Sinaran matahari yang masuk membuatkan lena Ayyara sedikit sebanyak terganggu. Dahinya berkerut sambil cuba menyesuaikan pengelihatannya. Tangannya menyentuh bahunya yang terasa sakit sebelum dia tunduk memandang badannya sendiri yang hanya berlapikkan selimut. Dahinya berkerut. Dia bangun dari pembaringannya. Matanya diliarkan di setiap sudut bilik yang tidak dikenalinya itu. Bukan biliknya. Mata Ayyara jatuh pada pakaiannya yang berterabur di atas lantai.
"No.." Ayyara menggelengkan kepalanya. Dia bangun dari atas katil dengan selimut menutupi badannya dan menolak terus pintu tandas. Dia terus berdiri di hadapan cermin. Selimut yang menutupi badannya diturunkan. Matanya terjatuh pada kesan-kesan lebam di badannya.
Buk!
Kaki Ayyara menjadi lemah dan dia terduduk di atas lantai tandas itu. Lutut dibawanya ke dadanya dan tangannya menutup telinganya. Air mata mula bercucuran di pipinya.
"No.. no.."
Airis yang sedang memerah tuala kecil pada besen air menoleh pada Ayyara saat mendengar itu. "Yara?" Airis segera duduk di birai katil dan menyentuh lembut lengan Ayyara.
"No.."
"Yara!"
Serta-merta terbuka mata Ayyara. Dadanya turun naik akibat nafas kencangnya. Airis mengusap lembut lengan Ayyara. "Are you okay?" soalnya lembut, menarik perhatian Ayyara kepadanya.
"Kak Airis.."
Airis senyum kecil. Dia membantu Ayyara untuk bangun dari pembaringannya. Tangannya mengusap lembut rambut Ayyara. "Yara okay? Nak akak panggil abang Yara tak?" soal Airis.
Ayyara menggelengkan kepalanya. Matanya memandang pada besen air di atas meja bersebelahan dengan katilnya. Tangannya naik pada dahinya sendiri.
"Yara demam," ujar Arfan yang baru melangkah masuk ke dalam bilik itu, membuatkan Ayyara dan Airis serentak memandangnya. Arfan melabuhkan punggungnya di birai katil, di sebelah Airis. Matanya jatuh pada wajah pucat Ayyara. "Apa jadi? Kau tak pernah tau macam ni?"
Airis menepuk lengan Arfan, membuatkan Arfan memandangnya. Arfan menjongketkan keningnya. Airis menggelengkan kepalanya, memberi isyarat agar Arfan tidak bertanya apa-apa kepada Ayyara. Arfan menghelakan nafasnya dan hanya mengangguk. Dia kembali memandang Ayyara yang hanya diam. "Kau rehat je. Aku dah call Papa cakap kau cuti minggu ni. Kau jangan mengada nak masuk office suka hati."
"Yara ada kerja dekat office."
"I said no," tegas Arfan. "Kejap lagi Ari datang. She's gonna stay with you for one week. Kalau aku tahu kau masuk office minggu ni, aku ikat kau dekat bilik ni Yara."
"Fine." Ayyara malas hendak bertekak.
"Yara rehat ya? Akak pergi masakkan bubur kejap untuk Yara," ujar Airis lembut. Arfan memandangnya dan senyum kecil. Airis bangun dari birai katil sambil mencapai besen air di atas meja bersebelahan dengan katil Ayyara.
"Thank you sunshine," bisik Arfan lembut.
Airis memandangnya dan hanya senyum. Dia kemudiannya beredar keluar dari bilik Ayyara itu, meninggalkan Ayyara dan Arfan. Arfan kembali memandang Ayyara yang hanya duduk bersandar pada kepala katil. Nafasnya dihelakan. "You're not gonna tell me anything?" soalnya.
Ayyara memandangnya. "Rayyan tak cerita apa-apa ke?"
"No. Dia cakap it's better kalau kau cerita sendiri. I have a lot of questions to ask you, tapi kalau kau tak nak cerita, then it's okay."
YOU ARE READING
My Silent Temptation
RomanceRayyan Ziqri - seorang kaki perempuan yang terkenal dengan mulut manis dan wajahnya yang kacak sehingga tiada sesiapa yang dapat menolak lelaki itu jauh daripada mereka. Namun begitu, saat mereka mengambil keputusan untuk mengikut lelaki itu ke atas...