3 : parking lot

39K 1.2K 21
                                    

"Kenapa muka kau happy sangat ni?"

Rayyan yang sedang bersiul sambil meneliti skrin komputer di hadapannya menoleh pada Naufal yang berdiri menyendeng pada pintu bilik kerjanya. Senyuman terukir terus di bibir Rayyan. "Tuan Naufal, silakan duduk," ujar Rayyan.

Naufal hanya menurut. Kerusi di hadapan Rayyan ditarik sebelum dia melabuhkan punggungnya. "You are in a good mood. Why? Semalam kau tidur dengan siapa pula?"

Rayyan menggulingkan biji matanya. "Oh please, kau ingat mood aku akan baik kalau aku tidur dengan perempuan je ke? There's more of me, Naufal."

"More of you. Betul. Tapi kau selalunya pagi-pagi confirm moody je."

"Hello? Bukan selalu ya?"

"Fine." Naufal mengangkat tangannya, mengalah dan malas hendak bertikam lidah dengan jejaka ini.

"Kau nak apa datang sini? Obviously bukan untuk borak-borak dengan aku," Rayyan mula mempersoalkan kedatangan Naufal ke bilik kerjanya sekarang.

"Obviously." Naufal meletakkan fail di tangannya di atas meja Rayyan dan ditolaknya fail tersebut kepada jejaka itu. "Kau tahu kan PA aku yang sekarang nak berhenti kerja sebab dia pregnant? Dia dah letak notis jawatan kosong and these are the candidates."

Rayyan mencapai fail tersebut dan diselak satu-persatu kertas di dalam fail itu. "So kau nak aku run background check on these people?"

Naufal angguk. "Especially their connection."

Rayyan mengangguk. "Sure."

"Thank you," Naufal bangun dari kerusi. "I guess I'll leave you to that?"

"Yup."

"Good. I got to go."

Rayyan hanya mengangguk. Langkah Naufal yang keluar dari ruang kerjanya hanya dipandang sebelum dia kembali memandang fail di hadapannya. Matanya jatuh pada gambar-gambar yang terlekat di sudut application form tersebut. Cantik. Tetapi dia tidak akan masuk jarum dengan bakal-bakal PA Naufal itu. Naufal sangat tidak suka dia memainkan hati pekerja-pekerjanya.

"You are not here to fuck, Rayyan. Especially with our staffs."

Rayyan menggelengkan kepalanya, menghilangkan suara Naufal di fikirannya. Dia kembali memandang skrin komputernya. Senyuman terukir di bibirnya saat melihat gambar Ayyara terpapar di skrin komputernya itu. Yes, he run a background check on Ayyara. Motif? Saja.

"Puteri Ayyara.." Matanya meneliti wajah gadis itu sambil fikirannya melayang ke pagi tadi.

"So hutang I dah habis dengan you."

Rayyan memandang Ayyara yang sedang menghidupkan enjin kereta. "Siapa cakap?" soalnya biasa, mengundang pandangan daripada Ayyara.

"What do you mean by 'siapa cakap'?" Ayyara menjongketkan keningnya.

"Makanan tadi tu your whatever Kak Hana yang bayar. Bukan you. So.. you still owe me." Rayyan senyum penuh makna.

Ayyara mengetap bibir. "Apa masalah you sebenarnya dengan I?" soal Ayyara.

Rayyan menggelengkan kepalanya. "Nothing. I have no problem with you."

Ayyara memandang Rayyan atas bawah. "Listen ya?" Jari Ayyara lurus menuding pada wajah Rayyan. "Kalau you rasa I ni macam perempuan perempuan lain yang boleh jatuh hati dekat you, you are completely wrong. I takkan jatuh hati dekat you. So, drop all of your tricks, alright?"

Rayyan senyum kecil. Jarinya mengetuk permukaan meja sambil matanya tajam menikam gambar Ayyara pada skrin komputernya.

"I takkan jatuh hati dekat you."

My Silent Temptation Where stories live. Discover now