Hän tietää

208 4 1
                                    

Puin vaatteeni päälle, jotta en näytä mitään Suuressa salissa..

"Draco nouse. Pitää ehtiä aamiaiselle." Minä sanoin ja katsoin häntä sängyssä makaamassa.

"Mhm. Kohta, vielä ihan pieni hetki." Hän mumisi.

"Eipä vaan nyt. Se on pian ohi. Mulla on nälkä, kun en syönyt eilen mitään." Sanoin ja ravistelin Dracoa, että hän nousisi.

"Selvä sitten. Miksi meidän pitäisi mennä sinne noiden muiden idioottien ympärille? Pitäisi olla luihuisten aamiainen erikseen. Ei kiinnosta katsoa sen Potterin ja muiden naamoja." Draco supisi samalla, kun puki paitaa päälleen.

"No en mäkään niitä halua nähdä, mutta on pakko. No niin tule, rakas." Sanoin ja otin Dracon kädestä kiinni ja kävelimme ulos huoneestamme. Olemme portaikossa eli pian Suuressa salissa, kunnes Potter tulee vastaan. Hän pysähtyy.

"No hei. Taidatte nauttia tuosta, kun yritätte vältellä mua." Hän sanoi ja minä kohotin kulmiani ja otin yhden askeleen häneen päin.

"Y/n tuu." Draco sanoi.

"Mä osaan kyllä. Saat nauttia siitä, kun näet, että mä ja Draco ollaan eri puolella, kun sä." Sanoin ja otin Dracon kädestä kiinni ja aloimme jo lähteä pois päin.

"Y/n.. tuota.. minulla.. on sinulle tälläisiä keksiä. Ginny.. teki ne.. sinulle. Saat ne." Potter sanoi ja näytti keksiä kädessään. Kävelin hänen luokse ja otin keksit hänen kädestään ja pistin suuhuni.

"Selvä." Sanoin ja jatkoimme matkaa Dracon kanssa luihuisten pöytään.

"Hei Romeo ja Juulia. Miten menee?" Scott kysyi.

"Mainiosti. Sanoisitko vaan sille Potter pojalle, että ei törmäile meihin ja pysyy kaukana, kiitos. Siinä kaikki." Minä sanoin ja Draco laittoi kätensä olkapäideni ympärille.

"Voin sanoa." Scott sanoi.

"Potter! tuntuu siltä, että se seurais meitä joka paikkaan." Draco sanoi.

"Meillä on taikajuomia seuraavaksi. Mutta kuka sitä pitää? Severus on pimeyden voimilta suojatumisen opettaja." Sanoin.

"Tuolla on joku uus rehtori. Varmaan se." Blaise sanoi. Katsoin rehtoreita ja siellä oli joku uusi.

"Oppilaat! Taikajuomia opettaa Horatius Kuhnusarvio. Severus Snape opettaa Pimeyden voimilta suojautumista." Dumbledore sanoi. Kuhnusarvio.

"Nimi ei kuullosta viehättävältä." Sanoin.

"Kai mun nimi kuullostaa?" Draco kysyi.

"Tottakai Draco Malfoy." Sanoin ja annoin hänen kädelle pusun ja hän hymyili.

****

Olemme Dracon, Blaisen ja Scott:n kanssa taikajuomien tunnilla Kuhnusarvion opetuksessa. Hän selittää Amortentia juomasta eli rakkausjuomasta.

"Tää on naurettavaa." Draco kuiskaa minulle ja Blaiselle. Me nyökyttelimme hänelle. Luokan ovi aukeaa ja Kuhnusarvio kääntyy katsomaan tulijaan. Sisään astelee punatukka ja 'vastaan tulija' poika. Mä jo olin iloinen, että ne ei tulisi.

Voinko luvata sulle jotain? /Draco Malfoy Where stories live. Discover now