Klar til festen

760 21 2
                                    

Næste morgen vågner jeg ved duften af æg og bacon. Jeg rejste mig op. Klokken var kun seks om morgenen. Jeg kiggede på mig selv i spejlet. Jeg havde et kæmpe blåt mærke på kinden. og jeg havde blå mærker på maven, bene og skulderen. Jeg gik hen til mit skab for af finde dagens outfit. Jeg valgte en sød sommerkjole, for solen skinnede og det skulle blive 25 grader. Jeg satte mit hår op i en høj hestehale. og så lagde jeg lidt mascara og lipgloss på. Da jeg var færdig, var klokken 7:15. Jeg gik forsigtigt ned af trapperne. "Hey smukke woaw hvor ser du godt ud ", sagde Anthon smilende. "Tak og i lige måde", sagde jeg og griner lidt. For Anthon stod i joggingbukser, bar mave og morgenhår. "Haha kæmpe kolon", sagde Anthon og grinte. "Nej du ser faktisk godt ud", sagde jeg og mente det. "Jamen tak så", sagde Anthon med et smil. "Jeg har lavet morgenmad", sagde Anthon stolt. Han tog det sidste stykke bacon af panden . "Ej hvor er du dog sød skat", siger jeg og kunne ikke lade være med at smile. "Tak og i lige måde". sagde Anthon og smilte. "Tak", sagde jeg og gav ham et kys på munden. "Skal vi sætte os?", spurgte Anthon. Jeg nikkede. Vi satte os til bord og begyndte at spise morgenmaden. Vi hyggede og snakkede om alt mellem himmel og jord.

"Det smagte fantastisk! Tak for mad", sagde jeg smilende. "Tak og velbekommen", sagde Anthon og smilte. "Jeg går lige op og skifter" tilføjede Anthon. Jeg nikkede og tog min mobil frem. Efter 15 minutter kom Anthon ned. Han så mega godt ud, men hvornår gør den drenge ik det? Vi gik hånd i hånd hen på skolen. I første time havde vi dansk. Vi fik nye pladser og jeg skulle heldigvis side ved siden af Maria. Timen gik mega hurtigt. I frikvarteret aftalte Anthon, munke, Maria og jeg, at Maria og jeg gjorde os klar hjemme hos mig. Og så kom drengen og hentede os klokken halv otte.

Resten af dagen gik egenligt meget hurtigt. Jeg var lidt nervøs for at støde på Mads, men heldigvis så jeg ham ikke hele dagen. Efter skole tog mig og Maria hjem hos Maria, så vi kunne hente hendes ting. Maria hentede hendes ting og så gik vi hjem til mig. "Er det okay hvis jeg tager et hurtigt bad?", spurgte jeg smilende. Maria nikkede og sagde: "ja self"

"Har du en blå neglelak jeg må låne?", spurgte Maria. "Ja du vælger bare, de er i den skuffe", sagde jeg og pegede. "Okay tak", sagde Maria og smilte. Jeg var hurtig til gengælde smilet. Derefter gik jeg ud og tog et varmt bad. Efter det tog jeg undertøj på og en badekåbe ud over. Og så gik jeg ind til Maria. Hun havde lagt neglelak på sine tærer og fingre. "Må jeg godt tage et bad?"; spurgte Maria. "Ja self", sagde jeg og smilte. "Tak", sagde Maria og gengældte smilet. Hun tog sin kjole med ud på badeværelset. Imens hun var i bad, lagde jeg neglelak. Og bagefter tørrede jeg mit hår. Jeg lod bare mit lange, lyse hår hænge løst. Bagefter tog jeg min kjole på (se billedet oppe), så lagde jeg makeup. og tilsidst valgte jeg smykker. Jeg gik hen og valgte et par sorte højhælede sko. Maria kom ud fra toilettet. Hun havde en lårkort sort kjole på. Og så havde hun lagt en flot makeup. Hun var virkeligt smuk. "Hvor er du smuk", sagde Maria måbende. "Tak og i lige måde søde", sagde jeg med et smil. Det ringede på døren og vi gik ned for at åbne. Udenfor stod Anthon og munke der. Først krammede jeg munke. Og bagefter kyssede jeg Anthon og gav ham et kram. "Du ser Fantatisk ud", hviskede Anthon i mit øre midt under krammet. "Tak og i lige måde", hviskede jeg tilbage. Anthon smilte som svar. Vi gik alle sammen hen mod festen. Vi havde det rigtigt sjovt og hyggeligt. Vi kom til døren. Der var højt musik og en masse der råbte. Vi trådte indenfor og der så jeg.....

Mig og AnthonWhere stories live. Discover now