40 : my wife

51K 1.1K 41
                                    

"Rayyan."

Rayyan yang baru sahaja menjejakkan kakinya ke dalam aras pejabat Ayyara menoleh pada Rose yang menegurnya.

"You buat apa dekat sini?" soal Rose sambil tersenyum manis.

"Obviously bukan untuk jumpa you," balas Rayyan biasa. "I nak jumpa dengan my wife. Is she in her office?"

My wife. Rose mengetap bibir saat mendengar itu. Fail di tangannya digenggamnya kuat. "No, dia keluar dengan Tuan Adam," jawab Rose, mengundang kerutan di dahi Rayyan.

"She what?" Rayyan menyoal kembali. Dia melangkah merapati Rose membuatkan gadis itu melangkah ke belakang sehingga belakang badannya bertemu dengan dinding. "Don't fucking lie to me Rose Marisa," Mata Rayyan tajam menikam wajah Rose. "Where is my wife?" ulangnya dengan nada yang keras.

"Rayyan?"

Suara lembut itu membuatkan Rayyan dan Rose sama tersentak. Mereka serentak menoleh pada Ayyara yang baru sahaja melangkah keluar dari lif. Dia memandang Rayyan dan Rose silih berganti sebelum matanya jatuh pada tangan Rayyan yang memerangkap badan Rose. Keningnya dijongketkan. "What are you guys doing in my office?" soalnya tenang.

Rayyan terus menjauhkan dirinya daripada Rose dan merapati Ayyara. Tika itu juga, seorang jejaka yang sangat dia kenali muncul dari belakang Ayyara. "What are you doing with him?" soalnya keras.

Ayyara berpaling memandang Adam. "It's none of your business."

"Excuse me?" Mata Rayyan laju menikam wajah Ayyara. "It's none of my business?" Keningnya dijongketkan. "Do you forget who I am?"

Ayyara menghelakan nafasnya. "Calm the fuck down Rayyan. I tengah busy sekarang. Kalau you datang office I untuk tambahkan lagi stress I or.." Ayyara memandang pada Rose yang berdiri di belakang mereka. "Or you datang untuk flirting dengan my fucking personal assistant, just balik. I don't need you to be here." Ayyara memandang wajah tegang Rayyan sebelum matanya kembali pada Adam. "My office," ajaknya sebelum dia melangkah meninggalkan manusia bertiga itu di situ.

Adam hanya mengangguk. Dia memandang pada Rayyan yang menikam tajam wajahnya. Senyuman kecil dan sinis terukir di bibirnya. "It's nice to meet you, Mr. Rayyan. I don't expect to meet you here and like this."

Rayyan menyungging senyuman sinis. "Sure you're not."

Adam hanya senyum. "I think I need to go after your wife. Excuse me?"

"Yes sure," Rayyan melangkah ke tepi, memberi ruang kepada Adam. "Tell her everything you want to tell her because I'll make sure, this is your last time jumpa dengan wife I," bisik Rayyan saat Adam melangkah di sebelahnya.

Adam tersenyum. "Are you threatening me right now?"

"I'll call it as a friendly advice."

"Sure." Adam hanya mengorak senyuman sebelum akhirnya melangkah ke arah bilik pejabat Ayyara. Rayyan hanya memandang langkah Adam dengan tajam. Penumbuk dikepalnya dengan kuat. Jika mereka berada di luar, dia pasti wajah kacak lelaki itu sudah lama pecah.

"Rayyan.."

"Shut the fuck up, Rose Marisa or I'll kill you the moment you speak to me again."

~

Pintu bilik kerja yang dikuak membuatkan Ayyara yang baru sahaja memejamkan matanya kembali membuka mata. Dia memandang pada Rayyan yang melangkah masuk. Nafasnya dihelakan. "You buat apa lagi dekat sini? You should be in your office right now."

"You tak makan lagi."

Ayyara menjongketkan keningnya. "Is that even a question?" Matanya dikecilkan.

"No, it's not." Rayyan meletakkan plastik yang berisi bekas makanan di atas meja kerja Ayyara. Fail-fail dan kertas-kertas yang berselerak di atas meja disusun dan diketepikan sebelum dia tangannya menekan permukaan meja. Matanya memandang wajah Ayyara yang kelihatan tertekan. "Eat."

"I'm not hungry," ujar Ayyara sambil membalas pandangan Rayyan itu.

