İyi okumalar arkadaşlar. Yorumlarınızı bölüm sonunda bekliyorum.
***
Genç kadın beşiğinde uyuyan meleğe hüzünlü gözlerle bakarken oldukça düşünceliydi. Bakışları yerde oynayan oğluna döndüğünde hafifçe gülümsedi. İki gündür konakta sular durulmuyordu. Beşikteki Araf'ın yerinde dönmesiyle derin bir iç çekti. Evin ile beraber çıktıkları alış verişi unutamıyordu. Genç kadının çekingen bir şekilde ihtiyaçlarını alması, Çisem'in Evin'e emrivaki yapmasıyla genç kadına güzel bir oda döşenmişti. İki gün önce abisinin düğününden geri dönmüşlerdi. Olaylı geçen düğünde kardeşi nişanı atmış, Asaf'a kapıyı göstermişti. Üstelik kayın babasının Asaf'a evlenmesi için baskı yapması sonucu işler hiç tahmin etmedikleri bir boyuta geçmişti.
Çisem kalabalık bir aileden gelmiyordu. Doktor bir babanın ve ev hanımı bir annenin büyük kızıydı. Abisi Cesur evlenmek için evden ayrıldıktan yirmi iki yıl sonra geri döndüğünde eski kocası olacak adamın gerçek yüzü ortaya çıkmıştı. Soner abisinin dönmesini bir tehdit olarak görüp ailesine ait olan hastanenin üzerine söz hakkı olmak istemiş ancak abisinin hastanenin çoğu hissesine sahip olduğunu öğrenmesiyle hastaneyi dolandırdığı anlaşılmıştı. Bununla yetinmeyip kendi üzerinden ailesinin servetine konmak için abisini öldürmeye çalışmıştı. Kız kardeşi Çisil hastanelerinde çalışan ve Erhan'ın da erkek kardeşi olan Asaf ile nişanlıydı. Abisinin düğününde Asaf'ın kıskançlığı Çisil'in sabrını taşırmış, Asaf'ın eline yüzüğü koymuştu. Bu durum sonrası küçük çaplı bir kriz yaşanırken Asaf'ı kuzeniyle evlendirmek isteyen babası Sevim Hanım'ın kesin itirazıyla karşılaşmıştı. Sevim Hanım kesinlikle Dicle'yi gelini olarak görmek istemiyordu. Asaf'ın, kardeşi Çisil'den vazgeçmeyeceğine emin olsa da içi sıkılmıştı. Birde Gürsel'in Evin ile evlenmeye karar vermesiyle Nusret iyice çıldırmıştı. Dicle'yi yeğeniyle evlendirmek isterken dul olan kızıyla evlenmek isteyen yeğeninin fikrini kabul etmiyordu. Bu duruma şiddetle karşı çıkıyordu.
Sıkıntıyla bir iç daha çekerek beşiğin başından hava almak için pencerenin kenarına geçtiğinde aşağıdan yükselen sesle başını iki yana sallamıştı.
"Aklın alıyor mu ağabey, dul kızımı oğluna nasıl istersin?"
"Sen kızını oğlumla evlendirmek istedin bende kabul ettim. Oğlum kızınla evlenecek işte daha ne istiyorsun?" Hesna Hanım Hikmet Beyin sözleriyle sinirlenmişti.
"Evin Gürsel ile evlenmeyecek. Dicle için konuşulmuştu evlilik konusu!" Hesna'nın sözlerine Sevim Hanım tek kaşını kaldırarak cevap vermişti.
"Buna sen karar veremezsin Hesna, Evin kabul ettiği anda bu düğün olacak. Ya Evin'in Gürsel ile evlenmesine ses çıkarmazsınız ya da diğer kızına zengin bir ağa bulursun. Çünkü senin senden bozma şeytan kızını hiçbir oğluma almam."
"Haddini bil gelin, sen benim torunum hakkında ne dersin!" Nedret Hanım Sevim'e çıkışırken Sevim Hanım gözlerini kayınvalidesine dikerek konuşmuştu.
"Kırk yılı geçti bu konağa geleli. Bana yapmadığınızı bırakmadınız sesim çıkmadı ama çocuklarımın hayatına müdahale etmenize izin vermem. Hepsine söyledim, olurda biri Dicle ile evlenmeye kalkarsa hakkım helal değildir. Ne onlara ne kocama," dediğinde Hikmet Bey üzgün bir şekilde karısına bakmıştı. Son zamanlarda karısı içindeki zehri kusmaya başlamıştı. Özellikle bu evlilik meselesi ortaya atıldığından beri...
"Kendine gel gelin, ağaların işine karışmayasın!" Nedret Hanım geri adım atmazken Sevim sinirle yaşlı kadına bakıyordu. Erhan iki gündür bitmeyen tartışmaya son noktayı koymuştu.
"Bu ailenin reisi benim, aşiretin başı da benim. Kimseye kardeşlerimin evliliği hakkında söz düşmez. Asaf'ın nişanı bozulsa da Çisil'e sevdalı. Ondan başkasıyla evlenmeyeceğini kesin dille söyledi. Onun üzerinde olan planlarınızı bozsanız iyi edersiniz. Gürsel Evin'i eşi olarak istiyor. Evin de kabul ederse kimse evlenmelerine mani olamaz. Aşiretin ağası ve ağabeyi olarak düğünlerini yapmak benim vazifem. Boş yere tartışıp duruyorsunuz." Bir köşede gözleri yaşlı bir şekilde duran Evin'e bakan genç adam genç kadının perişan haline içi acımıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVGİYE SUSAMIŞ KALPLER
General FictionHayat toz pembe değildi hiç bir zaman. Genç kadın mutlu olacağını düşündüğü bir evlilikten büyük darbeler alarak kurtulmuştu. Ancak geçmiş bir türlü peşini bırakmazken bir karar vermek zorunda kalmıştı. Ya kalıp kendinin ve bebeğinin hayatıyla oynay...