin.

"On se. No niin.. mitä sitten?" Hän kysyi.

"Sekoita sitä niin, että se on sinistä." Minä ohjeistin.

"Joo tässä koko ajan oon sekoitellut." Draco sanoi ja aloitti sekoittamaan. "Blaa blaa blaa." Minä sanoin ja pyöritin silmiäni.

"Sujuuko täällä?" Severus tuli luoksemme ja katsoi meitä.

"Joo sujuu sujuu. Aivan loistavasti. Osataan hyvin." Draco vastasi.

"Sanoo Malfoyn poika, joka ei edes tiedä miltä näyttää jauhettu kuukivi." Minä sanoin ja nauroin.

"Hm! Kyllä mä tiesin. Mä pelleilin vaan." Draco sanoi itsevarmasti. "Pyh just joo." Minä tuhahdin. Severus lähti seuraavan parin luokse.

"Nyt taas sitä kuukiveä, että siitä tulee violettia. Kai sä nyt tiedät miltä se näyttää?" Minä kysyin kiusatakseen. "No tiedän tiedän." Draco sanoi ja lisäsi sitä pataan.

"Onks tää violettia?" Hän kysyy. "Voi, että sun kanssas. Nyt sä luet ja mä teen mitä sä sanot." Minä sanoin ja vaihdoimme paikkoja.

Voinko luvata sulle jotain? /Draco Malfoy Where stories live. Discover now