Keyifli okumalar!
***
Genç kadın kiraladığı araçla şehrin sokaklarında gezerken oldukça düşünceliydi. İnsanın koca dünyada kendisini ait hissettiği bir yer bulamaması tüm benliğini altüst etmeye yetiyordu. Bir başınaydı. Bu dünyada tek başına kalmış gibi hissetse de koruması gereken yegane varlığı geride bırakamıyordu. Bırakmasına da imkan yoktu. Henüz bebek sayılabilecek bir yaşta annesiz babasız kalmıştı ve katilleri ellerini kollarını sallaya sallaya şimdi kendisinin de dolşatığı sokaklarda dolaşıyordu. Ananesine aklı ermeye başladığında çok kızmıştı. Ailesinin katillerinin ceza almasını sağlamadığı, kaçıp saklandığı için içi içini yemişti. Polis olmaktaki en büyük isteği ailesi için adeleti sağlama arzusuydu. Ancak bundan sonra elinden bir şey gelmesine imkan yoktu.
Dava beş yıl önce zaman aşımına uğrayarak faili meçhul olarak kapatılmıştı. Bu durum genç kızı oldukça çıkmaza sürüklemişti. O zamanlar polis akademisinden mezun olmasına aylar kalmıştı ve onun elinden hiçbir şey gelmemişti. Daha doğrusu annesinin ailesini araştırdığında ananesinin neden saklanmak istediğini anlayabilmişti. Ananesi evlat acısını sırf kendisini korumak için içine gömmüştü. Efsun ananesinin onu yetiştirmek için neler çektiğinin bizzat tanığıydı. O anne demeyi unuttuğunda çocuk olmaktan çıkmıştı. Henüz üç yaşına girdiğinde öksüz ve yetim kalmıştı.
Yıllardır uzaktan izlediği, dava kapatıldıktan sonra planlar yapmaya başladığı ailenin ipini çekmesine az kalmıştı. Annesinin amcaları ve onun çocuklarının sonunun gelmesine az kalmıştı. Sessizce yürüttüğü planlarına kimseyi dahil etmemişti. Annesinin babası öldükten sonra amcaları tarafından resmen ananesinin ve annesinin ipi çekilmiş ölüm emirleri verilmişti. Sırf mal, bir avuç toprak için kendi yeğenini gözden çıkaran amcaları vardı annesinin. Babasının tarafıysa ona sahip çıkmak istememişti. Oğullarının feci şekilde öldürülmesi onları korkutmuş olmalıydı ancak onlarda evlatlarının katilini aramamıştı.
Arabasını sokak arasından caddeye çıkardığında seyrek olan trafik kalabalıklaşmaya başlamıştı. Daha çok turistleri tura çıkaran yarım otobüs tarzı araçlar trafikteydi. Derin bir iç çekerek radyoya uzanıp açtı. Kanallar arasında türkü çalan bir radyo bularak dinlemeye başladığında Neşet Ertaş'ın başlamasıyla derin bir nefes vermişti dışarıya. Uzun arabanın aynasından gerideki araçları kontrol ederken gözüne takılan arabayla kaşlarını çatmıştı. Bir süredir peşinde olduğunu bildiği aracın caddeye çıkınca peşinden ayrılacağını düşünmüştü ancak araba onu takip etmeye devam ediyordu.
"Bakalım gerçekten peşimde misin?" genç kız ilk sapaktan dönerken yolunu uzattığını biliyordu. Ancak emin olması gereken bir husus vardı. Araba birkaç dakika sonra onun saptığı sapaktan saparken genç kız takip edildiğinden emin olmuştu. Dişlerini sıkarak belindeki silahın emniyetini açarak ihtiyacı olduğunda daha hızlı ulaşabilmek için bacağının arasına koyarak yoluna devam etmişti. Birkaç sokak arasına girip sonunda arabasını boş bulduğu bir kenara park ederek arabadan aşağıya inmişti. Takipteki arabanın burnu sokak arasında görünse de araba geri çekilmişti. Bu da genç kızın emin olmasına yetmişti.
Takip ediliyordu...
Ama kim? Arabanın kapılarını kilitlerken oldukça sakin davranıyordu. Peşindeki kişileri işgillendirmek istemiyordu. Telefonunu eline alırken bir eli de deri ceketinin cebine sıkıştırdığı silahındaydı. Hızla en güvendiği kişiye mesay atarken peşinde birilerinin olduğunu ve mobeseden arabanın tespit edilmesini istemişti. Henüz yirmi beş yaşında olup başarılı olması tesadüf değildi. Bu başarıyı elde edebilmek için dişini tırnağına takmış bütün zorluklara acılar içinde katlanmıştı. Birçok polis adayından daha sıkı eğitim almıştı. Farklı ve pratik düşünme tarzıyla olayları çözmekte oldukça yetenekliydi. Bu durum üstlerinin dikkatini çekerken Efsun kendisiyle mezun olan arkadaşlarından daha zorlu görevlere gönderilmişti. Normal bir polis memuruyken kimsenin haberi olmasa da özel görevler için güvenilen birine dönüşmüştü. Bu durum gizli kalırken bir yandan da organize suçlar bölümünde komiser olarak görevine devam ediyordu. Onun hızla yükselmeye başladığını düşünen diğer memurlar kadın olduğu için birçok kez sorun çıkarsa da Efsun zamanla onlarla başetmeyi öğrenmiş bu durum da genç kızın daha agresif davranmasına neden olmuştu. Özellikle ekibine katılan Suat Aksoy'dan sonra daha da agresif davranmaya başlamıştı. Ona her baktığında ananesinin aile özlemi gözünün önüne geliyor ve ister istemez genç adama ve yine polis olduğunu öğrendiği kardeşi Gürsel'e karşı bir çephe oluşturmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVGİYE SUSAMIŞ KALPLER
Fiksi UmumHayat toz pembe değildi hiç bir zaman. Genç kadın mutlu olacağını düşündüğü bir evlilikten büyük darbeler alarak kurtulmuştu. Ancak geçmiş bir türlü peşini bırakmazken bir karar vermek zorunda kalmıştı. Ya kalıp kendinin ve bebeğinin hayatıyla oynay...