182.Krok: Bohovia majú rôznorodé vzťahy!

29 4 0
                                    

Odrazu sa do tohto už aj tak veľkého hlúčiku mytologických bytostí transportoval ďalší boh. Naňho som mala asi najhoršie spomienky. S jeho príchodom sa tu oteplilo aspoň o desať stupňov. Stále mal na sebe tie isté úzke otrhané rifle, koženku a červené vlasy ostrihané na ježka. Cez čierne okuliare mi venoval škodoradostný úsmev. Jeho výraz však pochladol, keď v našom hlúčiku zbadal Usira.

"A tento tu čo robí?" opýtal sa Šachmet. "Mala si doniesť dušu, nie boha podsvetia!"

"Boh si teda veľký, Sutech, ale hlúposti!" pustila sa doňho levia bohyňa. "Očividne máš hlavu plnú piesku. To si za ten týždeň, čo tu si, nič nepochopil? Tvoj brat je na strane Apopa! Rovnako ako mi všetci ostatní."

Teplota v okolí rapídne stúpla. Sutech okolo seba vypálil trávu. Hrozivo sa k nej naklonil.

"Ty nemáš akékoľvek právo ma takto oslovovať či zosmiešňovať! Toto je len medzi nami!" vykríkol na ňu a ukázal na Usira, ktorý sa čím ďalej, tým viac mračil na svojho brata.

"A medzi nami to aj ostane," pokojne predniesol Usirus, čím čiastočne utíšil Sutechov hnev. Jemne sa naňho usmial.

"Nadíde nový deň, braček. Nová éra nás víta. Chcelo by to zabudnúť na staré krivdy a začať odznova. Boh Usirus ti odpúšťa," odvetil slávnostne a prstom vo vzduchu nakreslil znak uzmierenia. Sutech sa však na to neveriacky zadíval a z plného hrdla sa rozosmial. Spod okuliarí mu vytieklo zopár lávových sĺz.

"Oh, Re, komu by som mal byť vďačný za takýto dobrý vtip?" uľavil si a hlasno vydýchol. Usirovi sa však kútiky úst ani nezdvihli.

"Boh Usirus čaká," trpezlivo mu pripomenul. Sutech nadvihol obočie. Spľasol rukami a dotkol sa nimi špičky nosa. Očividne rozmýšľal.

"Aha, braček. Táto ponuka je od teba viac ako neuveriteľne lákavá, ale obávam sa, že je medzi nami toľko rozdielov, že to jednoducho nepôjde. Pozri sa na seba. Ešte stále o sebe hovoríš v tretej osobe! Kto ťa má brať vážne v tomto storočí? A pozri sa na svoj odev! Vyzeráš akoby si práve povstal zo sarkofágu. A za ďalšie, neverím, že tento rituál akokoľvek ovplyvní náš vzťahu."

Odrazu niekto okolo domčeka prekvapene zhíkol. Preľaknuto som sa obrátila. Rovnako tak aj bohovia. Stála tam Eset so zloženými rukami, akoby sa modlila.

"Moje prosby boli vyslyšané! Ďakujem mocný Apop za tvoju dobrotu! Bratia sa konečne uzmierili! Rodina sa dáva dohromady!"

"Niet sa nad čím nadchýnať, Eset," schladil ju Sutech. "Ako som už hovoril tuná veľkému bračekovi, nie je šanca, aby ma donútil sa s ním uzmieriť." Povedal a s odporom pozrel na znak uzmierenia. Eset prešiel po tvári tieň. Anubis, ktorý stál blízko mňa, sa napol. Mala som tú česť zažiť, čoho bola Eset aspoň čiastočne schopná a rozhodne by som si ju nechcela rozhnevať.

"Boh Sutech!" zahrmela až sa mykol. "Prikazujem ti v mene Apopa a nového začiatku, aby si prijal ponuku od svojho brata, inak za to ponesieš následky!" Spod šiat jej vyšli mne už dobre známe škorpióny. Všetci v hlúčiku zadržali dych. Démoni podvedome ustúpili. Zazdalo sa mi to alebo aj Šachmet so sebou nervózne mykla?

"Tak bude to?!" okríkla ho. Sutech sa znechutene pozrel na Usira. Skrivil pery. Napľul si na ruku a ohnivým písmom vyryl do vzduchu rovnaký symbol ako boh podsvetia. Oba symboly potom splynuli do jedného. Ten sa chvíľu vznášal vo vzduchu a potom sa rozplynul v lúčoch zapadajúceho slnka.  

Ako vyjednávať so Smrťou 2Where stories live. Discover now