Nieszczęśliwy wypadek? Czy może próba zabójstwa?
Jest 26 października 2023 roku, za granicą Fogtown dochodzi do wypadku. Auto, którym podróżują Aria Harper oraz Asher Fraser, wpada w poślizg skutkujący dachowaniem. Pojazd niemal natychmiast zajmuje się ogniem. Pierwsze osoby, które docierają na miejsce, to przyjezdni opuszczający Fogtown. To oni wyciągają z zadymionego środka Ashera i Arię, a także dzwonią po pomoc.
Ze względu na lokalizację zgłaszający łączy się z dyżurnym w mieście obok i to właśnie stamtąd zostają zadysponowane środki. Jednym z pierwszych funkcjonariuszy przybywających na miejsce jest Logan Carrington. To właśnie on dostrzega ślady po nabojach w karoserii i natychmiast odgradza taśmą miejsce wypadku. W tym czasie kierowca i jego pasażerka zostają przetransportowani w trybie pilnym do szpitala – oboje z urazami głowy.
Śledczy zaczynają zadawać sobie pytanie: Kto i dlaczego chciał śmierci dwójki młodych ludzi? Nie biorą pod uwagę, że to mógł być nieszczęśliwy wypadek. Im dłużej pracują na miejscu, tym więcej znajdują śladów po nabojach.
Na miejsce docierają mieszkańcy Fogtown, w tym jeden z policjantów – Gunner Holt. Jego zeznania stają się kluczowymi w rozpracowaniu sprawy. Co więcej, mężczyzna od razu podaje nazwiska osób, które mogą mieć coś wspólnego z ostrzelaniem auta.
To, co wydawało się tylko nieszczęśliwym wypadkiem, zostaje zaklasyfikowane jako próba podwójnego zabójstwa.
W momencie, w którym śledczy otrzymują raport balistyczny, dochodzi do pierwszego zatrzymania i jest to strzał w dziesiątkę. Wydawać by się mogło, że sprawa zostanie bardzo szybko zamknięta, jednak... w trakcie przesłuchania zatrzymanej osoby na światło dzienne wychodzą nowe fakty.
Świadek musi zniknąć?
Jest 31 października 2018 roku. Szesnastoletnia Aria Harper kieruje się lasem w stronę rynku, na którym ma odbyć się zabawa halloweenowa. W tym samym czasie Nate Rhodes próbuje namówić Olivię Brown do rozmowy. Młoda dziewczyna jednak nie chce mieć z chłopakiem nic wspólnego, boi się go. Kiedy więc ten chwyta ją za przedramię, Olivia wyrywa się i... spada wprost na półkę skalną. Ginie na miejscu. Młody mężczyzna nie jest świadom, że ma towarzystwo. Co więcej – Aria, która jest świadkiem wypadku, również nie ma pojęcia, iż jest przez kogoś obserwowana. Dziewczyna ucieka w stronę przyczep, aby wezwać pomoc. Wtedy jeszcze nie wie, że za chwilę sama również będzie jej potrzebować.
Tuż za nią rusza Kelly Black – zamierza przeszkodzić szesnastolatce. Jak tylko dociera na pole, bez wahania wpada do przyczepy. Chwyta za metalową popielniczkę leżącą na stole i uderza nią w tył nieświadomej zagrożenia Arii. Dziewczyna upada na podłogę, Kelly jednak na tym nie poprzestaje. Aby zatuszować zbrodnię, przewraca mały piecyk i rozgrzebuje rozżarzone drewno. Prawdopodobnie myśli, że dzięki temu przyczepa szybciej spłonie, podczas gdy w rzeczywistości daje Arii większe szanse na przeżycie. W tym samym czasie w małej sypialni śpi odurzona środkami narkotycznymi matka Arii.
Dlaczego spłonęły wszystkie przyczepy?
Po zeznaniach Kelly śledczy dalej mają na swojej liście więcej pytań niż odpowiedzi. Sprawa zaczyna nabierać rozgłosu. Media dowiadują się o nagłym samobójstwie Nate'a Rhodesa. Oczy całego kraju kierują się w stronę Fogtown – po raz pierwszy od czterech lat nie dlatego, że organizowany jest Miesiąc Strachu, a z powodu śledztwa.
Sprawa jest na tyle skomplikowana, że prokuratora zarządza przejrzenie wszystkich raportów, które zostały sporządzone od października 2018 roku, aż do października 2023 roku. W ten sposób docierają do kolejnych osób, które mogą być powiązane ze sprawą.
CZYTASZ
Fogtown / 18+
RomanceMiasteczko spowite mgłą, tajemnicami i mrokiem tak gęstym, że nie sposób rozróżnić w nim jawy od snu, a prawdy wyrwać z cierni stworzonych z kłamstw. Zwycięzca, Wojna, Głód i Śmierć żywią się strachem i niosą zagładę zdroworozsądkowym decyzjom. Każd...