Bab 54 - End

110 4 0
                                    

Simbol amaran berbentuk segi tiga dengan tanda seru di tengah yang berwarna merah tiba tiba muncul di telefon bimbit mereka. Bunyi bingit juga terhasil apabila simbol itu muncul. Code red. Harmful. Someone is dying. Masing masing terkedu.

"What should we do Wolf ?"

Mereka saling melemparkan pandangan ke arah satu sama lain. Liur kesat ditelan. Luth pantas melemparkan pertanyaan buat Nuh yang kini memegang gelaran Wolf.

"Save people Dove."

Dove. Gelaran buat Luth. Burung merpati yang melambangkan keamanan. Dalam segala isu selagi boleh dipulihkan Luth lah perundingnya.

"No you can't. Selamatkan isteri kau dulu. Hana lebih penting."

Hud pantas membantah abang kembarnya. Mana mungkin dia bersetuju. Tak akan mereka mahu meninggalkan Hana.

"Aku tahu. Itu urusan aku Shark. Sekarang hubungi Hyde and Jekyll."

Hud adalah jerung atau lebih tepat gelarannya Shark. Shark known as a reminder that we must be careful not to take things for granted. He's also the one who will remind the team to stay focused on their goals and to never give up. Hyde and Jekyll pula sudah semestinya si kembar !

"Lion, Falcon, Tiger, Owl dan Whale gerak dulu. Perhatikan keadaan. Jangan buat tindakkan bodoh tanpa menggunakan akal. Terutama sekali korang ! Lion and Owl !"

Harris si Lion dan Cavin si Owl sudah menggaru kepala masing masing. Faham yang kata kata itu sememangnya khas buat mereka.

"Tunggu aku, Hyde dengan Jekyll. Till then, just wait and observe."

Pantas kelima beradik itu menundukkan kepala mereka. Langkah dibuka besar, larian dilakukan menuju ke kereta Toyata Alphard yang mereka 7 orang naiki ketika menuju ke hospital. Hanya Nuh, Hana, Ara dan Mama yang menaiki kereta berbeza. Mereka perlu ke markas dan menggantikan kereta mereka dengan segera.

"Aku dah hubungi Hyde dan Jekyll. Diorang dan anak buah mereka ada di sana tetapi hanya memerhati. Jom Dove gerak."

Bahu Luth, Hud tepuk mengajak Luth untuk bergerak bersamanya.

"Tunggu ! Pakai kereta aku ! I will come to you guys like a wind. I promise."

Kunci kereta Nuh lemparkan kepada Hud dan disambut dengan baik. Hud dan Luth mengangkat tangan mereka dan membuat tanda salute sebelum mereka turut hilang dari radar penglihatan Nuh.

"Abang ? Mana yang lain ?"

Hana masih berusaha melawan contractions. Kalini contractions sudah menjadi semakin kerap. Kali terakhir doktor Amy bagitahu bukaannya sudah mencapai 5 sentimeter. Peluh sudah membasahi dahinya. Puan Zara setia mengenggam erat tangan milik Hana, manakala Ara mula berzikir menenangkan Hana.

"Mama, Ara can you give us some times ? I have something to discuss with my wife."

Pantas sahaja kedua duanya bangun memberi ruang lebih privasi buat pasangan itu. Buka sahaja pintu wajah Tuan Zayne yang baru pulang dari Vietnam terus menyapa pandangan mereka. Puan Zara menggelengkan kepalanya beberapa kali menghalang Tuan Zayne untuk masuk ke dalam.

"Wifey. You're the most important person for me. My precious and my life. If I need to sacrifice the world for you. Then, I will. I don't want to be a hero that protect the world and leaving their loved one behind. I want to be a hero for you. Only you. Boleh tak Hana larang abang dari pergi ?"

Dalam dalam Nuh tatap isterinya itu. Dia genggam erat tangan Hana sesekali diusap dengan ibu jarinya. Dia tak mahu tinggalkan Hana. Tidak mahu.

"Kenapa ni abang ? Ada misi ?"

Rewrite||The Lady's Protectors|| ✔️Where stories live. Discover now