Simbahan air di wajahnya membuatkan Aidan terjaga dari lenanya. Dahinya berkerut saat matanya cuba menyesuaikan dengan cahaya terang di bilik itu. Dia cuba untuk bergerak namun kedua-dua tangan dan kakinya diikat pada bucu katil.
"Do you have a good sleep, Noah Aidan?"
Mata Aidan teralih ke arah suara itu, di mana Rayyan sedang berdiri bersandar pada dinding bilik hotel itu sambil berpeluk tubuh. "What is this Rayyan? What are you doing?!"
Rayyan menjungkitkan bahunya. "Guess." Kerusi yang berdekatan dengannya diheret dan diletakkan di sebelah katil itu. Punggungnya dilabuhkan dan kakinya disilangkan. Dan seperti biasa, jarinya bermain dengan penutup lighter. Dibuka, ditutup, dibuka dan ditutup berulang kali.
Aidan melagakan giginya. "Rayyan, aku tak tahu apa masalah kau dengan aku. But this is not it!"
"Yes, aku tak pernah ada masalah dengan kau. Tapi mungkin kau ada masalah dengan Ayyara."
Serta-merta riak wajah Aidan berubah. "I don't know what you are saying, Rayyan."
"Sure you not." Rayyan meliarkan pandangannya ke setiap sudut bilik itu. "This room. Apa yang kau buat dekat Ayyara empat tahun yang lalu? In this exact room." Rayyan bangun dari kerusi dan melangkah ke arah meja. Sebatang lilin dinyalakan. "You hurt her Aidan." Rayyan kembali mendekati Aidan setelah itu.
Mata Aidan lurus pada lilin di tangan Rayyan itu. "Apa kau nak buat Rayyan?"
Rayyan hanya memandang kosong pada wajah Aidan itu sebelum tanpa belas kasihan, lilin tersebut disengetkan, mencurahkan cecair lilin itu ke atas badan Aidan yang membuatkan Aidan meringis kesakitan. Mata Aidan yang berair akibat menahan kesakitan memandang pada Rayyan yang berdiri di tepi katil. "Why are you doing this? Why are you doing this for her? That fucking bitch?!"
Rayyan menjongketkan keningnya. "Bitch?" Rayyan melepaskan tawa palsu sebelum dia meniup api lilin tersebut sebelum digenggamnya kuat, memecahkan lilin tersebut. "The girl you called bitch is my girl, Aidan. And you really think.." Tangan Rayyan naik mencengkam kuat leher Aidan. Matanya serta-merta bertukar gelap. "Kau layak ke panggil dia with that name?" Tangannya kuat mencengkam leher Aidan sebelum dilepaskannya selepas beberapa ketika. Terbatuk-batuk Aidan setelah itu.
"Right. Aku takkan biarkan kau mati macam tu je. Let us play Aidan." Rayyan melangkah ke arah meja di sudut bilik itu.
"Kau betul nak tahu apa yang terjadi dekat dalam bilik ni?" Aidan memandang tepat pada belakang badan Rayyan. "I fuck her Rayyan. In this exact room. Kau tahu.. she is perfect Rayyan. A virgin."
Rayyan mengetap rahangnya. Pisau di tangannya dipegang kuat. Tawa Aidan bergema di telinganya membuatkannya memusingkan badannya memandang Aidan.
"I won't fuck you if you are a virgin. That is your rule, right Rayyan?" Aidan memandang tepat pada wajah tegang Rayyan.
"Shut the fuck up Aidan."
"You ask me what I did in this room and that's what I do Rayyan. You know what? You should try to make love with a virgin. Trust me.."
"That's not love Aidan." Rayyan mengatur langkah dengan perlahan ke arah katil itu. "That's lust."
"Like what you always have? There's no difference between us Rayyan," provok Aidan.
Genggaman tangan Rayyan di pisau menjadi semakin kuat. "I am nothing like you Aidan. You broke her Aidan. Bukan untuk malam tu je, bukan di dalam bilik ni je."
"Argh!!" Jeritan Aidan bergema saat pisau di tangan Rayyan ditikam pada bahunya.
"You broke her whole life. You broke her world!" Pisau di bahu kanan Aidan tadi dicabut sebelum ditikam ke bahu kiri Aidan. Darah terpercik pada badan dan wajahnya. Matanya berubah gelap.
"Apa yang kau rasa sekarang tak sama dan takkan sepadan dengan apa yang dia hadap sejak daripada saat kau sentuh dia." Dicabutnya pisau di bahu kiri Aidan sebelum dibalingnya ke lantai. Pisau kecil yang terselit pada belakang badannya diambil. Matanya tajam memandang pada wajah Aidan.
"Kenapa Rayyan? Kau dah jatuh hati dekat perempuan murah.. Argh!!" Tidak sempat Aidan hendak menghabiskan ayatnya, pisau Aidan menoreh dadanya.
"Stop with all those bullshit Aidan." Tangan kiri Rayyan mencengkam kuat leher Aidan sambil tangan kanannya terus menoreh dada Aidan hingga ke bahagian abdomennya.
Beberapa ketika kemudian, Rayyan melepaskan leher Aidan dan pisau di tangannya. Pistol yang terselit di belakang seluarnya dikeluarkan. Dihalakannya pistol itu kepada Aidan. Matanya tajam memandang tepat pada Aidan yang terkulai lemah berlumuran darah.
Bang!
Bang!
Bang!
Tangan Rayyan menembak badan Aidan yang terbaring di atas katil itu berulang kali, menghabiskan peluru yang ada di dalam pistolnya. Darah yang terpercik pada badannya langsung tidak dipedulikan. Bau darah yang mengisi ruang bilik itu langsung tidak dipedulikan.
Tangan Rayyan jatuh di sisi badannya setelah itu. Dia terduduk di kerusi di tepi katil tersebut. Matanya masih tidak putus memandang badan Aidan yang sudah tidak bernyawa. "How does it feels Aidan? How does it feels when someone put something in your drink and destroy your life afterwards?"
Rayyan memandang tangan dan lengannya yang berlumuran darah. Nafasnya dihelakan sebelum dia bangun dan masuk ke dalam bilik air. Setelah membersihkan diri dan menukar pakaiannya ke pakaian baru, dia melangkah keluar. Matanya memandang Ivan yang biasa sahaja duduk di sofa bilik itu.
Ivan mengangkat wajahnya untuk memandang Rayyan. Keningnya dijongketkan sebelum dia menjatuhkan pandangannya kepada Aidan. "Teruk kau kerjakan dia."
"I'm not in the mood to talk about it."
"Fair enough." Ivan mengangguk sebelum bangun. "How do you gonna clean this up?" soalnya biasa sambil memasukkan tangannya di dalam poket seluar.
"Let's burn the whole building."
"What?" Ivan memandang Rayyan dengan pandangan yang menginginkan kepastian.
Rayyan mengangkat wajahnya untuk memandang Ivan. "Aku tak nak walau sikit pun sisa daripada memori hitam Ayyara tinggal dekat dunia ni. Termasuk bangunan hotel ni. I want to erase everything."
Ivan menghelakan nafasnya saat mendengar kata-kata tegas Rayyan itu. I can't believe this. "Fine. Nanti aku.."
"Let me do it this time Ivan. I'll clean up everything. Kau boleh tunggu dekat kereta."
Ivan mengerutkan keningnya. "Are you sure?"
Rayyan menganggukkan kepalanya. Dia memandang pada badan Aidan. "I'll turn your useless body to ashes Aidan."
~
Api yang marak membakar bangunan hotel itu dipandang dengan penuh kebencian. Bunyi siren daripada lori bomba kedengaran. Namun tiada apa yang mereka boleh selamatkan lagi kerana api yang marak itu sudah membakar keseluruhan bangunan.
Ting!
Bunyi penutup lighter yang ditutup membuatkan Ivan memandang pada Rayyan. Rayyan memasukkan lighter di tangannya ke dalam poket jaket yang dipakainya sebelum dia membuka langkah ke arah kereta. "Jom. I want to have a rest."
Ivan hanya mengangguk. Dia memandang kembali ke bangunan yang ditelan oleh api yang marak itu.
People really be doing anything for love.
"Ivan Firash, jom."
Ivan menoleh pada Rayyan yang sudah masuk ke dalam kereta. "Coming."
~
Thank you for 2k followers everyonee 😭 Nak nangisssss HHAHAHAHHAHAHA 🤣 Jangan lupa tinggal comments macam biasa ❤️
YOU ARE READING
My Silent Temptation
RomanceRayyan Ziqri - seorang kaki perempuan yang terkenal dengan mulut manis dan wajahnya yang kacak sehingga tiada sesiapa yang dapat menolak lelaki itu jauh daripada mereka. Namun begitu, saat mereka mengambil keputusan untuk mengikut lelaki itu ke atas...