Rayyan menghelakan nafasnya. Dia melangkah ke arah belakang meja, merapati Ayyara. Kerusi yang diduduki oleh Ayyara dipusingkannya untuk menghadapnya. Tangan Ayyara ditariknya agar isterinya itu berdiri. Ayyara hanya menurut kerana dia tiada tenaga hendak bergaduh dengan Rayyan.

Rayyan kemudiannya melabuhkan punggungnya di atas kerusi empuk itu, membuatkan Ayyara mengerutkan dahinya. "What.."

Tidak sempat pun Ayyara hendak menyoal, Rayyan sudah menarik tangan Ayyara agar gadis itu duduk di pangkuannya. Tangannya memeluk erat pinggang Ayyara. Bibirnya mengucup lembut sisi dahi Ayyara. "God Ayyara, tell me what is you up to with that asshole?" bisiknya di telinga gadis itu.

Ayyara memandang wajah Rayyan sebelum membenarkan badannya untuk bersandar pada badan tegap Rayyan. "Nothing much. Dia propose Edspired untuk merge dengan Mirella."

"Merge?"

Ayyara angguk. "Mirella nak jadikan Edspired one of their sub company. I tak bagi decision lagi. I mean.." Ayyara mengeluh. Wajahnya disembamkan di bahu Rayyan. "I tak tahu. Merging with Mirella is one of Megat Awatif's goals before, which is why dia nak kahwinkan I dengan Adam dulu. Tapi I tahu, kalau Edspired bergabung dengan Mirella, Mirella will have a full control in Edspired."

"And you want it to happen?"

"No!"

"Then, that's the answer sweetheart." Rayyan menarik dagu Ayyara agar gadis itu memandangnya. Kucupan ringkas dan lembut dihadiahkan di bibir Ayyara. "You own this company, you are the ceo. So, takkan you nak bagi other people yang rule this company when you went through a lot to be here."

Ayyara hanya diam. Dia menyandarkan kepalanya pada  bahu Rayyan sambil tangan Rayyan mengeratkan lagi pelukannya di pinggang gadis itu. "And sweetheart.."

"Hmm?"

"You should not talk like that to me just now. It's none of my business? No, sweetheart. Everything about you is my business," bisik Rayyan sebelum mengucup lembut batang leher Ayyara dan kemudiannya, digigitnya, membuatkan Ayyara terjerit kecil.

"Rayyan!"

Rayyan senyum sinis. "That's a punishment for just now."

Ayyara mengetap bibir. Dia terus duduk menghadap Rayyan di atas pangkuan jejaka itu. Tangannya naik mencengkam kolar kemeja yang dipakai oleh Rayyan. Matanya menatap lurus dan tajam pada Rayyan. "You and Rose just now. Mind to tell me what is that? And don't you dare to say it's not my business cause everything about you.." Ayyara merapatkan wajahnya dengan Rayyan. "Is my business," bisiknya di telinga Rayyan membuatkan jejaka itu mengetap rahang.

"Do you know that you look so sexy right now?"

"Don't fucking change the topic, Rayyan," balas Ayyara geram. Tika itu juga dia dapat merasakan Rayyan sengaja menekan pinggulnya ke bawah, membiarkannya merasakan ketegangan dan kekerasan alat di dalam seluar yang dipakai oleh suaminya itu. Ayyara mengetap bibir saat merasakan denyutan di celah kelangkangnya.

Rayyan senyum sinis saat melihat wajah Ayyara yang sudah naik merah itu. "So which one do you prefer? Me answering that question about your personal assistant or me changing the topic to a better one?"

Ayyara mengetap bibir. "Answer my fucking question Rayyan," ujarnya garang. "You buat apa dengan Rose tadi? Are you trying to cheat behind me?"

Rayyan bersandar penuh pada kerusi empuk itu. "That's bold of you thinking that I will cheat behind you," ujar Rayyan biasa. Tangannya memaut pinggang Ayyara untuk rapat dengan badannya. Kepalanya dirapatkan dengan Ayyara sehingga bibirnya berada di tepi telinga gadis itu. "Listen sweetheart. You are mine and I am yours. There's no other man should be in your heart and there's no other woman should be in my heart. Cause if that ever happens to us.." Rayyan mengucup lembut telinga Ayyara sebelum membisikkan, "I'll kill both of us cause no one deserve us the way we deserved each other."

~

HAIIIIIII !!! RINDU TAKKKK AHAHAHHAHAHAHA !! SORRY SEBAB LAMA TAK UPDATE :( STUDY THINGY KEEP ME FROM WATTPAD :(

My Silent Temptation Where stories live. Discover now