42 : goodluck

55K 1.1K 41
                                    

"Rayyan!"

Rayyan dan Ivan yang sedang melangkah untuk masuk ke dalam ballroom di mana majlis pertama Ayyara sebagai CEO Edspired secara rasmi bakal berlangsung, menoleh pada Adam yang melangkah laju ke arah mereka. Senyuman sinis terukir di bibir Rayyan saat melihat wajah berang Adam itu. Tangannya dimasukkan ke dalam poket seluarnya.

Adam berhenti betul-betul di hadapan Rayyan. Tidak sempat tangannya hendak melakukan apa-apa kepasa jejaka itu, Ivan sudah memegang kuat lengannya membuatkannya terus memandang pada Ivan yang berwajah dingin. "Let me go."

"Talk with your hands and you're dead, Mr. Adam," ujar Ivan tanpa nada. Matanya tepat pada wajah Adam.

"This has nothing to do with you, you little piece of shit!"

"Talk like that again to my bodyguard and you're dead," Rayyan bersuara dari belakang Ivan. Tangannya diangkat dan menepuk bahu Ivan. "I'll talk to him."

Ivan hanya mengangguk. Dilepaskannya lengan Adam sebelum melangkah beberapa tapak ke belakang, memberi ruang kepada Rayyan untuk berhadapan dengan Adam. Rayyan melepaskan butang tuxedo yang tersarung di badannya. "Speak."

"Kau buat apa?" Adam mengetap rahang sambil matanya mencerlung pada Rayyan.

Rayyan menjongketkan keningnya, berpura-pura seperti dia tidak memahami apa yang dikatakan oleh Adam. "Aku buat apa?"

"You hacked into my company's system!"

Rayyan tergelak sinis. "Do you really think I have nothing else to do selain daripada nak hack sistem company kau?" Lengannya dilipatkan di dadanya. "And if I ever did that," Kakinya melangkah merapati Adam. Matanya memandang tepat pada mata Adam. "That's because you deserved it. So, Noah Adam.." Rayyan memandang Adam atas dan bawah sebelum matanya kembali pada wajah Adam. "Live a humble life after this or else, I'll destroy every piece of you and your family. Just like how I destroyed your little brother. And you will take the blame."

Rayyan senyum sinis dan tangannya menepuk kedua-dua bahu Adam. "Make sure to eat before you go. My wife wouldn't like her guest to leave with an empty stomach." Matanya dikenyitkan sebelum dia memusingkan badannya untuk menyambung langkahnya tadi. Dia mengerling pada Ivan, memberikan isyarat kepada jejaka itu untuk memastikan agar Adam tidak akan masuk ke dalam ballroom itu.

~

"Where's Ayyara?"

Arisha yang baru sahaja keluar dari bilik hotel di mana Ayyara sedang bersiap menoleh pada abang iparnya yang menegur. "Still inside," jawabnya ringkas.

Rayyan mengangguk. "Ari boleh tunggu dekat ballroom je. Rasanya yang lain dah sampai," ujar Rayyan sambil dia mengatur langkah ke arah pintu bilik tersebut.

Arisha hanya mengangguk.

Setelah memastikan Arisha beredar untuk ke ballroom, Rayyan memulas tombol pintu bilik hotel tersebut. Dia kemudiannya melangkah masuk dan pintu kembali ditutup serta dikuncinya. "Sweetheart?" panggil Rayyan sambil kakinya melangkah masuk ke dalam suite tersebut.

"Rayyan." Ayyara yang baru sahaja keluar dari bilik air melangkah ke arah Rayyan. Rayyan senyum kecil bila isterinya itu memeluknya erat.

"What's wrong?" soalnya lembut sambil dia mengusap lembut belakang badan gadis itu.

"I'm nervous." Ayyara menjarakkan sedikit badannya daripada badan Rayyan. "What if they don't like me?"

"I'll kill them."

Tangan Ayyara spontan naik menampar dada Rayyan, membuatkan Rayyan tergelak. "I'm serious, Rayyan!" Ayyara mencerlung pada Rayyan, geram dengan respons tidak serius yang diberikan oleh suaminya itu. Bibirnya diketap.

Rayyan sengih setelah ketawanya reda. Dia memandang wajah Ayyara yang disolek rapi dan rambutnya yang dibiarkan lepas. Badannya tersarung dengan gaun lengan panjang yang berwarna hitam. Rayyan senyum kecil. "You look so beautiful.." bisiknya lembut sebelum bibirnya mengucup lembut bibir Ayyara. Ayyara hanya merelakan bibirnya dilumat dengan lembut oleh Rayyan. Tangannya mengenggam tuxedo yang dipakai oleh suaminya itu. "and so ready to own the world," sambung Rayyan seraya melepaskan bibir isterinya itu. Senyuman terukir di bibirnya.

"Sweetheart, you are the CEO. Don't let those people intimidate you. They are just your guests and they are in your place. Respect you or leave. That's it." Rayyan mengenggam lembut bahu Ayyara sambil ibu jarinya mengusap lembut bahu gadis itu. "Jangan risau. I ada. Your brother, your sister ada. Kalau you rasa you takut, look at us. Kitaorang akan sentiasa ada dengan you, supporting every decision that you made. Tapi you kena ingat, this is your time to show those people that you are their leader. Bukan suami you, bukan abang you dan bukan Megat Awatif. Edspired is fucking yours. Show them that."

Ayyara diam sejenak sebelum mengangguk. "Fine, you're right. Edspired is mine."

Rayyan senyum dan mengangguk. "Yes sweetheart."

Ayyara mendongak memandang suaminya dan senyum kecil. Bibir Rayyan dikucup lembut. Tangan Rayyan naik memeluk pinggang Ayyara sambil telapak tangannya memegang dan mengenggam punggung Ayyara. Sambil itu, dia membalas ciuman isterinya itu.

Setelah beberapa ketika hanyut dalam ciuman hangat mereka, Ayyara akhirnya menolak lembut dada Rayyan sambil menjauhkan wajahnya daripada suaminya. Rayyan memandang wajah isterinya itu dengan penuh nafsu. "Sweetheart.."

Ayyara sengih. "Sorry tapi event I pukul 8:30 malam. Sekarang dah 8:22 malam. Eight minutes for me to fix my make up and.." Ayyara senyum kecil. "You should leave the room now."

Rayyan mengetap bibirnya. "Are you kidding me sweetheart? You want me to leave like this?" soalnya geram.

"Like what?" balas Ayyara selamba.

"Fuck!" Rayyan mencerlung memandang isterinya itu. Dia menolak badan Ayyara pada dinding. Matanya tajam memandang wajah Ayyara. "Get this event done as soon as possible and I'll meet you in your office tonight for your punishment."

Ayyara mengetap bibir saat mendengar kata-kata yang keluar dari bibir suaminya itu. Dia dapat merasakan denyutan di celah kelangkangnya. Ditambah lagi bila Rayyan sengaja menggeselkan batang kerasnya di dalam seluar pada kemaluannya. Shit!

Rayyan senyum sinis saat merasakan Ayyara cuba merapatkan lagi badan mereka. Tanpa rasa bersalah, Rayyan terus menjauhkan badannya. "Sorry sweetheart but you only have five minutes now to fix your make up and your clothes and your.." Rayyan senyum sinis, mengejek. "Your face expression. Don't let those people know how needy you are for me," Rayyan mengenyitkan matanya sebelum dia melangkah ke arah pintu bilik tersebut.

"I hate you!"

"Yes, of course you did," balas Rayyan sambil tersenyum lebar. Tombol pintu dipulasnya dan sebelum dia keluar, dia kembali menoleh pada Ayyara. "Good luck, sweetheart." Senyuman ikhlas akhirnya diukir untuk isterinya itu, sebagai tanda bahawa dia akan sentiasa ada untuk Ayyara. "I love you."

~

I'm back with our hot couple !! Sorry for keeping you guys waited for so long :((

My Silent Temptation Where stories live. Discover now