183.Krok: Rozhodnutie je vždy ťažké!

24 4 0
                                    

"Tak vidíte, že sa to dá, keď sa chce," ozvala sa zrazu medovým hláskom Eset. Za chvíľu by mala doraziť aj Nebhet a rodina bude konečne pokope," šťastne si povzdychla.

Sutech s Usirom sa na seba spýtavo zahľadeli. Usirus sa nespokojne zamrvil.

"Aj ona sa toho bude účastniť?" opýtal sa až prekvapivo veľmi nesmelo.

Eset nadvihla obočie.

"Neboj, tvoju krivdu som ti stále nedopustila, môj drahý manžel." V očiach jej zahrala iskra pomsty. Avšak nič viac k tomu nedodala. Sutech sa naňho zadíval rovnako krivo ako ona.

"Siahneš čo i len prstom na moju manželku a prisahám Reovi, že je nášmu prímeru koniec!" zavrčal naňho výhražne. Možno by ešte niečo k tomu dodal, ale Eset ho prerušila ďalším zistením.

"Ó, Anubis, prišiel si nakoniec! Duša mi ťa predsa len priviedla," potešila sa a ja som stŕpla. O našom rozhovore nemal ani poňatia. A o tom, že som vôbec nespravila to, čo žiadala už ani toľko. Anubis vycítil môj pohľad. V očiach som mu čítala zmätenie.

"Ako to myslíš, že ma mala priviesť?" opýtal sa Anubis. Bolo to prvýkrát, čo prehovoril odvtedy, čo sme sem prišli.

"Och, no vieš, dieťa, rodičia nikdy nepovedia všetky triky, ktoré majú v rukáve," začala sa vyhovárať.

"O čom ste sa rozprávali?" zasyčal na ňu. Očividne ho predstava, že by som do toho všetkého mohla byť dobrovoľne zatiahnutá mu bola proti srsti.

"A nie je to jedno? V konečnom dôsledku si tu, nie?" zaštebotala zvesela.

"A musíš sa rozhodnúť," dokončil Usirus a prísne sa naňho zahľadel.

"Boh Anubis, vládca smrti a môj syn, vyberáš si starú ríšu, staré zákony? Zveríš svoju lojálnosť Reovi? Alebo zabudneš na minulosť a necháš úsvitu, aby priniesol aj tebe nový, lepší začiatok? Pokloníš sa Apopovi, pánovi chaosu?" predniesol výsostne. Všetky oči sa upriamili na Anubisa. Stál strnulo dívajúc sa do diaľky. Premýšľal.

"Súhlasím s tým, že to čo kedysi bolo, nebolo dokonalé. Videl som, čo dokáže toto storočie. Má svoju vlastnú silu a ponúka možnosti, ktoré my sme nikdy pred tým nemali. Na druhej strane, nie sú to len ľudia a ich myslenie, čo sa zmenilo," na chvíľu sa odmlčal. "Ako môžete predpokladať, že povediete svet správnym smerom, keď už teraz ste sa ním nechali ovplyvniť? Jeho pravidlami, zákonmi a výdobytkami. Neboli sme to náhodou my, kto určoval pravidlá? My sme boli zákon! Duše sa vážili, ľudia mali rešpekt, zákony sa dodržovali. Táto doba je však iná. Horšie podmaniteľná. Ako si môžete byť istí, že na čele s Apopom budete vedieť dosiahnuť Maat? Veď je to skoro protirečné! A pokiaľ nenastolíte Maat, tak čo bude vašim životným cieľom? Pre čo budete tých ďalších tisíc rokov žiť?" opýtal sa ich a pozrel im všetkým do tvárí. Niektorí vyzerali, že na zlomok sekundy nad tým aj popremýšľali, no napríklad taký Sutech si z Anubisovho prejavu robil dobrý deň.

"Ja si to nedokážem predstaviť. Neviem si predstaviť existovať pod nadvládou Apopa, zla, pred ktorým som Rea chránil na bárke noc čo noc spolu s ďalšími. Takže moje konečné rozhodnutie je nie. Nepridám sa na stranu Apopa, hoci by to pre mňa znamenalo večný spánok. Aspoň nebudem súčasťou toho, čo sa tu bude diať. Úprimne, ak Apop povstane, nezávidím vám vašu situáciu."

"Nezávidíš, čo?! No ver, že nikto z nás tebe nezávidí tvoju situáciu!" zavrčala naňho Šachmet.  

Ako vyjednávať so Smrťou 2Where stories live. Discover now