"..."
Anaqi diam mendengar setiap tutur kata Diluc, dia fokus dengan penjelasan orang kepercayaan Marquis itu.
"Kau yakin itu dia?" Anaqi menyoal datar.
"Ya, maestro. Saya dah check and memang confirm itu dia." Ujar Diluc di hujung talian, dia tahu yang Anaqi sedang terkejut tapi itulah hakikat.
Anaqi merengus perlahan.
Tiada sebarang kata daripada Anaqi membuatkan Diluc terus bertanya pada majikan dia itu.
"Maestro Rayn nak saya hantar orang ke?"
"No need, aku boleh uruskan sendiri tapi aku nak kau cari anyone from the Outlaw. Aku tahu masih ada yang terlepas kat sana and maybe tengah bersembunyi sampai diorang dapat arahan."
Diluc terus menurut dan panggilan dimatikan.
Anaqi kembali membuang pandang ke hadapan, rasa terkejut dalam dirinya masih belum hilang kerana penjelasan Diluc sebentar tadi. Ia merupakan sesuatu yang sangat besar dan tidak terjangka oleh dirinya sendiri.
"Sayang!"
Terkejut Anaqi bila ada tangan memeluk lehernya daripada belakang, siap ada kaki sekali elok melingkar kat pinggang dia. Dapat juga dia rasa satu kucupan yang dihadiahkan pada pipi kanannya.
Siapa lagi kalau bukan Aralyn Zuhayra.
"Yes, young lady? Perlukan apa-apa?"
"Nak attention, boleh?"
"Young lady, kau memang selalu dapat attention aku kecuali kalau aku jadi hantu kat dalam hutan." Kata Anaqi membawa maksud, dia sentiasa memberi perhatian kecuali kalau dia terlibat dalam operasi.
Aralyn senyum, dia rapat pipi kiri dengan pipi kanan suaminya. Mereka berdua masih lagi dalam keadaan piggyback.
"Sayang hutang aku something."
"Hutang apa?"
"Kan dah janji nak explain pasal LRD." Cebik Aralyn.
Anaqi senyum senget, dia sengetkan kepalanya sedikit dengan isterinya.
"Have you ever heard about Storm Family?"
"Yes, why?" Siapa tak kenal keluarga mafia tu? Ahli keluarga mereka tu semua hebat-hebat kot siap ada ketua organisasi pembunuh upahan lagi. Gempak woh!
"LRD lebih kurang macam diorang."
"Means Marquis is also a mafia?"
"You can say that." Tenang Anaqi berkata membuatkan Aralyn baru faham, patutlah mereka ni digeruni. Kumpulan mafia juga rupanya keluarga suami dia.
"What is the meaning of LRD?"
"It stands for La Rouge Dragoon."
Aralyn angguk kepala tapi dia masih agak terkejut dengan keluarga mertua dia.
"Guess my husband is a mafia, right?"
"You can say that." Anaqi tak menafi, dia akui dia sendiri daripada keluarga mafia.
"I have one more question."
"Apa, young lady?" Anaqi turunkan Aralyn dari piggyback, wanita itu dibawa ke depan kemudian ditarik lembut untuk duduk di atas ribanya.
Rajin pula isteri dia bertanya, biasa kerja ajak bergasak je.
"Kenapa sayang tinggalkan keluarga Marquis for VAT69?" Aralyn dah lama ingin tahu sebab Anaqi pilih kerjaya polis tentera berbanding syarikat keluarga dia yang gah itu.
YOU ARE READING
RAID ANAQI
RomanceUnder 𝓜𝓲𝓷𝓮 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼: 3 RAID ANAQI | ARALYN ZUHAYRA Bila lelaki beruniform jatuh hati pada pembunuh, ia satu perkara yang agak tidak terjangka kerana itulah yang terjadi pada Anaqi dan Aralyn. Kali pertama mereka bertemu kerana insiden di Jal...