149.Krok: Presvedčiť bohov je niekedy komplikované!

26 3 0
                                    

Spomenula som si, keď som sa s Bastet stretla. Trochu mi jej bolo ľúto, že nevedela o tom, že ho v podstate iba zneužívala. Zahrávala sa s ním. A očividne to Eset nikto nemal odvahu povedať.

"Každopádne kvôli jeho šikovnosti a príležitostiam, ktoré sa mu naskytli mu ostatní závideli. Závideli mu, že sa mohol stýkať s ľuďmi. Ba čo viac hovoriť s nimi! Tvárou v tvár si od nich žiadať to najcenejšie, ich dušu, a oni mu ju pokorne odovzdávali." Pozrela sa na mňa, aby sa uistila, že ju počúvam. "Milujem svojich synov, rovnako ako svojho manžela. A urobím všetko preto. aby sme boli zasa spolu ako rodina. Pomôžeš mi v tom?" Prekvapene som zažmurkala. Započúvala som sa do jej rozprávania, až táto priama otázka ma vytrhla zo snívania.

"E... A v čom potrebujete pomôcť?" opýtala som sa opatrne.

Usmiala sa unaveným úsmevom.

"Potrebujem, aby si ho presvedčila, aby sa pripojil k Apopovi." Vyskočila som na rovné nohy, akoby ma niekto popálil. Bohyňa sa udivila nad mojou reakciou.

"Prečo by som to robila?"

Bohyňa sa odvrátila a pošúchala si ramená.

"Pretože mňa nepočúvne. Odvtedy, čo sa z neho stal boh balzamovania a smrti, nikdy ma nepočúval. Nepočúval nikoho. A tak nejako som dúfala, že keď s ním tráviš tak veľa času, žeby možno dal na tvoje slová," odvetila mi a tiež sa postavila.

"Ale veď Apop je zlo! Prečo by ste chceli, aby váš syn sa k nemu pridal?"

"Jednoducho. Buď sa pridá k Apopovi, alebo zanikne spolu s Reom a ostatnými bohmi, ktorí sa odmietnu pridať. A to ja nedopustím."

"Lenže Anubis povedal, že oživovať Apopa je bláznovstvo. Prečo to potom všetci robia?"

Obdarovala ma nešťastným pohľadom.

"Pretože aj napriek tomu, že sme bohovia, aj my máme svoju slabosť. Apop bohom vo večnom spánku našepkal jedovaté slová. Slová o tom, že ak mu prisahajú vernosť, on im daruje ľudí, ktorí by ich uctievali. A to im prinavráti moc, ktorú stratili a po ktorej tak veľmi bažia. Preto šli za ním, preto sú nútený prísahami ísť za ním. Rovnako ako si ty zviazaná svojou prísahou."

Pošúchala som si zápästie s anchom. Jasné, že to vedela. Veď ju poslal Anubis. Zarazila som sa. Nejako mi to prestávalo sedieť do príbehu.

"Anubis vás ani raz slovkom nespomenul za celý ten čas, čo sa mi primotal do života. Ani jeden jediný raz." Pozerala som sa na ňu sledujúc jej reakciu. Eset trochu znervóznela.

"No... To už tak býva, keď deti vyrastú. Potom sa hanbia spomínať na matku."

"On vás sem neposlal," skonštatovala som svoje domnienky.

"Bystrá dušička."

"Tak potom prečo ste tu prišli?" opýtala som sa so zlým tušením.

"To by som aj ja rád vedieť," zahrmel Anubis, ktorý sa náhle zjavil za Esetiným chrbtom.

Tá sa otočila práve včas, aby mu mohla vidieť do nasrdenej tváre. Avšak nevšímajúc si jeho agresívny výraz, roztvorila náruč a pomaly sa blížila k nemu.

"Synáčik, ako rada ťa opäť vidím. Nejako si pochudol. Dobre ťa kŕmia tvoji sluhovia?"

Anubis jej však rukou naznačil, aby toho nechala ešte pred tým, ako ho mohla objať.

"Isis," precedil cez zuby.

"Áno, boh Anup?" zaštebotala.

"Je jedno koľkokrát mi skrížiš cestu, moja odpoveď je stále rovnaká!"

"Ale no tak, môj bôžik, ty vieš, že chcem pre teba len to najlepšie a toto je najlepšie," líškala sa mu. Pohladila ho po líci. Anubis jej schmatol ruku za zápästie a odsotil ju.

"To teda vidím! Ešte raz ma tak oslovíš a od hanby stratím všetku silu, čo som si získal! A pridanie sa k Apopovi nie je voľba, ale dobrovoľná sabotáž! Ja Rea nezradím! Vy všetci ste iba blázni." Pozrel na ňu vrchovatým pohľadom. "Ako veľmi by Usirus na teba teraz sklamane pozeral. On a rovnako tak aj ja vieme, že lepší je večný spánok, ako byť pod nadvládou Apopa."

"Ach áno, v tom ste tvrdohlaví obaja. Ešteže Horus má rozum. Ale neboj sa, Anup, Usirus nakoniec zmúdrie," odvetila rázne s hrdo vztýčenou hlavou.

"Nenazval by som to zmúdrenie, ale vydieranie," konštatoval.

"Považuješ ma za obyčajného vydierača? Tým som teraz v tvojich očiach?" V pohľade sa jej mihol nebezpečný záblesk. Anubis stlačil pery do rovnej čiarky. Eset si veľkým gestom prekrížila ruky na prsiach.

"Takže tak je to teraz."

Ako vyjednávať so Smrťou 2Where stories live. Discover now