44.bölüm

26 3 5
                                    

Selim ve Doğan kriminalden Necati ve göreve yeni başlayan bir arkadaşıyla birlikte olay yerine gitti. Doğan,
"Eee ne yapıyoruz simdi?"deyince Selim, Necati'ye yeni başlayan arkadaşını göstererek, "Elimizde ne var en ince ayrıntısına kadar anlattın değil mi?" dedi

N:"Anlattım komiserim merak etmeyin."

S:"Şu olay bitene kadar kalsaydın ne olurdu kii?"

N:"komiserim merak etmeyin, yerime gelen kişinin benden daha iyi olduğuna emin olabilirsiniz."

D:"Seninle yarıştırdığımız yok Necati. İyidir muhakkak ama bizim deliliklerimize, ani çıkışlarımıza alışmıştın. Bu olaydan sonra başlasaydık O'da, 'Ne oluyor laann!' demezdi."

Okan, araya girdi, "Tek endişeniz bu olsun komiserim, yıllarım abi ve kardeşimin delilikleri ile geçti. Ben alışkınım yani." dedi

Selim, Normalde evin büyüğü daha aklı başında olur derler. Sizde durum öyle değildi herhalde?" diye sorunca Okan dudaklarını gerdi, "Maalesef amirim öyle değil, ömrüm iki deli arasında geçti."

S:"Bizim fevri çıkışlarımız olur, sakın kendi üzerine alınma."

O:"Estağfurullah komiserim. İş ile dostluğu ayırt edebilirim merak etmeyin."

S:"İyi hadi bakalım göster kendini. Necati desem de sen cevap ver! Bakalım dersine iyi çalışmış mısın?"

O:"Emredersiniz komiserim!"

S: "Arabanın yönü ne tarafa doğruydu?"

O: "Baraja doğruydu komiserim."

D:"Arabadaki kan sıçramalarından ne çıktı pekii?"

O: "Komiserim kanın akışı ve maktulün bulunma şekline bakacak olursak olay yeri burası değil! kurşun girerken tavana, yan koltuğa yada arka koltuğa kan sıçraması lazımdı. Ama araba temiz, sadece şoför koltuğunda kan var. Koltuk, baldırından akan kanın çoğunu emmiş. Buda demek oluyor kii kolundan pek bi kan akmamış."

"Pekii hangi kurşunun daha önce atıldığını anlayabilir miyiz?"

Okan, Doğan'dan resimleri istedi. Komiserim, "Yaralarda karşılaştırma yaparsak siz bile anlarsınız! Bakın bu yaranın morartısı ile bunun farkını görüyor musunuz?"

S:"Eveeettt! Bu daha fazla morarmış!"

O:"Bu demek oluyor ki ilk sıkılan kurşun bu. Yaranın iyileşme süreci dediğimiz bir zaman vardır. İnsan vücudu o kadar muhteşem bir şekilde yaratılmış kii, yara açılır açılmaz vücut bir sinyal ile orayı iyi etmek için hücre gönderir. Yara iyileşmesi son derece karmaşık bir süreçtir ve birkaç aşamadan oluşan kompleks bir dinamik olaylar dizisidir.

Yara iyileşmesi; inflamasyon, granülasyon dokusu oluşumu, reepitelizasyon, matriks oluşumu ve yeniden modelleme gibi birbirini kapsayan aşamaları içeren karmaşık bir süreçtir. Yara iyileşme süreci, çeşitli büyüme faktörleri, sitokinler ve düşük molekül ağırlıklı bileşiklerin salınmasıyla hasardan hemen sonra başlar.

Yara iyileşmesi lokal yara faktörleri, sistemik mediatörler, altta yatan yaralanma tipi, iç içe girmiş ve iyi organize edilmiş moleküler ve hücresel olaylar, inflamasyon, anjiogenezis, fibroplazi, yara epitelizasyonu ve matriksin yeniden şekillenmesine bağlı olarak değişkenlikler gösterir.

Bu faktörler, fizyolojik veya akut yara iyileşmesinin meydana gelip gelmediğini veya anormal iyileşme sürecinin olup olmadığını gösterir. Derideki bu değişimler ise bu yara ile bu yara arasında zaman farkı olduğunu gösterir.

Necati, Okan'a dönerek, "Ama neden? Neden iki kere vurulmasına rağmen buraya gelsin?" dedi

Okan: "Ya daa, neden ilk kurşunla hastaneye gitmedi diye de sorabiliriz?"

Maziden Gelen Sır (Dreame Ve Çizgi Stüdyo da Devam Ediyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin