Pada jam lebih kurang 2 pagi, tiga buah ambulans tiba di perkarangan hospital private milik keluarga Sharf yang sekarang diwarisi oleh Amar Sharf selaku anak tunggal keluarga itu. Riuh rendah dibuatnya akibat tiga stretcher yang terus diusung masuk ke pekarangan hospital. Stretcher stretcher itu terus bergerak ke arah emergency room.
"Doctor, all the patients lost a lot of blood, we need to do a blood transfusions."
"Don't tell me anything Amy. Just do it. Our job is to make sure all the patients are save and sound."
Doktor Amar terus berkata kepada seorang lagi doktor yang memakai tanda nama Amy Eriyana itu.
"Doctor, we need to do intubation and do an urgent CPR towards this patients. We can't detect his heartbeat. I think it's a cardiac arrest !"
Seorang lagi doctor memakai tanda nama Ali Affan berbicara. Sambil berkata sambil tangannya tidak berhenti bergerak mencapai segala jenis alat perubatan.
"Then, just do it Fan. Stop asking me the thing you know."
Doktor Amar sedia maklum yang kumpulannya ini kebanyakkan adalah doktor baru. Dia tidak marah namun sedikit bertegas ketika menurunkan arahan.
"Team. As you know all these patients are very important to us. Make sure to do your best and make sure the patients are at a stable condition. Then, we will proceed to CT scan and MRI before we move them to the operation theater."
Doktor Amar berbicara lagi sambil tangannya tetap kekal merawat dan berusaha menghentikan pendarahan. Tiada sesiapa pun yang berhenti melakukan kerja mereka. Bunyi mesin, bunyi peralatan yang digunakan dan derapan langkah pantas mengisi suasana. Peluh terus terusan membasahi tubuh masing masing. They are doing their best.
•••
Sunyi menghuni pekarangan kawasan luar operation theater. Suasana duka dapat dirasakan oleh setiap yang melalui lorong itu. Segaris senyuman langsung tidak wujud di wajah masing masing. Hanya riak kosong dan duka sahaja yang wujud. Tiada siapa berani bersuara. Diam tidak berkutik. Bunyi pintu terbuka menarik perhatian setiap mata mata di situ. Mata penuh pengharapan.
"Macam mana dengan diorang ?"
Hud selaku yang paling tua ketika ini pantas menyoal. Wajah mereka semua di situ penuh dengan cahaya pengharapan. They want and they need a good news.
"Hana is alright but the baby are in a critical condition. She lost a lot of blood. Kalau Hana tak bangun esok, dengan rasa duka, aku nak bagitahu yang kita akan terpaksa remove the baby for her safety."
Doktor Amar yang baru keluar dari pintu ruangan itu terus berkata. Matanya memandang sayu ke arah waris waris pesakitnya merangkap sahabatnya.
"She's pregnant ?"
Adam menyoal terkejut. Bukan hanya dia seorang sahaja terkejut tetapi mereka semua turut merasakan perasaan yang sama.
"Sadly, yes."
Perlahan sahaja nada Doktor Amar menjawab soalan itu. Agak berduka cita kerana berita yang sepatutnya membawa senyuman ke wajah semua orang kini menjadi salah satu berita yang tidak dapat diraikan.
"Kau yakin ke Hana okay ?"
Eydan menyoal semula. Rasa ragu ragu menghuni segenap ruangan hatinya. Dia risau dan hatinya sangat tidak tenteram. Masih terbayang bayang keadaan Ladynya yang berdarah seketika tadi.
"She's going to be okay but we still need to wait for tomorrow to see if there's a slightly hope in saving both mom and the child."
"Nuh macam mana pula ?"
YOU ARE READING
Rewrite||The Lady's Protectors|| ✔️
Romance| 1st | ⚠️ "guys, don't read it, I'm insecure :')" - na Awal perkenalan hanyalah menjadi titik permulaan sebuah permainan nyawa. Tiada apa yang sama antara mereka berdua kecuali hidup dikelilingi musuh. Sesuatu dari masa lampau juga telah mengikat m...