Zennubenin olayı üzerine bir süre sessiz kaldıktan sonra düğün için gelen misafirleri tek tek çevirmeye başladılar. Gelen misafirler düğünün iptal olduğunu duyunca kısa çaplı bir şok yaşasa da çekinerek neden bozulduğunu sordular. Evin halkı Zennube ile Beratın anlaşamadığını bu yüzden de ayrılıp düğünün iptal olduğunu söylediler. Yapılan düğün hazırlıkları bir bir toparlanıp gönderilmeye başladı. Evde düğün için bekleyen akrabalar tek tek evlerine dönmeye başladı. Redki ailesi asil bir aileydi ailede olan Zennubenin gerçek yüzünü ortaya döküp ailesini rencide etmeyeceklerdi. Bu yüzden demişlerdi Berat ve Zennubenin anlaşamadığını. Evde ki misafirlerin hepsi gidince aile tek başına kaldı.
"Ben hala anlayamıyorum o kızı. Ben fark etmiştim ama kondurmadım. Demek gözü varmış kocamda. Allah'ım korumuş o kızdan. "
Asiyenin dediği üzerine Ayşe yerinde kurularak Asiye'ye döndü.
"Zennube iyiydi aslında ama neyse "
"Kızım ne iyisi görmedin değil bize yaptıklarını? Azura göz dikmiş ya ya Berat ve Asiye'ye bir şey yapsaydı. Berat kaç tane tehlike atlattı senin haberin var mı? Ama nerede olacak ki hanım efendi sadece altın takıp otursun "
"İyi ki bir gelinin oldu beni hemen sattın"
"Ayşe kelimelerine dikkat et. "
Firaz ağanın uyarısı üzerine Ayşe sinirle kalkıp eve gitti. Ayşe gittikten sonra Azur girdi büyük salona.
"Ne oldu oğlum ne kadar kıldınız?"
"Alınan karar çok güzel oldu baba. Zennubeyi sürgün ettirdik. Aileni de başka bir şehire yerleştirmeye karar kıldık. Aynı zaman da çocukların eğitimini de üstlendik. Ailesi hiç bir zorluk çekmeyecek."
"İyi etmişsin oğlum. Bu belayı da attık başımızdan ama Berat ne olacak oğul?"
"Toplayacak baba zamanla toplayacak. Dokunmayın ona isteğini yapsın uzaklaşmak isterse uzaklaşsın kafasını dinlesin "
"Tamam, oğul sen bizden iyi bilirsin kardeşini. De hay de herkes odasına çekilsin "
Firaz Ağa ve sona Hanım çıktıktan sonra diğer kişiler de tek tek odalarına çıktılar.
≋≋≋≋
Diğer tarafta Celali ailesi vardı. Ali Ayşe'yi evden aldıktan sonra eve geldiler. Ayşe'nin eve erken geldiğini görünce Özüm Hanım ve Hozan ağa şaşırdı.
"Hayırdır gelin erken gelmişsin "
"He ana öyle oldu düğün iptal oldu. "
"Gel hele anlat "
"Anlatayım ana. Bu Zennube var ya bizim aileyi dolandırıp azur abime karı olmak için gelmiş bizim eve "
"Sen ne dersin gelin? Hangi kadın kumalığı kendine yedirir "
"Bize iyi falan davrandı falan imam nikâhını da bu yüzden istemiş zaten. Nikâhı kıydırdıktan sonra sonra Berat abimin başına bir sürü kaza geldi. Sonra da Asiye de böyle olunca "
"Asiye'ye kızıma ne oldu?"
"Daha ne olsun ana. Kız evinden gelen yemeklere Zennube zehir koymuş abim de yer yemez bayılınca hemen hastaneye götürmüşler sonra anlamışlar ki zehirlendi. Ondan sonra ki gün Asiye bayılmış aniden bayağı korkmuşlar Asiye fenalaşınca dediler ki gelen zehirli yemeklerden yemiş o korku ile hastaneye götürmüşler. Sonra da yemek yemediği için halsiz düşmüş tansiyon düşüklüğü korkulacak bir şey yok yani. Neyse ana ben çok yorgunum izniniz ile odama çıkacağım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDELDEN GERİYE KALANLAR ( RAFLARDA )
ChickLitTÖRE - AŞİRET Dionysos Yayınları ile raflarda... BERDELDEN GERİYE KALANLAR İSİMLİ İLK KİTAPTIR!!!!!!! KUMA KİTABI DEĞİL!!! Bir ağıt bin ağıta bedel olur muydu? Onlarda olurdu. Iğdırın iki kanlı bıçaklı aşireti. İki kalabalık aşiret neredeyse bu...