19. Bölüm

3K 258 20
                                    

Uzun zaman sonra yeni bölüm yayınlıyorum arkadaşlar. Umarım seversiniz. 

,***,

Genç adam arabayı kullanırken arada yanında oturan karısına kaçamak bakışlar atıyordu. Çisem karanlık yolları izlerken oldukça gergindi. Bu onun katıldığı ilk düğün olacaktı. Daha önce kendi düğünü hariç bir aşiret düğününe katılmadığı için ne yapması gerektiğini bilmiyordu.

"Yapmam gereken bir şey var mı Erhan, nasıl davranmam gerektiğini bilmiyorum." Erhan karısının sözleriyle gülümsemişti.

"Kendin gibi ol, özel bir şey yapmana gerek yok. Sadece şunu unutma, oradaki en yetkili kadın sen olacaksın!" Erhan'ın sözlerine şaşıran genç kadın tek kaşını kaldırarak adama dönmüştü.

"Herkesin patronu benim yani öyle mi?" Erhan karısının muzip ses tonu karşısında kendini tutamayarak kahkaha atmıştı.

"Aynen öyle karıcım, oradaki patron sen olacaksın. Sana yanlış gelen şeyleri düzeltmekten geri durmamalısın. Adaletli olacağına inancım tam bu yüzden şüphem yok ama gereksiz cesarette göstermeni istemiyorum. Hala seni tanımayan çok kişi var. Bu düğünde senin kim olmadığını bilmeyenler bile kim olduğunu öğrenecek." Çisem anladığını belli edercesine başını sallamıştı.

"Babaannen de düğüne geliyor sanırım, bana fırsat vereceğini sanmıyorum."

"Onunla baş edeceğine eminim Hanım ağam."

"Elimden geleni yaparım ağam!" Çisem'in sözleri adamı yine güldürmüştü. Araba büyük bir kalabalığın olduğu alanın dışında durduğunda Çisem yeniden kocasına dönmüştü.

"Açık alanda mı düğün olacak?" Erhan başını sallayarak genç kadını onaylarken Çisem'in gözüne alandan biraz uzakta yanan ateşler ve üzerinde ki kazanlar dikkatini çekmişti. Aşırı kalabalık olan düğünde takım elbiseliler, kuyumcudaki altınları aratmayacak çokluktaki takıları taşıyan şık kadınlar genç kadını şaşırtmıştı.

"Hadi inelim, dikkat çekmeye başladık." Kocasının sözleriyle arabadan inmeden önce kısa bir süre daha adamlardan birinin kapısını açmasını beklemişti. Genç adam arabadan iner inmez karısının yanına giderek elini tutarken üzerlerindeki garip bakışlara anlam verememişti.

"Neden bize öyle bakıyorlar?"

"Neden bakmasınlar? Hanım ağalarının güzelliğine hayran kalmışlardır." Erhan genç kadına göz kırparken Çisem utanarak bakışlarını kaçırmıştı. Genç adam alışılmışın dışında bir aşiret reisi gibi davranıyordu. Daha önce hiçbir ağa karısının elini tutarak düğünlere ya da bir eğlenceye katılmamıştı. Erhan bunu bilse de önemsememişti. Onun için kadının değeri bir adım arkasından gelmesinden çok kendisi ardından ilerlemesi yönündeydi. Onun karısı gerisinden değil, ya yanında ya da önünde yürümeliydi.

"Hoş gelmişen ağam, sende Hanım ağam," düğün sahibi ikiliyi karşılarken genç kadın cevap vermeden başıyla adamı selamlamıştı. Bu tarz toplantılarda otomatikman ciddi kişiliğine bürünüyordu.

"Kızım?" Çisem Sevim hanımın seslenmesiyle ona dönerken hafif gülümsemişti. Sevim Hanım ise şaşkınlıkla kadının belindeki kemere bakıyordu. Bakışları oğluna kayarken Sevim hanımın yüzündeki endişeli bakış genç kadının dikkatinden kaçmamıştı.

"Bir şey mi oldu anne, neden yüzün endişeli?" Çisem kayınvalidesinin kulağına eğilip sorarken Sevim Hanım yutkunarak sessizce konuşmuştu.

"Kemeri sana Erhan mı verdi?"

"Evet, bunu takarsam altınları azaltacağını söyledi." Sevim Hanım tedirgince etrafına bakınırken Çisem dayanamayarak sormuştu. "Neden korkuyorsun anne? Yanlış bir şey mi yaptım?"

SEVGİYE SUSAMIŞ KALPLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin