Azur ağa kardeşlerinin hepsini depoya davet etmiş bekliyordu. Fatma Zeynep önce gelmiş abisinin neden çağırdığını düşünüyordu. Berat geldikten bir süre sonra seyit de geldi.
"Neredesin sen? "
"Assolistler en son gelir abi ondan kapının önünde bekledim"
"Ya sabır Allah'ım kulunu düşünüyorsan biraz akıl"
"Bizi niye çağırdın abi? Nasıl yardım edeceğiz sana? "
"Asiye'ye bir sürpriz yapmak istiyorum. Hani elini bir karışımın içine koyuyorlar da şekil alıyor ya sonra alcı dökünce elinin şekli ortaya çıkıyor. Bende öyle bir şey yapmak istiyorum"
"Tamam, yapalım da. Yengem evde iken nasıl yapacağız? "
"Onlar alışverişe gidecekler o zaman yapacağız siz gerekli malzemeleri alın yine burada buluşalım "
"Tamam anlaştık. "
Seyit önden kapıyı açarken Asiye'yi görmesi ile irkildi.
"Hi yenge ne yapıyorsun ya aklımı aldın? "
"Siz ne yapıyorsunuz burada hepiniz toplanmışsınız? "
"Hiçç sıradan abim işte depo düzenlenmemiş arabanın lastikleri farklı yerde bir işi düzgün yapın"
"Azur niye bağırıyorsun çocuklara "
"Evet, abi neden bağırıyorsun bize "
"Seyit çeneni kapa güzel kardeşim"
Hepsi çıkarken depoda bulunan Azurun yanına geldi.
"Biz annem ile çarşıya çıkacağız. Akşam ki kız isteme için eşya alacağız. Sende bir şey istiyor musun? "
"İstiyorum bir bebeğimiz olsun istiyorum"
Asiye kızarırken Sona kadın depoda bulunan çifte baktı.
"Bebeğiniz sonra da olur. Şimdi isteme için alışverişe gidelim elini çabuk tut"
"Tamam ana "
Asiye iyice utanırken en romantik anların arasına annesinin girmesi ile yüzünü sıvazladı. Asiye annesi ile giderken Azur gülerek arkasından baktı.
≋≋≋≋
Özüm hanım bahçede ki işlerini bitirdikten sonra kapının çalınması ile avlunun kapısı çalındı. Kâhya vakit kaybetmeden kapıyı açarken Özüm hanımın misafirleri gelmeye başladı.
Havanın güzelliği ile terasa kurulan sofranın etrafına geçtiler. Hal hatır sorduktan sonra Hatice Hanım şalını düzeltip o meşhur soruyu sordu.
"Özüm hanımcım gelininiz Ayşe nerede? "
"Mutfaktaydı duymadı her hal "
Ayşe yukarıdan inince Özüm Hanım da dâhil Ayşe'ye baktı. Üstü başı özenle giyinilmiş ve altın dolu üstü ile gülümseyerek misafirlere doğru geldi.
"Hoş geldiniz hanımlar"
"Hoş bulduk gelin hanım biz mutfakta sanıyorduk seni"
"Ha evet mutfaktaydım üzerime yemek kokusu sinmiş dedim misafirler gelecek güzel bir şekilde hazır olayım"
"İyi etmişsin "
Ayşe Özüm hanımın yanına kurularak kızların servis yapmasını bekledi. Hatice hanımın bu durum hoşuna gitmeyince ellerine dizginleri aldı.
"Kalkasın gelin hanım. Kızlar bunları hazırlarken yorulmuştur kalk hele bütün servisleri sen yapacaksın"
"Ne! Ben mi? "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDELDEN GERİYE KALANLAR ( RAFLARDA )
ChickLitTÖRE - AŞİRET Dionysos Yayınları ile raflarda... BERDELDEN GERİYE KALANLAR İSİMLİ İLK KİTAPTIR!!!!!!! KUMA KİTABI DEĞİL!!! Bir ağıt bin ağıta bedel olur muydu? Onlarda olurdu. Iğdırın iki kanlı bıçaklı aşireti. İki kalabalık aşiret neredeyse bu...