𝙾𝙼𝙴𝙶𝙰𝚅𝙴𝚁𝚂𝙴

3.6K 111 3
                                    

Not: Omegaverse hakkında az sonra okuyacağınız bilgiler standart evreni baz almakla birlikte hikâyenin kurgusuna ait değişiklikler içerir. Daha önce okumadığınız türden ayrıntılarla karşılaşabilirsiniz. Bu bölüm, hikâyenin gidişatını daha iyi anlayabilmeniz için hazırlanmıştır.

Omegaverse:
Temel olarak Alfa/Beta/Omega cinsiyetlerinin baz alındığı, Kadın/Erkek cinsiyetlerinin geri planda kaldığı kurgusal bir evrendir. Herkesin on yaşından sonra açıklanan birincil cinsiyetine (Alfa/Beta/Omega) göre bir kurdu vardır ve uzun çalışmalar sonucu bu kurdu kontrol etmeyi öğrenip fiziksel formlarını değiştirebilme kabiliyeti kazanırlar. Omegaverse evrenindeki her insan bu kurtlar sayesinde hayvani içgüdülere de sahiplerdir, bu yüzden teknolojik alanda ne kadar gelişseler de doğaya da kurtlarını özgür bırakmak ve deşarj olmak için her daim ihtiyaç duyarlar. Sürüler halinde yaşarlar ve içlerinden en güçlü olan kurt tarafından yönetilirler. (Bu nedenle hikâye 1800'lerde geçse de kraliyet dönemini anlatmıyor çünkü kraliyetler hiçbir zaman var olmadı. Keşifler ve icatlar da bizim evrenimizle paralel ilerlemiyor.) Eşleşmeler Birincil cinsiyetlere göre yapılır, toplumun sosyokültürel düşünce yapısına göre aynı cinsiyetten iki kişinin birlikteliği ayıp karşılanabilmekte, bu kişilere cezalar verilmektedir. Kadın ya da erkek olmanın ise bu evrende çoğunlukla etkisi yoktur.

Alfa:
Nüfusun %20'lik kısmını oluştururlar. Kurtlar arasında güçlü ve yönetici sınıftır. Baskın feromonlara¹ ve domine etme içgüdüsüne sahiplerdir. Karşılarındaki kişiye korku salmak ya da onu baskılamak için kurt seslerini² kullanırlar. Doğurganlıkları neredeyse hiç yoktur, hamile bırakma ihtimalleri yüksektir. Yılda 4 defa, 3 ayda bir kızgınlık³ yaşarlar. Her alfa kendi kişisel kızgınlık döngüsüne sahiptir, belli bir ay yoktur. Alfaların geçirdiği kızgınlığa rut adı verilir.

Beta:
İkincil cinsiyetlerin ön plana çıktığı tek cinsiyettir. Nüfusun %70'lik kısmını oluştururlar ve diğer cinsiyetlerin aksine feromon, kızgınlık gibi normları hayatları boyunca deneyimlemezler. Dönüşebilme yetileri dışında normal insanlardan farkları yoktur. Genellikle alfalara hizmet ederler. Alfalarla ya da omegalarla ilişkilerinin olması tuhaf karşılanır.

Omega:
Nüfusun %10'luk kısmını oluştururlar, nadir oldukları kadar değerlilerdir. Yatıştırıcı feromonları ile alfaları kendilerine bağımlı hale getirebilir, onları manipüle edebilirler. Aynı zamanda kızgınlıktaki bir alfanın en büyük ihtiyacı omega feromonlarıdır. Fiziksel güç konusunda zayıf olsalar da zeki kurtlardır. Doğurganlıkları yüksektir, hamilelikleri betalarınkinden kısa sürer. (Ortalama 5-6 ayda doğururlar.) İstisnalar olsa da hamile bırakamazlar. Bir alfayla eşleşmeleri durumunda doğacak çocuğun beta olma ihtimali yoktur fakat bebek erken doğduğu için ölme olasığı fazladır. Ayda bir kızgınlık yaşarlar. Genelde bu dönemde kendilerini güvende hissetmek için yuva yaparlar. Yuva, aile bireylerinin ya da eşinin feromonlarını taşıyan eşya ve kıyafetleriyle oluşturulan bir konfor alanıdır. Omegalar bu alanı yaratıp içinde uyuyarak ya da yatarak kendini yatıştırır. Omegalardaki kızgınlığa heat denir.

Delta:
Yüz yılda bir gelen bu nadir kurt alfaların gelişmiş halidir. Ebeveynleri sıradan alfa ve omegalardır. Yönetme içgüdüsüyle doğarlar ve feromonları ile herkesi önlerinde diz çöktürebilirler, hatta öldürebilirler. Vita ile ruh eşi olduklarına ve bir araya geldiklerinde dünyaya hükmedeceklerine inanılır. Vitası ile tanışma fırsatını yakalayamamış olan deltalar genelde alfalarla eşlenir, bu doğal kabul edilir çünkü omegalar büyük çoğunlukla deltaların gücüne ve feromonlarına dayanabilecek kadar güçlü değildir. Özellikle kızgınlık döneminde bir omega deltayla birlikte olursa sonu ölümle bile bitebilir.

Vita:
Tıpkı deltalar gibi yüz yılda bir dünyaya gelen bu kurt pasif olarak sınıflandırılsa da alfalardan güçlüdür. Feromonlarının kurtlar üzerinde büyük etkisi vardır. Zihinleriyle oynayıp onlara istediğini yaptırabilmekte ve hastalıkları iyileştirebilmektedirler. Delta ile birbirlerini dengelerler. Kızgınlık dönemleri ve içgüdüleri omegalarınki ile benzerlik göstermektedir.

Gamma:
İki omeganın eşleşmesiyle doğan gamma oldukça nadirdir. Büyücülük konusunda doğal yetenekleri vardır ve üçüncü gözü açık kurtlardır. Halk arasında onlara kahinler denmektedir ve toplumdan dışlanmaktadırlar. İki omegadan dünyaya geldikleri için hoş karşılanmazlar. Fiziksel olarak betalarla benzerlik gösterirler, feromonları ya da kızgınlık dönemleri yoktur.

Sigma:
Delta ve alfa birleşiminden dünyaya gelen sigma, delta hariç her kurdu baskılayabilmektedir. Feromonları güçlüdür ve bir delta tarafından bile bastırılamazlar. Kızgınlık dönemleri ve içgüdüleri alfalarınki ile benzerlik göstermektedir. Hem hamile kalabilme hem de hamile bırakabilme yeteneğine sahip tek kurttur.

Thita:
Daha önce dünyaya gelmemiş olan bu kurdun dünyanın sonu olacağına inanılıyor. Ayrıyeten haklarında hiçbir bilgi bulunmamakta.

¹Feromon:
Beyinde farklı etkilere yol açarak içgüdüleri ortaya çıkaran, genellikle koku olarak tanımlanan bir iletişim yöntemi. Kızgınlık dönemlerinde artış gösteren feromonlar alfanın ya da omeganın çiftleşme isteğine işarettir. Belli bir kokusu olmasa da kişinin kendi teninin kokusuyla birleştiğinde bir meyveye, çiçeğe ya da doğada bulunan herhangi bir kokuya benzetilebilir.

²Kurt Sesi:
Beyne uyarıcı sinyaller gönderen, doğrudan kurtlara hitap eden sestir. Genellikle alfalar ve deltalar tarafından güç gösterisi yapmak için kullanılır. Bu nedenle daha çok alfa/delta sesi olarak adlandırılır.

³Kızgınlık/Kızışma (heats & ruts):
Kurtların çoğalma içgüdüsüyle geçirdikleri çiftleşme dönemleridir. Döngüleri kişiden kişiye değişen bu dönemde hamile bırakma ve hamile kalma oranları artar, cinsel istekleri tavan yapar. Eşi olmayan alfa ve omegalar bu dönemi tek başlarına atlatabilseler de mühürlü⁴ eşler birbirlerine ihtiyaç duyar, birliktelik yaşamadan normal hayatlarına dönemezler. Hamile omegalar hamilelik boyunca kızgınlık yaşamaz ve eğer eşi varsa eşi olan alfa da hamile omeganın feromonlarıyla kızgınlığı atlatabilir.

Mühürlemek:
Bir alfa, bir omegayı ense kısmına yakın feromon bezlerinin olduğu yerden köpek dişleriyle ısırıp kalıcı bir iz bırakırsa iki kurt mühürlenmiş olur. Bu durumda birbirlerine muhtaçlıkları artar, aralarındaki bağ kuvvetlenir. Mühürden sonra omegaya ait feromonlar yalnızca alfa eşine etki eder. (Bu olay vitalarda ve sigmalarda farklılık göstermektedir, bu iki kurt mühürlense de feromonlarının gücünü kaybetmez.) Ayrıca bir alfa birden çok omegayı mühürleyebiliyorken bir omega yalnızca tek bir alfanın mührünü taşıyabilir ve bir tek o alfayla cinsel birliktelik yaşayabilir. Uzun süreli ayrılıklar mühürlü kurtlara acı çektirir. Kızgınlık dönemlerinde içgüdüsel olarak yapılan mühürlenmelerden korunmak için omegalar ense kısmını kapatacak araçlar kullanır. Mühür, iki taraftan biri ölmediği sürece kalıcı ve sonsuzdur. Sevgiyle güçlenmiş mühürler eşlerden birinin ölmesi durumunda diğerinin de ölümüne sebep olabilir.

İşaretlemek:
Genellikle cinsel birlikteliklerde alfanın sahiplenme içgüdüsüyle bıraktığı mühür dışı ısırıklar ve feromonlar işaretlemenin örnekleridir. Aynısını omega da alfasına yapabilir. İşaretlenen kurt bir süre üzerinde partnerinin feromonlarını taşır. Mühür gibi kalıcı değildir.

Düğümlemek:
Sadece erkek alfalarda ve deltalarda görülen penis yumrusu, penisin kökündeki şişkinlik, boşalma esnasında partnerinin içine itilir ve meninin dışarı akması önlenirse düğümlenme gerçekleşmiş olur. Bu eylem hamilelik ihtimalini artırmak için yapılan içgüdüsel bir harekettir. Aynı zamanda omegalar bu hareketten fazlasıyla zevk alırlar.

unstoppable desiresHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin