Hoofdstuk 10

2.8K 95 13
                                    

POV: Harry

'Zullen we naar beneden gaan?' stel ik voor. Louis knikt en kruipt uit mijn armen. Hij weet dat ik hem bescherm als Zayn weer eens een streek waagt uit te halen. Hij pakt zijn dagboek en drukt dat tegen zich aan. 'Dat kan je heus wel even hier laten, we gaan alleen even wat eten' zeg ik maar hij schud driftig nee. 'Sorry Harry maar als hier iets mee gebeurd dan..' zegt hij maar in plaats van zijn zin af te maken kijkt hij naar de grond. Ik knik en loop met hem de kamer uit. Ik brand van nieuwsgierigheid, ik wil heel graag weten wat hij daar allemaal inschrijft. Maar als hij het niet wil zeggen moet ik daar maar vrede mee hebben. We lopen de trap af en treffen de andere jongens aan in de woonkamer. Niall glimlacht als hij ons ziet maar Zayn werpt mij een woedende blik toe. Ik negeer hem en loop met Louis naar de keuken. 'Wil je een boterham?' vraag ik. Hij knikt en ik smeer 2 broodjes voor ons. We hebben niet veel beleg meer dus pak ik maar wat er nog over is. Als ik aan het smeren ben voel ik opeens twee armen om mijn middel en een kus in mijn nek. Ik grijns en draai me om. Louis houd zijn hoofd scheef en kijkt me vragend aan. 'Je bent zo'n schatje' fluister ik waarna ik hem tegen de koelkast aanduw en hem zoen. Ik houd zijn armen omhoog en onze tongen vinden hun weg weer. Hij zoent ook veel te goed. Het zou verboden moeten worden. Als we opeens gekuch achter ons horen schrikt Louis zo erg dat hij een halve meter de lucht in gaat. Ik draai me om en zie Niall grijnzend naar ons kijken. 'Het is gezellig hier zie ik?' zegt hij. Louis steekt zijn tong naar hem uit. 'Louis, bijdehand!' zegt hij. Hij en Louis rennen achter elkaar aan door de keuken. Uiteindelijk heeft Niall hem te pakken en duwt hem tegen de grond. 'Niiiaaal, jij bent veel sterker dan ik, dat is niet eerlijk' zegt hij lachend. Niall grinnikt en gaat van hem af. Hij steekt zijn hand uit en trekt Louis overeind. 'eindelijk zien jullie het zelf ook in' zegt hij. 'Wat?' vragen Louis en ik tegelijk. 'Dat jullie stapel op elkaar zijn' antwoord hij. We glimlachen naar elkaar en ik pak Louis hand. 'Jij wist het al heel lang' zeg ik. Hij knikt. 'Ik wilde heet jullie zelf laten ontdekken'. 'Thanks Ni' zegt Louis die hem een knuffel geeft. Niall knuffelt hem stevig terug en ik zie hem naar Louis kijken. Louis laat hem uiteindelijk los en loopt weer naar het aanrecht. 'Jij bent dol op Louis hé?' vraag ik. 'Ja, hij is zo lief' zegt hij. 'Je blijft van hem af Nialler' zeg ik lachend. 'Rustig Hazz, ik zie hem meer als een klein broertje dat ik moet beschermen'. Dan komt Louis aangelopen met de broodjes die we bij het aanrecht opeten. Bij Zayn en Liam lijkt me nu niet zo'n goed idee. Als de broodjes op zijn pak ik zijn hand en wil hem mee trekken maar hij stopt met lopen. 'Wat is er?' vraag ik. 'Harry, waarom heeft Zayn zo'n hekel aan me?'. 'Dat moet je niet zo opvatten Lou, Zayn is nou eenmaal een hard persoon zonder enig medeleven' zeg ik. Hij knikt beduusd en ik streel zijn wang. 'Geen zorgen hé' zeg ik. Hij geeft me een klein kusje op mijn wang en we lopen samen richting de trap. Ik wil Louis eerst naar boven brengen en dan met de jongens praten over onze verplaatsing. Als we boven zijn haal ik weer de ketting tevoorschijn en bind die om zijn voet. Ik zie hem expres de andere kant op kijken. 'Ik weet dat je dit niet leuk vind maar ik heb geen keus' zeg ik. Hij kijkt me zo onschuldig aan dat ik mijn geweten erger voel dan ooit. 'Ik kom zo terug' zeg ik en draai me snel om. 'Harry?' hoor ik nog achter me. 'Ja?'. 'Ik houd van je'. 'Ik houd ook van jou Lou' zeg ik waarna ik de deur dicht doe. Dan pas voel ik tranen over mijn wangen stromen. Ik vind het vreselijk om Louis vast te moeten binden. Ik veeg ze weg en loop naar beneden.

'Goed nieuws Hazz, morgen ochtend kunnen we het nieuwe huis al in' zegt Liam. 'Mooi, het is best een eind rijden dus lijkt het me verstandig als we vanavond weggaan, dan vallen we ook minder op' zeg ik. 'Er staan al meubels in, dat hebben we John laten doen' zegt Zayn. John is een vriend van ons die ons die daar dicht in de buurt woont. 'Hoe nemen we Louis mee?' vraagt Niall. 'Bewusteloos maken en dan vastgebonden meenemen die auto in' zegt Zayn. 'Ja dat lijkt me ook een goed plan.. NATUURLIJK NIET IDIOOT!' gil ik. 'Hazz.. anders raakt hij alleen maar in paniek' zegt Liam. Ik kijk naar Niall. 'Het is maar voor 1 keer Hazz, we moeten wel' zegt hij. Ik zucht diep. 'Ja,weet jij dan een betere manier om hem onopgemerkt te vervoeren?' vraagt Liam. Ik schud nee. 'Nou dan!' zegt Zayn. 'Oké dan maar zijn dagboek neem ik mee' zeg ik. de rest knikt. ' We moeten trouwens zijn moeder nog een brief sturen wanneer en waar ze met het geld moet komen' zegt Liam. 'Die maak ik vanavond wel even' zegt Zayn. 'Ik wil hem wel eerst lezen voordat je hem opstuurt' zeg ik. 'Harry ik snap dat hij je vriendje is maar overdrijven is ook een vak' zegt Liam. 'Na wat er gisteren is gebeurd vind ik niet dat ik overdrijf' zeg ik terwijl ik Zayn strak blijf aanstaren. Hij krijgt een kop als een boei en kijkt weg. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt. Ook weet ik dat ik binnenkort afscheid van hem zou moeten nemen. Want als we het geld krijgen van zijn moeder weet ik dat het te gevaarlijk is om hem nog te blijven zien. Die gedachte alleen al dat ik hem nooit meer zal zien.. breekt mijn hart in duizend stukken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haii 😊
Ik ben ziek thuis vandaag, verkouden en af en toe duizelig, maar zo kan ik wel lekker veel schrijven 😍
-xxx-

Kidnapped| L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu