B.20 ~ İMAM NİKAHI~

986 178 37
                                    

   Kapının tıklanması ile Asiye yattığı yerden kalkıp üstüne sabahlığını giydi. Kapıyı açtığında karşında Sona hanımı gördü.

"Hayırdır ana bir şey mi oldu? "

"Yok, kızım yeni gelin ve ailesini kahvaltıya davet ettim. El birliğiyle güzel bir sofra kuralım"

"Tamam, ana üstümü değişeyim gelirim hemen "

"Tamam, kızım o kocanı da uyandır "

"Tamam ana "

Sona hanım gittikten sonra Asiye kapıyı kapatıp Azuru uyandırmaya çalıştı. Asiye ne kadar uğraştıysa uyanmak istememek için direniyordu. Kocasının boynuna güzel bir öpücük koyduktan sonra geri çekildi. Azur ağa çarpık gülüşü ile gözlerini açtı.

"Günaydın uykucu. Hadi bakalım anam yeni gelini kahvaltıya davet etmiş misafir gelecek hadi uyan. Ben şimdi üstümü değiştireyim hemen aşağıya yardıma ineceğim "

"Günaydın güzelim. Bize ne misafirden bizim ev mi anamla babamın evi. "

"Sen ailenin en büyük oğlusun aynı zamanda ağasın ben de en büyük gelin ve senin karınım kendine gel hayatım hadi kalk "

"Tamam ya of "

"Azur kalk "

Azur ağa zorla da olsa yataktan kalkıp banyoya gitti. Asiye hızlıca üstünü giyinip yatağı topladı. Eşyalarını katlayıp kenara koydu. Saçlarını hızlı bir şekilde tarayıp her zaman ki gibi makyajsız hali ile aşağıya indi.

Evin tüm çalışanları hummalı bir işe girişmişti.

"Buke gel hele bize yaptığın çirişli börekten yap bakalım. Çok güzel olmuştu çıtır çıtır"

"Tabi yapayım ana "

Asiye vakit kaybetmeden çirişli böreği hazırlarken diğerleri de diğer yiyecekleri hazırlamaya başladılar. Asiye böreği fırına verirken çayın demlenmesi ile kahvaltı sofrası hemen hemen hazır olmuştu. Evin erkekleri hafiften kalkmaya başlamış erken kalktıkları için isyan ediyorlardı.

"Senin misafirlerinden bize ne abimin nişanlısı geliyor benim değil ben niye erken kalkıyorum? "

"Söylenme Seyit git abini de çağır "

Oflayarak tekrar merdivenleri çıktı.

"Yenge börek pişti çıkarayım mı? "

"Çıkar dikkat et elin yanmasın"

"Tamam yenge. Off börek müthiş olmuş"

"Afiyet olsun"

Masa tamamen kurulduğunda evin bireyleri de toplanmaya başladı. Avlunun kapısı açılması ile misafirler gelmeye başladı. Özüm hanım ve Firaz ağa önden ilerleyip hoş geldiniz dedikten sonra diğerleri de hoş geldiniz deyip sofraya davet ettiler. Sessizce edilen kahvaltı içinde Hatice hanım boğazını temizleyip konuya girdi.

"Öncelikle bizi davet ettiğiniz için teşekkür ederiz. "

"Ne demek sonuçta artık akraba sayılırız "

"Dün yüzük takımının hemen ardından size söyleyeceğimiz şeyi unuttuk hazır herkes buradayken söyleyeyim dedim. Kızım Zennbune berat oğlumuz ile imam nikâhı kıymak ister. Eli elime değecek devamlı işlerimiz olursa yan yana olacağız diye imam nikâhlı olmak istiyor"

"Olmaz öyle nikâh düğün günü olacak"

Sona hanımın karşı çıkması ile herkes şok yaşadı.

BERDELDEN GERİYE KALANLAR ( RAFLARDA )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin